BibTex RIS Cite

SATIŞ ELEMANI PERFORMANS DEĞERLEMESİNDE BİR ÖNERİ: ÜÇGENSEL PERFORMANS DEĞERLEME YÖNTEMİ

Year 2011, Volume: 9 Issue: 35, 163 - 171, 16.11.2012

Abstract

Bu araştırma satış elemanının kendisi, satış organizasyonu ve müşteriler ile ilişkileri üzerine kurulu bir bakış açısı ile 4 performans tipi üzerinden bir performans değerleme yöntemi önermektedir. Bu yöntem daha sonra 39 firmanın ilgili bölüm müdürleri ile gerçekleştirilen yüzyüze görüşmeler ışığında nitel bir araştırma ile geliştirilmiştir. Görüşme yapılan kişiler satış elemanı performansını yönetimin dönem için belirlediği nicel hedeflere yaptığı katkı olarak tanımlamaktadır ve performans üçgeninin ayrı ve birbirini tamamlayıcı arayüzlerinin doğruluğunu teyid etmektedirler. Nicel kriterler esastır fakat nitel kriterler ihmal edilemez ve tamamlayıcı bir role sahiptirler.Sonuç olarak, önerilen yöntem, uygun ve kabul edilebilir bir yöntemdir. Satış elemanı performansı 3 arayüzün şekillendirdiği üçgen içerisinde tanımlanabilir ve 4 tip performansı içeren nitel ve nicel kriterlerle ölçülebilir.

Year 2011, Volume: 9 Issue: 35, 163 - 171, 16.11.2012

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Eski Sayılar
Authors

Banu Dinçer This is me

Caner Dinçer

Publication Date November 16, 2012
Published in Issue Year 2011 Volume: 9 Issue: 35

Cite

APA Dinçer, B., & Dinçer, C. (2012). SATIŞ ELEMANI PERFORMANS DEĞERLEMESİNDE BİR ÖNERİ: ÜÇGENSEL PERFORMANS DEĞERLEME YÖNTEMİ. Öneri Dergisi, 9(35), 163-171. https://doi.org/10.14783/od.v9i35.1012000268

15795

This web is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Öneri

Marmara UniversityInstitute of Social Sciences

Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722  Kadıköy/İstanbul

e-ISSN: 2147-5377