Bu
çalışmanın amacı, okul öncesi eğitiminde araştırma sorgulama temelli
uygulamalar ile yoğunluk konusunu öğrencilerin anlamlandırmalarını sağlamaktır.
Çalışma 2015-2016 eğitim öğretim yılı güz döneminde Kastamonu üniversitesi
bünyesinde bulunan uygulama anaokulunda öğrenim gören 17 beş yaş grubu öğrenci
ile gerçekleştirilmiştir. Uygulamada öğrenciler 4 ve 5 kişilik gruplara
ayrılarak sorgulamayı temel alan aktiviteleri öğretmen rehberliğinde
yapmışlardır. Bu süreçte öğrenciler sınıf ve küçük grup tartışmalarına dâhil
edilerek süreçte aktif olmaları sağlanmıştır. Veri toplama aracı olarak;
sınıfta gerçekleştirilen sınıf tartışmalarının ses kayıtları ve öğrencilerin
çalışmanın başlangıcında ve sonunda yapmış oldukları çizimler ön ve son
değerlendirme için kullanılmıştır. Bulgular, öğrencilerin sorgulama sürecini
yaşamalarının onların yoğunluk konusunun temellerine farkındalık sağladığını,
maddelerin şekillerine (küp, silindir ve dikdörtgen) bağlı kalınmaksızın bir
cismin sıvı içerisindeki konumun aynı kalacağını, aynı dış hacme sahip farklı
maddelerin ise ağırlıklarına bağlı olarak sıvıdaki konumlarının değişeceğini
yapılandırmalarına yardımcı olduğunu göstermiştir. Ayrıca bulgular öğretmenin
sorularının müzakere sürecini oluşturmada önemli olduğunu belirtmektedir. Okul
öncesi eğitimde fen kavramlarına oluşturulan farkındalık ve müzakere sürecini
yaşama öğrencilerin gelecekteki fen kavramlarını öğrenmeleri ve düşünme
becerisi kazanmaları için önemlidir.
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 9 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 1 Sayı: 1 |