Nedensel karşılaştırma deseni kullanılarak planlanan bu araştırmada, otizm spektrum bozukluğu (OSB) olan ve normal gelişen (NG) çocukların, zihin kuramı performansları ve bu alandaki performansların genel dil ve kronolojik yaşla ilişkisi incelenmiştir. Araştırma grubunu, Türkçe Erken Dil Gelişimi Testi (TEDİL) ifade edici dil eşdeğer yaşları en az 4 olan 30 OSB olan ve 30 NG çocuk oluşturmuştur. OSB olan ve NG çocuklar ortalama sözce uzunluğuna (OSU) göre eşleştirilmişlerdir. Zihin kuramı becerileri bir grup işlemle değerlendirilmiştir. Araştırma sonuçları, dilde OSU’ ya göre eşleştirilen OSB olan çocuklarla NG çocukların zihin kuramı performanslarının benzer olduğunu, her iki grupta da dilin, zihin kuramı ile ilişkili olduğunu ancak NG çocuklarda dile ek olarak kronolojik yaşın da zihin kuramı ile ilişkili olduğunu göstermiştir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 14 Sayı: 01 |
The content of the Journal of Special Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International Licence.