The ability to interpret the economic developments and
the effects of these developments are defined as economic literacy. By the help
of economic literacy, rational individuals can understand world economy, the
results of economic policies. This will help them to make right economic
decisions. In this regard we aimed to measure economic literacy of Kastamonu
University Students by using scale that was developed in earlier researches. We
conducted survey to 428 students in Faculties, High Schools and Vocational
School in Kastamonu centre. We tested our hypotheses and applied factor analysis
so that we reached remarkable results which can contribute to literature.
According to results students are sufficient in economic literacy and trust
themselves, however they have to do more in improving their skills.
Ekonomik gelişmeleri ve bu gelişmelerin etkilerini
yorumlayabilme yeteneğine ekonomi okuryazarlığı denilmektedir. Ekonomi okuryazarlığı
sayesinde rasyonel bireyler dünyayı ve ekonomi politikalarının sonuçlarını
doğru biçimde idrak edebileceklerdir. Bu da onların doğru iktisadi kararlar
almalarına yardımcı olacaktır. Bu çerçevede çalışmamızda, daha önceki akademik
çalışmalarda geliştirilen ölçekler yardımıyla Kastamonu Üniversitesi
öğrencilerinin ekonomi okuryazarlığının ölçülmesi amaçlanmıştır. Kastamonu
merkezde bulunan Fakülteler, yüksekokullar ve Meslek Yüksekokulunda toplam 428
öğrenciye anket uygulanmıştır. Hipotezlerimizi test etmek ve faktör analizi
uygulamak suretiyle ekonomi literatürüne katkı sağlayacak biçimde dikkat çekici
sonuçlara ulaşılmıştır. Sonuçlara göre öğrenciler ekonomi okuryazarlığı
konusunda yeterlidir ve kendilerine güvenmektedirler. Fakat daha yapmaları gerekenler
bulunmaktadır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Ekim 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 5 Sayı: 7 |