BibTex RIS Kaynak Göster

Hemşirelik Yüksekokulu Son Sınıf Öğrencilerinin Hemşirelik Sürecine İlişkin Bilgi ve Görüşleri

Yıl 2009, Cilt: 17 Sayı: 3, 166 - 173, 17.09.2014

Öz

Amaç: Çalışma; hemşirelik yüksekokulu son sınıf öğrencilerinin hemşirelik sürecine ilişkin bilgi ve görüşlerini belirlemek amacıyla tanımlayıcı olarak planlanmıştır. Yöntem: Çalışmanın örneklemini, bir hemşirelik yüksekokulunun son sınıfında öğrenim gören 109 öğrenci oluşturdu. Araştırıcılar tarafından geliştirilen anket formu ile toplanılan veriler, bilgisayar ortamında yüzdelik ve ortalama hesaplaması kullanılarak değerlendirildi. Bulgular: Hemşirelik yüksekokulu son sınıf öğrencilerinin; hemşirelik sürecine ilişkin kuramsal ve uygulamalı eğitimlerini yeterli (%53.2) ve önemli (%63.3) bulduğu; ancak %74. 3’ ünün süreç uygulamalarında dersler arasında farklılıklar deneyimlediği, bu farklılığın da sıklıkla hemşirelik süreci kayıt formlarında (%60.6) ve aşamalarında (%40.4) olduğu saptandı. Öğrencilerin hemşirelik süreci kullanımının gerekliliğine inandığı (%74.3) saptandı. Mezun olduğunda örneklemin yarıdan fazlasının hemşirelik sürecini uygulamak istemelerinin (%65.1) yanı sıra “kliniklerde rutin olarak uygulanabileceği (%33.9)”, “bakımda zaman kaybını azaltacağı (%32.1)” ve “hazırlanmasının çok zaman aldığı (%31.2)” ifadelerindeki kararsızlıkları dikkati çekti. Sonuç: Çalışma bulguları, mezun olma aşamasındaki öğrencilerin hasta bakımının hemşirelik süreci doğrultusunda sunulmasına inandığı ve uygulamak için istekli olduğunu gösterdi.

Kaynakça

  • Acaroğlu, R., Şendir, M., Kaya, H. (2008). Hemşirelik Sü- reci. Babadağ, K., Aştı, T. A. (Eds.). Hemşirelik Esasla- rı Uygulamaları Rehberi. İstanbul Medikal Yayıncılık, İs- tanbul, 8-20.
  • Axelson, L., Björvell, C., Mattiasson, A-C. (2006). Swe- dish registered nurse’s incentives to use nursing diagnosis in clinical practice. Journal of Clinical Nursing, 15: 936- 945.
  • Ammenwerth, E. ve ark (2001). Nursing process documen- tation systems in clinical routine-prerequisities and experi- ences. International Journal of Medical Informatics, 64: 187-200.
  • Bayram, M. ve ark (2007). Burdur Sağlık Yüksekokulunda okuyan öğrencilerin hemşirelik sürecini uygularken karşılaş- tıkları sorunlar. 4.Uluslararası- 11.Ulusal Hemşirelik Kon- gresi Bildiri Kitabı, Ankara, 177.
  • Birol, L. (2004). Hemşirelik Süreci-Hemşirelik Bakımında Sistematik Yaklaşım. 6.Baskı, Etki Matb., İzmir.
  • Çiftçi, F., Teber, T., Karancı, İ., Tuğrul, E., Demirkıran, F. (2006). Öğrencilerin hemşirelik sürecine ilişkin tutumla- rı ve yaşadıkları sorunlar. 5. Ulusal Hemşirelik Öğrenci- leri Kongresi Kongre Kitabı, Şanlıurfa.
  • Erdemir, F., Altun, E., Geckil, E. (2003). Nursing students. self-assessments and opinions about using nursing diagnosis in clinical practice, International Journal of Nursing Termi- nologies and Classifications, 14(4), October-December.
  • Eşer, İ., Dereli, N. (1997). Öğrenci ve mezun hemşirelerin hemşirelik sürecine ilişkin görüşlerinin incelenmesi. IV. Ulusal Hemşirelik Eğitimi Sempozyumu (Uluslararası Katı- lımlı) Bildiri Kitabı, Çevik Matb., İstanbul, 199-203.
  • Fonteyn, M. E., Cooper, L. F. (1994). The written nursing process: Is it still useful to nursing education?. Journal of Advanced Nursing, 19(2): 315–319.
  • Güner, P., Terakye, G. (2000). Hemşirelik Yüksekokulları son sınıf öğrencilerinin hemşirelik tanılarını belirleyebilme düzeyleri. Cumhuriyet Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 4(1): 9-15.
  • Karagözoğlu., Ş, Aytaş, Ö., Tosgun, S. (2007). Öğrencile- rin hemşirelik süreci hakkındaki görüş ve düşünceleri. 4.Uluslararası- 11.Ulusal Hemşirelik Kongresi Bildiri Kita- bı, Ankara, 60.
  • Kim, J. Y., Park, H. (2005). Analysis of nursing records of cardiac-surgery patients based on the nursing process and focusing on nursing outcomes. International Journal of Medical Informatics, 74: 952-959.
  • Lee, M. B., Brysiewicz, P. (2008). Enhancing problem sol- ving and nursing diagnosis in year III Bachelor of nursing students. Nurse Education Today, doi: 10.1016/j.nedt.2008.10.2008.(article in press).
  • Martin, P. A. ve ark (1994). Nurse’s attitudes toward nur- sing process as measured by the Dayton Attitude Scale. J Contin. Education Nursing, 25(1): 35-40.
  • Michalopoulos, A., Michalopoulos, H. (2006). Manage- ment’s possible benefit from teamwork and the nursing process. Nurse Leader, doi:10.1016/j.mnl.2006.04.010.
  • Muszalik, K., Kedziora-Kornatowska, K. (2005). Pro- cess of nursing as an active form nurse’s work with pati- ent in therapeutic team – project of evidencing the process of looking after a sick person for students of nursing Fa- culty of Health Sciences, UMK Collegium Medicum in Bydgoszcz. Roczniki Akademii Medycznej Bialymstoku, 50 (1): 181-184.
  • Taylor, C., Lillis, C., Lemone, P. (2001). Fundamentals of Nursing, The Art Science of Nursing Care. 4th Edition, Lippincott Williams & Wilkins, Philadelphia .
  • Wang, J. J., Kao Lo, C. H., Ku, Y. L. (2004) Problem solving strategies integrated into nursing process to promo- te clinical problem solving abilities of RN-BSN students. Nursing Education Today, 24: 589-595.
Yıl 2009, Cilt: 17 Sayı: 3, 166 - 173, 17.09.2014

Öz

Kaynakça

  • Acaroğlu, R., Şendir, M., Kaya, H. (2008). Hemşirelik Sü- reci. Babadağ, K., Aştı, T. A. (Eds.). Hemşirelik Esasla- rı Uygulamaları Rehberi. İstanbul Medikal Yayıncılık, İs- tanbul, 8-20.
  • Axelson, L., Björvell, C., Mattiasson, A-C. (2006). Swe- dish registered nurse’s incentives to use nursing diagnosis in clinical practice. Journal of Clinical Nursing, 15: 936- 945.
  • Ammenwerth, E. ve ark (2001). Nursing process documen- tation systems in clinical routine-prerequisities and experi- ences. International Journal of Medical Informatics, 64: 187-200.
  • Bayram, M. ve ark (2007). Burdur Sağlık Yüksekokulunda okuyan öğrencilerin hemşirelik sürecini uygularken karşılaş- tıkları sorunlar. 4.Uluslararası- 11.Ulusal Hemşirelik Kon- gresi Bildiri Kitabı, Ankara, 177.
  • Birol, L. (2004). Hemşirelik Süreci-Hemşirelik Bakımında Sistematik Yaklaşım. 6.Baskı, Etki Matb., İzmir.
  • Çiftçi, F., Teber, T., Karancı, İ., Tuğrul, E., Demirkıran, F. (2006). Öğrencilerin hemşirelik sürecine ilişkin tutumla- rı ve yaşadıkları sorunlar. 5. Ulusal Hemşirelik Öğrenci- leri Kongresi Kongre Kitabı, Şanlıurfa.
  • Erdemir, F., Altun, E., Geckil, E. (2003). Nursing students. self-assessments and opinions about using nursing diagnosis in clinical practice, International Journal of Nursing Termi- nologies and Classifications, 14(4), October-December.
  • Eşer, İ., Dereli, N. (1997). Öğrenci ve mezun hemşirelerin hemşirelik sürecine ilişkin görüşlerinin incelenmesi. IV. Ulusal Hemşirelik Eğitimi Sempozyumu (Uluslararası Katı- lımlı) Bildiri Kitabı, Çevik Matb., İstanbul, 199-203.
  • Fonteyn, M. E., Cooper, L. F. (1994). The written nursing process: Is it still useful to nursing education?. Journal of Advanced Nursing, 19(2): 315–319.
  • Güner, P., Terakye, G. (2000). Hemşirelik Yüksekokulları son sınıf öğrencilerinin hemşirelik tanılarını belirleyebilme düzeyleri. Cumhuriyet Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 4(1): 9-15.
  • Karagözoğlu., Ş, Aytaş, Ö., Tosgun, S. (2007). Öğrencile- rin hemşirelik süreci hakkındaki görüş ve düşünceleri. 4.Uluslararası- 11.Ulusal Hemşirelik Kongresi Bildiri Kita- bı, Ankara, 60.
  • Kim, J. Y., Park, H. (2005). Analysis of nursing records of cardiac-surgery patients based on the nursing process and focusing on nursing outcomes. International Journal of Medical Informatics, 74: 952-959.
  • Lee, M. B., Brysiewicz, P. (2008). Enhancing problem sol- ving and nursing diagnosis in year III Bachelor of nursing students. Nurse Education Today, doi: 10.1016/j.nedt.2008.10.2008.(article in press).
  • Martin, P. A. ve ark (1994). Nurse’s attitudes toward nur- sing process as measured by the Dayton Attitude Scale. J Contin. Education Nursing, 25(1): 35-40.
  • Michalopoulos, A., Michalopoulos, H. (2006). Manage- ment’s possible benefit from teamwork and the nursing process. Nurse Leader, doi:10.1016/j.mnl.2006.04.010.
  • Muszalik, K., Kedziora-Kornatowska, K. (2005). Pro- cess of nursing as an active form nurse’s work with pati- ent in therapeutic team – project of evidencing the process of looking after a sick person for students of nursing Fa- culty of Health Sciences, UMK Collegium Medicum in Bydgoszcz. Roczniki Akademii Medycznej Bialymstoku, 50 (1): 181-184.
  • Taylor, C., Lillis, C., Lemone, P. (2001). Fundamentals of Nursing, The Art Science of Nursing Care. 4th Edition, Lippincott Williams & Wilkins, Philadelphia .
  • Wang, J. J., Kao Lo, C. H., Ku, Y. L. (2004) Problem solving strategies integrated into nursing process to promo- te clinical problem solving abilities of RN-BSN students. Nursing Education Today, 24: 589-595.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm ARAŞTIRMA YAZILARI
Yazarlar

Merdiye Şendir

Rengin Acaroğlu Bu kişi benim

Aylin Aktaş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 17 Eylül 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 17 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Şendir, M., Acaroğlu, R., & Aktaş, A. (2014). Hemşirelik Yüksekokulu Son Sınıf Öğrencilerinin Hemşirelik Sürecine İlişkin Bilgi ve Görüşleri. Florence Nightingale Journal of Nursing, 17(3), 166-173.
AMA Şendir M, Acaroğlu R, Aktaş A. Hemşirelik Yüksekokulu Son Sınıf Öğrencilerinin Hemşirelik Sürecine İlişkin Bilgi ve Görüşleri. Florence Nightingale Journal of Nursing. Eylül 2014;17(3):166-173.
Chicago Şendir, Merdiye, Rengin Acaroğlu, ve Aylin Aktaş. “Hemşirelik Yüksekokulu Son Sınıf Öğrencilerinin Hemşirelik Sürecine İlişkin Bilgi Ve Görüşleri”. Florence Nightingale Journal of Nursing 17, sy. 3 (Eylül 2014): 166-73.
EndNote Şendir M, Acaroğlu R, Aktaş A (01 Eylül 2014) Hemşirelik Yüksekokulu Son Sınıf Öğrencilerinin Hemşirelik Sürecine İlişkin Bilgi ve Görüşleri. Florence Nightingale Journal of Nursing 17 3 166–173.
IEEE M. Şendir, R. Acaroğlu, ve A. Aktaş, “Hemşirelik Yüksekokulu Son Sınıf Öğrencilerinin Hemşirelik Sürecine İlişkin Bilgi ve Görüşleri”, Florence Nightingale Journal of Nursing, c. 17, sy. 3, ss. 166–173, 2014.
ISNAD Şendir, Merdiye vd. “Hemşirelik Yüksekokulu Son Sınıf Öğrencilerinin Hemşirelik Sürecine İlişkin Bilgi Ve Görüşleri”. Florence Nightingale Journal of Nursing 17/3 (Eylül 2014), 166-173.
JAMA Şendir M, Acaroğlu R, Aktaş A. Hemşirelik Yüksekokulu Son Sınıf Öğrencilerinin Hemşirelik Sürecine İlişkin Bilgi ve Görüşleri. Florence Nightingale Journal of Nursing. 2014;17:166–173.
MLA Şendir, Merdiye vd. “Hemşirelik Yüksekokulu Son Sınıf Öğrencilerinin Hemşirelik Sürecine İlişkin Bilgi Ve Görüşleri”. Florence Nightingale Journal of Nursing, c. 17, sy. 3, 2014, ss. 166-73.
Vancouver Şendir M, Acaroğlu R, Aktaş A. Hemşirelik Yüksekokulu Son Sınıf Öğrencilerinin Hemşirelik Sürecine İlişkin Bilgi ve Görüşleri. Florence Nightingale Journal of Nursing. 2014;17(3):166-73.