Amaç: Çalışma; hemşirelik yüksekokulu son sınıf öğrencilerinin hemşirelik sürecine ilişkin bilgi ve görüşlerini belirlemek amacıyla tanımlayıcı olarak planlanmıştır. Yöntem: Çalışmanın örneklemini, bir hemşirelik yüksekokulunun son sınıfında öğrenim gören 109 öğrenci oluşturdu. Araştırıcılar tarafından geliştirilen anket formu ile toplanılan veriler, bilgisayar ortamında yüzdelik ve ortalama hesaplaması kullanılarak değerlendirildi. Bulgular: Hemşirelik yüksekokulu son sınıf öğrencilerinin; hemşirelik sürecine ilişkin kuramsal ve uygulamalı eğitimlerini yeterli (%53.2) ve önemli (%63.3) bulduğu; ancak %74. 3’ ünün süreç uygulamalarında dersler arasında farklılıklar deneyimlediği, bu farklılığın da sıklıkla hemşirelik süreci kayıt formlarında (%60.6) ve aşamalarında (%40.4) olduğu saptandı. Öğrencilerin hemşirelik süreci kullanımının gerekliliğine inandığı (%74.3) saptandı. Mezun olduğunda örneklemin yarıdan fazlasının hemşirelik sürecini uygulamak istemelerinin (%65.1) yanı sıra “kliniklerde rutin olarak uygulanabileceği (%33.9)”, “bakımda zaman kaybını azaltacağı (%32.1)” ve “hazırlanmasının çok zaman aldığı (%31.2)” ifadelerindeki kararsızlıkları dikkati çekti. Sonuç: Çalışma bulguları, mezun olma aşamasındaki öğrencilerin hasta bakımının hemşirelik süreci doğrultusunda sunulmasına inandığı ve uygulamak için istekli olduğunu gösterdi.
Hemşirelik süreci hemşirelik tanıları hemşirelik öğrencileri
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | ARAŞTIRMA YAZILARI |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Eylül 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 17 Sayı: 3 |