Bu araştırma satış elemanının kendisi, satış organizasyonu ve müşteriler ile ilişkileri üzerine kurulu bir bakış açısı ile 4 performans tipi üzerinden bir performans değerleme yöntemi önermektedir. Bu yöntem daha sonra 39 firmanın ilgili bölüm müdürleri ile gerçekleştirilen yüzyüze görüşmeler ışığında nitel bir araştırma ile geliştirilmiştir. Görüşme yapılan kişiler satış elemanı performansını yönetimin dönem için belirlediği nicel hedeflere yaptığı katkı olarak tanımlamaktadır ve performans üçgeninin ayrı ve birbirini tamamlayıcı arayüzlerinin doğruluğunu teyid etmektedirler. Nicel kriterler esastır fakat nitel kriterler ihmal edilemez ve tamamlayıcı bir role sahiptirler.Sonuç olarak, önerilen yöntem, uygun ve kabul edilebilir bir yöntemdir. Satış elemanı performansı 3 arayüzün şekillendirdiği üçgen içerisinde tanımlanabilir ve 4 tip performansı içeren nitel ve nicel kriterlerle ölçülebilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eski Sayılar |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 16 Kasım 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 9 Sayı: 35 |
Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Öneri Dergisi
Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722 Kadıköy/İstanbul
e-ISSN: 2147-5377