Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi
Kapak Resmi
Makale Gönder Hakemlik İsteği Gönder Amaç ve Kapsam Yazım Kuralları Etik İlkeler ve Yayın Politikası Son Sayı Editör Kurulu İletişim Arşiv
...
Giriş
ISSN 1304-7639 | e-ISSN 2149-8261 | Yayın Aralığı Yılda 4 Sayı | Başlangıç: 1991 | Yayıncı Ankara Üniversitesi |


Türkiye’de özel eğitim alanında yayımlanan ilk dergi olma özelliğine sahip olan Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 1991 yılında yayın hayatına girmiş, 1992 yılında elektronik ortamda yayımlanmaya başlanmıştır. Dergi 1995 yılından itibaren ulusal hakemli bir dergi olarak yayın hayatına devam etmektedir. 1991 yılında basılı, 1992-2015 yılları arasında hem basılı hem de elektronik ortamda yayımlanmış olup 2016 yılından itibaren ise sadece elektronik ortamda yayımlanmaktadır. Daha öncesinde yılda iki sayı çıkan Özel Eğitim Dergisi, 2014 yılından itibaren uluslararası alanda yılda üç kez yayımlanmış, 2018'den beri ise Mart-Haziran-Eylül-Aralık olmak üzere yılda dört sayı yayımlanmaktadır.

Özel Eğitim Dergisi 2008'den beri ProQuest Political Science Journals, 2011'den beri  EBSCO Host, 2014'ten beri TÜBİTAK ULAKBİM Sosyal Bilimler Veri Tabanı ve 2017'den beri Emerging Sources Citation Index (ESCI) tarafından taranmaktadır. Ayrıca 2016'dan beri Türk Eğitim İndeksi, Sosyal Bilimler Atıf Dizini (SOBİAD) ve Directory of Open Access Journals (DOAJ) tarafından dizinlenmektedir. Önümüzdeki dönemde Scopus ve SSCI başta olmak üzere diğer indekslerde taranmak amacıyla başvurular yapılmıştır.

!!! ÖNEMLİ DUYURU !!! 15 Ocak 2021 duyurusu için tıklayınız. Lütfen dergimize makale göndermeden önce duyurumuzu okuyunuz.

YENİ Yazım kurallarımız ve şablonumuz APA 7 doğrultusunda güncellenmiştir.  YENİ Etik Kurul Onayı alınmasına ilişkin kurallar güncellenmiştir.

Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi

ISSN 1304-7639 | e-ISSN 2149-8261 | Yayın Aralığı Yılda 4 Sayı | Başlangıç: 1991 | Yayıncı Ankara Üniversitesi |
Kapak Resmi


Türkiye’de özel eğitim alanında yayımlanan ilk dergi olma özelliğine sahip olan Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 1991 yılında yayın hayatına girmiş, 1992 yılında elektronik ortamda yayımlanmaya başlanmıştır. Dergi 1995 yılından itibaren ulusal hakemli bir dergi olarak yayın hayatına devam etmektedir. 1991 yılında basılı, 1992-2015 yılları arasında hem basılı hem de elektronik ortamda yayımlanmış olup 2016 yılından itibaren ise sadece elektronik ortamda yayımlanmaktadır. Daha öncesinde yılda iki sayı çıkan Özel Eğitim Dergisi, 2014 yılından itibaren uluslararası alanda yılda üç kez yayımlanmış, 2018'den beri ise Mart-Haziran-Eylül-Aralık olmak üzere yılda dört sayı yayımlanmaktadır.

Özel Eğitim Dergisi 2008'den beri ProQuest Political Science Journals, 2011'den beri  EBSCO Host, 2014'ten beri TÜBİTAK ULAKBİM Sosyal Bilimler Veri Tabanı ve 2017'den beri Emerging Sources Citation Index (ESCI) tarafından taranmaktadır. Ayrıca 2016'dan beri Türk Eğitim İndeksi, Sosyal Bilimler Atıf Dizini (SOBİAD) ve Directory of Open Access Journals (DOAJ) tarafından dizinlenmektedir. Önümüzdeki dönemde Scopus ve SSCI başta olmak üzere diğer indekslerde taranmak amacıyla başvurular yapılmıştır.

!!! ÖNEMLİ DUYURU !!! 15 Ocak 2021 duyurusu için tıklayınız. Lütfen dergimize makale göndermeden önce duyurumuzu okuyunuz.

YENİ Yazım kurallarımız ve şablonumuz APA 7 doğrultusunda güncellenmiştir.  YENİ Etik Kurul Onayı alınmasına ilişkin kurallar güncellenmiştir.

Cilt 22 - Sayı 2 - 1 Haz 2021
  1. Öğretmen Adaylarının Özel Gereksinimli Bireylerin Eğitimine Yönelik Görüşleri
    Sayfalar 283 - 306
    Sezen CAMCI ERDOĞAN
  2. Kaynaştırma Öğrencilerinin Fen Bilimleri Dersi STEM Çalışmalarının Değerlendirilmesi
    Sayfalar 307 - 341
    Muhammed Doğukan BALÇIN, Mehtap YILDIRIM
  3. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuğa Sahip Annelerin Uyguladığı Uyarlanmış Fiziksel Aktivitelerin Annelerin Yaşam Kalitesine Etkisi
    Sayfalar 343 - 367
    Oğuz Kaan ESENTÜRK, Erkan YARIMKAYA
  4. Okul Psikolojik Danışmanı Adaylarının Özel Eğitim Öz-Yeterlik Algıları ve Yeterlilik Düzeyleri: Bir Karma Yöntem Çalışması
    Sayfalar 369 - 394
    Öznur BAYAR, Türkan DOĞAN
  5. Jest Kullanımının Görme Yetersizliğinden Etkilenmiş ve Gören Yetişkinlerin Leksikal Ulaşım Sürecine Etkisinin Karşılaştırılması
    Sayfalar 395 - 417
    Zahide TÖRET, Selda ÖZDEMİR
  6. Özel Yetenekli Öğrencilerin Proje Tabanlı Müfredat Farklılaştırma Örneği
    Sayfalar 419 - 438
    Çağlar ÇETİNKAYA
  7. Scaling Gifted Children’s Dominant Characteristics Using Pair-Wise Comparison Method
    Sayfalar 439 - 463
    Serap BÜYÜKKIDIK, Ayşe ŞİMŞEK
  8. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuk Anneleri Çocuklarının Hangi Davranışlarını Nasıl Yanıtlıyor?
    Sayfalar 465 - 489
    Gamze ALAK
  9. Sistematik Derleme: Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireylerde Uygun Olan ve Olmayan Davranış Örnekleriyle Öğretim
    Sayfalar 491 - 515
    Sezgin VURAN, Seray OLÇAY
  10. Kapsayıcı Pedagoji: Özel Gereksinimli Öğrencinin Psikopatolojik Analizi
    Sayfalar 517 - 542
    Aydın KIZILASLAN, Ayşegül AVŞAR TUNCAY, Çiğdem Nilüfer UMAR
Bizi Takip Edin
twitter-bird-light-bgs.png facebook11.gif