BibTex RIS Kaynak Göster

SATIŞ ELEMANI PERFORMANS DEĞERLEMESİNDE BİR ÖNERİ: ÜÇGENSEL PERFORMANS DEĞERLEME YÖNTEMİ

Yıl 2011, Cilt: 9 Sayı: 35, 163 - 171, 16.11.2012

Öz

Bu araştırma satış elemanının kendisi, satış organizasyonu ve müşteriler ile ilişkileri üzerine kurulu bir bakış açısı ile 4 performans tipi üzerinden bir performans değerleme yöntemi önermektedir. Bu yöntem daha sonra 39 firmanın ilgili bölüm müdürleri ile gerçekleştirilen yüzyüze görüşmeler ışığında nitel bir araştırma ile geliştirilmiştir. Görüşme yapılan kişiler satış elemanı performansını yönetimin dönem için belirlediği nicel hedeflere yaptığı katkı olarak tanımlamaktadır ve performans üçgeninin ayrı ve birbirini tamamlayıcı arayüzlerinin doğruluğunu teyid etmektedirler. Nicel kriterler esastır fakat nitel kriterler ihmal edilemez ve tamamlayıcı bir role sahiptirler.Sonuç olarak, önerilen yöntem, uygun ve kabul edilebilir bir yöntemdir. Satış elemanı performansı 3 arayüzün şekillendirdiği üçgen içerisinde tanımlanabilir ve 4 tip performansı içeren nitel ve nicel kriterlerle ölçülebilir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eski Sayılar
Yazarlar

Banu Dinçer Bu kişi benim

Caner Dinçer

Yayımlanma Tarihi 16 Kasım 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 9 Sayı: 35

Kaynak Göster

APA Dinçer, B., & Dinçer, C. (2012). SATIŞ ELEMANI PERFORMANS DEĞERLEMESİNDE BİR ÖNERİ: ÜÇGENSEL PERFORMANS DEĞERLEME YÖNTEMİ. Öneri Dergisi, 9(35), 163-171. https://doi.org/10.14783/od.v9i35.1012000268

15795

Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Öneri Dergisi

Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü

Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722  Kadıköy/İstanbul

e-ISSN: 2147-5377