BibTex RIS Kaynak Göster

MEHMET EMİN ERİŞİRGİL’İN “TERBİYE VE FELSEFE” ADLI MAKALESİNDEN HAREKETLE GÜNÜMÜZDE EĞİTİM-FELSEFE İLİŞKİSİ ÜZERİNE BİR İNCELEME

Yıl 2016, Cilt: 5 Sayı: 2, 630 - 642, 22.10.2016

Öz

Düşünce tarihinde çok yönlü kimliği ve çalışmalarıyla iz bırakan Mehmet Emin Erişirgil’in felsefe alanında yaptığı çeviri, kitap ve makaleleri dikkat çekicidir. Bu makaleleri arasında Erişirgil’in Cumhuriyet’in ilk yıllarında Osmanlıca olarak kaleme aldığı “Terbiye ve Eğitim” adlı çalışmasındaki eğitim, felsefe ve eğitim felsefesi konularındaki açıklamaları günümüzde de güncelliğini korumaktadır. Bu çalışmada Erişirgil’in eğitim ve felsefe arasındaki sıkı ilişkiyi içeren yazısını incelemeden önce, geçmişten günümüze eğitim kavramı ve felsefenin eğitim üzerindeki etkisi hakkında düşünceleriyle, Türkiye’de ve dünyada eğitim felsefesi geleneğinin şekillenmesinde etkili olan isimlerin görüşlerinden kısaca bahsedilecektir.

Kaynakça

  • Alkan, C. (1983). Eğitim Felsefesi. Bursa: Uludağ Üniversitesi Basımevi.
  • Bilhan, S. (1991). Eğitim Felsefesi: Kavram Çözümlemesi. Ankara: Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları.
  • Büyükdüvenci, S. (2001). Eğitim Felsefesine Giriş. Ankara: Siyasal Kitapevi.
  • Cevizci, A. (2003). Felsefe Terimleri Sözlüğü. İstanbul: Paradigma Yayınları.
  • Durmaz, N. (2012). Mehmet Emin Erişirgil'in Hayatı ve Felsefesi. Ankara: Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Ergün, M. (2011). Eğitim Felsefesi. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Erişirgil, M. E. (1340 ). Terbiye ve Felsefe. İlk Terbiye ve Tedrisat Mecmuası, 60-64.
  • Erişirgil, M. E. (2010). Bildiklerim. (M. B. Varlık, Dü.) Ankara: Mülkiyeliler Birlikiği Vakfı.
  • Gökalp, Z. (1964). Milli Terbiye ve Maarif Meselesi. Ankara: Ankara Basımevi.
  • Gultek, G. L. (1997). Eğitime Felsefi ve İdeolojik Yaklaşımlar. (N. Kale, Çev.) Ankara: Pegem Yayınları.
  • Kafadar, O. (5-8 Ekim 1994). Türk Eğitim Sisteminde Pragmatik
  • Yaklaşımlar ve Mehmet Emin Erişirgil. I. Eğitim Felsefesi Kongresi. 26. Van: Yüzüncü Yıl Üniversitesi Yayınları.
  • Phenix, P. H. (1962). Philosophia of Education. NewYork, London: John Wiley & Sans: Second Education.
  • Rousseau, J. J. (2009). Emile. (İ. Yerguz, Çev.) İstanbul: Say Yayınları.
  • Rousseau, J. J. (2009). İnsanlar Arasındaki Eşitsizliğin Kaynağı. (R. N. İleri, Çev.) İstanbul: Say Yayınları.
  • Soykan, Ö. N. (1996). Eğip Bükmeyen Bir Eğitim Nasıl Olanaklıdır?
  • Türkiye 2. Eğitim Felsefesi Kongresi. Van: Yüzüncü Yıl Basımevi.
  • Sönmez, V. (Ankara). Eğitim Felsefesi. 1998: Anı Yayıncılık.
  • Şen, B. (2006). Mehmet Emin Erişirgil ve Türk Toplumunun Değişimi Üzerine Düşünceler. Sosyoloji Dergisi, 3(12), 131-150.
  • Ünder, H. (2006). Akademik Bir Disiplin Olarak Eğitim Felsefesinde
  • Yaklaşımlar ve Türkiye'de Eğitim Felsefesi. S. Büyükdüvenci, & V. Taşdelen içinde, Felsefe, Eğitim, Sanat: Saffet Bilhan Armağanı (s. 121-143). Ankara: Hece Yayınları.
Yıl 2016, Cilt: 5 Sayı: 2, 630 - 642, 22.10.2016

Öz

Kaynakça

  • Alkan, C. (1983). Eğitim Felsefesi. Bursa: Uludağ Üniversitesi Basımevi.
  • Bilhan, S. (1991). Eğitim Felsefesi: Kavram Çözümlemesi. Ankara: Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları.
  • Büyükdüvenci, S. (2001). Eğitim Felsefesine Giriş. Ankara: Siyasal Kitapevi.
  • Cevizci, A. (2003). Felsefe Terimleri Sözlüğü. İstanbul: Paradigma Yayınları.
  • Durmaz, N. (2012). Mehmet Emin Erişirgil'in Hayatı ve Felsefesi. Ankara: Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Ergün, M. (2011). Eğitim Felsefesi. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Erişirgil, M. E. (1340 ). Terbiye ve Felsefe. İlk Terbiye ve Tedrisat Mecmuası, 60-64.
  • Erişirgil, M. E. (2010). Bildiklerim. (M. B. Varlık, Dü.) Ankara: Mülkiyeliler Birlikiği Vakfı.
  • Gökalp, Z. (1964). Milli Terbiye ve Maarif Meselesi. Ankara: Ankara Basımevi.
  • Gultek, G. L. (1997). Eğitime Felsefi ve İdeolojik Yaklaşımlar. (N. Kale, Çev.) Ankara: Pegem Yayınları.
  • Kafadar, O. (5-8 Ekim 1994). Türk Eğitim Sisteminde Pragmatik
  • Yaklaşımlar ve Mehmet Emin Erişirgil. I. Eğitim Felsefesi Kongresi. 26. Van: Yüzüncü Yıl Üniversitesi Yayınları.
  • Phenix, P. H. (1962). Philosophia of Education. NewYork, London: John Wiley & Sans: Second Education.
  • Rousseau, J. J. (2009). Emile. (İ. Yerguz, Çev.) İstanbul: Say Yayınları.
  • Rousseau, J. J. (2009). İnsanlar Arasındaki Eşitsizliğin Kaynağı. (R. N. İleri, Çev.) İstanbul: Say Yayınları.
  • Soykan, Ö. N. (1996). Eğip Bükmeyen Bir Eğitim Nasıl Olanaklıdır?
  • Türkiye 2. Eğitim Felsefesi Kongresi. Van: Yüzüncü Yıl Basımevi.
  • Sönmez, V. (Ankara). Eğitim Felsefesi. 1998: Anı Yayıncılık.
  • Şen, B. (2006). Mehmet Emin Erişirgil ve Türk Toplumunun Değişimi Üzerine Düşünceler. Sosyoloji Dergisi, 3(12), 131-150.
  • Ünder, H. (2006). Akademik Bir Disiplin Olarak Eğitim Felsefesinde
  • Yaklaşımlar ve Türkiye'de Eğitim Felsefesi. S. Büyükdüvenci, & V. Taşdelen içinde, Felsefe, Eğitim, Sanat: Saffet Bilhan Armağanı (s. 121-143). Ankara: Hece Yayınları.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Kritik Temelli Çalışmalar
Yazarlar

Seval Yinilmez Akagündüz

Yayımlanma Tarihi 22 Ekim 2016
Gönderilme Tarihi 8 Ağustos 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Yinilmez Akagündüz, S. (2016). MEHMET EMİN ERİŞİRGİL’İN “TERBİYE VE FELSEFE” ADLI MAKALESİNDEN HAREKETLE GÜNÜMÜZDE EĞİTİM-FELSEFE İLİŞKİSİ ÜZERİNE BİR İNCELEME. Turkish History Education Journal, 5(2), 630-642. https://doi.org/10.17497/tuhed.279941



DUYURULAR: 

1- APA7 Yazım Kuralları:

Mayıs 2024 sayısından itibaren dergimiz kaynak gösterme ve alıntı yapma konusunda APA 7 (American Psychological Association) sistemini uygulacaktır. Daha fazla bilgi için lütfen TUHED şablonu ve yazım kurallarını inceleyiniz.

2- Erken Görünüm:

TUHED'in yeni yayın politikasına göre, değerlendirme süreci tamamlanan makaleler erken görünüm formatında yayınlanacaktır. Erken görünüm olarak yayınlanacak makalelere DOI ve sayfa numası tanımlanacaktır. 

3- Tam Metin İngilizce Yayın Politikası: 

Mayıs 2021 sayısından itibaren Araştırma-İnceleme ve Yayın Kritiği türündeki Türkçe çalışmaların tam metin İngilizce çevirisiyle birlikte yayınlanması sistemine geçilecektir. Buna göre yazarlar dergimize Türkçe başvuruda bulunabilecek ancak hakem değerlerndirme süreci sonrasında yayına kabul edilen çalışmaların tam metin İngilizce nüshasının düzenlenerek sisteme yüklenmesi istenilecektir. İngilizce olarak yapılan başvuruların incelenmesi ise İngilizce yapılacaktır.

4- Etik Kurul Onayı: 

25 Şubat 2020 tarihli ULAKBİM kararı gereği İnsanlar üzerindeki çalışmalar için (yaş sınırlaması olmaksızın) Etik Kurul Onayı alınmış olmalı, bu onay makalenin ilk ve son sayfaları ile Yöntem bölümünde kurum, tarih ve sayı bilgisi verilerek belirtilmeli ve imzalı Etik Kurul Onayı makale ile birlikte sisteme yüklenmelidir.  Çalışmanın etik kurul onayı gerektirmediği durumlarda bu durum yine Yöntem bölümünde açıkça ifade edilmelidir. 2020 itibariyle bu şartları yerine getirmeyen çalışmalar değerlendirilmeye alınmayacaktır. 


10829

Turkish History Education Journal's site and metadata are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License

Permissions beyond the scope of this license are available at COPYRIGHT