The aim of this research is to identify the primary school teacher candidates’ perceptions that are about values by means of metaphores. 135 primary school teacher candidates consist of the research’s study group who are senior class students in Adnan Menderes University in 2014-15 education year. The study group is accessible sample group. Some questions were asked to participants about the value and some forms were given them. First question was “what is the meaning of value”. In order to collect data participants were asked to complete the prompt “Values are like…………because…….” By means of these forms students’ thoughts about values and metaphores about values will be revealed. This research is a qualitative. In data analysis content analyse method was used. Primary teacher candidates’ views about values were collected in 7 main themes and reached 330 different views. Participants produced 107 proper metaphores about value concepts. Later,these metaphores were collected under 7 different categories according to common charecteristics.
Bu çalışmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının “Değer” kavramı hakkındaki düşüncelerine ilişkin metaforik algılarını tespit etmektir. Araştırmanın çalışma grubunu 2014–2015 eğitim-öğretim yılında Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalında 4. Sınıfta okuyan 135 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Çalışma grubu, kolay ulaşılabilir durum örnekleme yöntemi kullanılarak belirlenmiştir. Katılımcıların her birinin öncelikle değer kavramı hakkındaki düşüncelerini yazmaları daha sonra da “değer………..… gibidir; çünkü …………….” biçimindeki formları doldurmaları istenmiştir. Bu formlardan elde edilen veriler ile öğrencilerin değer kavramına ilişkin düşünceleri incelenecektik. Öğrencilerin oluşturdukları metaforlar ve bu metaforların ortak özellikleri belirlenmeye çalışılacaktır. Araştırma nitel bir araştırmadır. Verilerin analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Öğretmen adaylarının değerlere ilişkin düşünceleri 7 ana temada toplanmış ve 330 farklı görüşe ulaşılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre, katılımcılar değer kavramına ilişkin olarak toplam 107 adet geçerli metafor üretmiştir. Bu metaforlar daha önce oluşturulan 7 tane tema altında toplanmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2015 |
Gönderilme Tarihi | 1 Nisan 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Sayı: 29 |