Turkish History Education Journal
Kapak Resmi
Amaç ve Kapsam Yazım Kuralları Son Sayı Arşiv Editör Kurulu İletişim ... Giriş
e-ISSN 2147-4516 | Periyot Yılda 2 Sayı | Başlangıç: 2012 | Yayıncı Ahmet ŞİMŞEK | http://www.tuhed.org/


TÜRK TARİHİ EĞİTİM DERGİSİ (TUHED), araştırma, inceleme, kritik ve çeviri makaleleri yayınlamak suretiyle her eğitim seviyesinde tarih eğitimini geliştirmeyi amaçlayan uluslararası, akademik, hakemli, kar amacı gütmeyen, ücretsiz erişim sunan, çevrimiçi dergidir. TUHED, tek bir yaklaşıma, disipline, metodolojiye ya da paradigmaya kendini adamaksızın hem yerel hem de uluslararası düzeyde, tarihin etkili öğretimini geliştirmeyi amaçlamaktadır. TUHED, özellikle tarih ve diğer sosyal bilimler başta olmak üzere birçok disiplinin tarih öğretimini geliştirmedeki önemini idrak ederek farklı disiplinlerden araştırmacı ve yazarları dergiye katkıda bulunmaya davet eder. Dergimiz tarih eğitimi, tarih eğitiminin tarihi ve tarihçilik alanlarında hem nitel hem de nicel ampirik araştırmaları, teorik ve kavramsal analizleri ve yayın kritiklerini kabul etmektedir.

 

TUHED yılda iki kez çevrimiçi olarak yayınlanmaktadır (Mayıs ve Ekim).

 

TUHED, bu alandaki çalışmaların nitelik ve niceliğini artırmayı amaçladığından özgür ve açık erişim yayın politikalarını benimsemektedir. Bu amaçla yazıların sunulması, değerlendirilmesi ya da yayınlanması için herhangi bir ücret talep edilmemekte, ayrıca yayınlanmış makalelere ücretsiz ve sınırsız erişim sağlamaktadır.


Okurlarımız için:

Yayınlar ve duyurulardan anında haberdar olabilmeleri için okurlarımızın dergiye üye olmaları önerilir. Bunu, ana sayfanın üst kısmındaki üye girişi bağlantısını kullanarak yapılabilirsiniz. Yayınlanan her sayının İçindekiler sayfası okurlarımıza e-posta yoluyla duyurulacaktır. Dergimize üye olurken kullanıdığınız e-posta adresleri başka amaçlarla kullanılmayacaktır. Kütüphanelerden Turkish History Education Journal'i açık erişimli dergiler veritabanına dahil etmeleri önerilir. 

Budapeşte Açık Erişim Girişimi çerçevesinde, TUHED açık ve ücretsiz bilgi paylaşımı fikrini desteklemektedir. Bu amaçla, TUHED içeriğine ücretsiz ve sınırsız erişim sağlar.

Turkish History Education Journal

e-ISSN 2147-4516 | Periyot Yılda 2 Sayı | Başlangıç: 2012 | Yayıncı Ahmet ŞİMŞEK | http://www.tuhed.org/
Kapak Resmi


TÜRK TARİHİ EĞİTİM DERGİSİ (TUHED), araştırma, inceleme, kritik ve çeviri makaleleri yayınlamak suretiyle her eğitim seviyesinde tarih eğitimini geliştirmeyi amaçlayan uluslararası, akademik, hakemli, kar amacı gütmeyen, ücretsiz erişim sunan, çevrimiçi dergidir. TUHED, tek bir yaklaşıma, disipline, metodolojiye ya da paradigmaya kendini adamaksızın hem yerel hem de uluslararası düzeyde, tarihin etkili öğretimini geliştirmeyi amaçlamaktadır. TUHED, özellikle tarih ve diğer sosyal bilimler başta olmak üzere birçok disiplinin tarih öğretimini geliştirmedeki önemini idrak ederek farklı disiplinlerden araştırmacı ve yazarları dergiye katkıda bulunmaya davet eder. Dergimiz tarih eğitimi, tarih eğitiminin tarihi ve tarihçilik alanlarında hem nitel hem de nicel ampirik araştırmaları, teorik ve kavramsal analizleri ve yayın kritiklerini kabul etmektedir.

 

TUHED yılda iki kez çevrimiçi olarak yayınlanmaktadır (Mayıs ve Ekim).

 

TUHED, bu alandaki çalışmaların nitelik ve niceliğini artırmayı amaçladığından özgür ve açık erişim yayın politikalarını benimsemektedir. Bu amaçla yazıların sunulması, değerlendirilmesi ya da yayınlanması için herhangi bir ücret talep edilmemekte, ayrıca yayınlanmış makalelere ücretsiz ve sınırsız erişim sağlamaktadır.


Okurlarımız için:

Yayınlar ve duyurulardan anında haberdar olabilmeleri için okurlarımızın dergiye üye olmaları önerilir. Bunu, ana sayfanın üst kısmındaki üye girişi bağlantısını kullanarak yapılabilirsiniz. Yayınlanan her sayının İçindekiler sayfası okurlarımıza e-posta yoluyla duyurulacaktır. Dergimize üye olurken kullanıdığınız e-posta adresleri başka amaçlarla kullanılmayacaktır. Kütüphanelerden Turkish History Education Journal'i açık erişimli dergiler veritabanına dahil etmeleri önerilir. 

Budapeşte Açık Erişim Girişimi çerçevesinde, TUHED açık ve ücretsiz bilgi paylaşımı fikrini desteklemektedir. Bu amaçla, TUHED içeriğine ücretsiz ve sınırsız erişim sağlar.

Cilt 8 - Sayı 1 - May 2019
  1. 2017 ORTAÖĞRETİM TARİH DERSİ 9-11 ÖĞRETİM PROGRAMINDA YER ALAN “DERS KİTABI YAZIMINDA DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR”IN 9. SINIF TARİH DERS KİTABINDAKİ YANSIMALARI
    Sayfalar 1 - 26
    Bülent AKBABA
  2. UKRAYNA ORTAOKUL ve LİSE TARİH DERS KİTAPLARINDA TÜRKLER
    Sayfalar 27 - 59
    Hacı Murat ARABACI
  3. TOPLUMSAL HAFIZANIN SİYASAL ALAN TARAFINDAN İNŞA SÜRECİNİN SOSYAL BİLGİLER/TARİH DERS KİTAPLARINA YANSIMALARI
    Sayfalar 60 - 81
    Mustafa İÇEN, Gül TUNCEL
  4. SOME THOUGHTS on HISTORY TEACHING
    Sayfalar 82 - 97
    Kubilay YAZICI
  5. MÜZE ve TARİHİ MEKÂNLARDA DEĞER ve BECERİ KAZANDIRMAYA YÖNELİK SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ GÖRÜŞLERİ
    Sayfalar 98 - 128
    Galip ÖNER, Tuba ÇENGELCİ KÖSE
  6. ERGENLERDE TARİHSEL EMPATİ ÖLÇEĞİNİN GELİŞTİRİLMESİ: GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI
    Sayfalar 129 - 149
    Hüseyin ÇALIŞKAN, Bahadır DEMİR
  7. ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN KRONOLOJİ BECERİLERİNİN SAPTANMASINA YÖNELİK BİR ÇALIŞMA
    Sayfalar 150 - 173
    Tekin ÇELİKKAYA, Mutlu KÜRÜMLÜOĞLU
  8. TAŞRADA DARÜLMUALLİMATLARIN AÇILIŞI ve TARİHSEL GELİŞİMİ
    Sayfalar 174 - 198
    Sevim CEYLAN DUMANOĞLU, Memet YETİŞGİN
  9. TEVHİD-İ TEDRİSAT KANUNUNUN AMAÇ GERÇEKLEŞTİRME BAŞARISINA DAİR BİR İNCELEME
    Sayfalar 199 - 210
    Hasan AKGÜNDÜZ
  10. BEN-ANLATILARI: TARİHSEL KAYNAK OLARAK İMKANLARI, SINIRLARI
    Sayfalar 211 - 230
    Selim KARAHASANOĞLU
  11. ÖĞRETMEN ve ÖĞRENCİLERİN “KANIT TEMELLİ TARİH ÖĞRETİMİ”NE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ: BİR DURUM SAPTAMASI
    Sayfalar 231 - 262
    Ayşe YETİŞ, Yücel KABAPINAR
  12. SOVYET RESMİ TARİHÇİLİĞİNDE MÜSAVATÇILARA ve AZERBAYCAN DEMOKRATİK CUMHURİYETİ'NE YAKLAŞIM
    Sayfalar 263 - 289
    Refik TURAN
  13. SOSYAL BİLGİLER DERSİ ‘İLKÇAĞ UYGARLIKLARI’ KONULARININ ÖĞRETİMİNDE HİKÂYE DESTEKLİ ÖĞRETİM YÖNTEMİNİN ETKİLİLİĞİ
    Sayfalar 290 - 316
    Fadime SEÇGİN, Mustafa DOĞAN
  14. Yayın Kritiği: DÜNYADA TÜRK İMAJI: TARİH DERS KİTAPLARINDAKİ DURUM
    Sayfalar 317 - 341
    Emel AKBAŞ
  15. Yayın Kritiği: GERÇEKTE(N) ÖYLE Mİ OLMUŞ? POST-TRUTH ZAMANLARDA TARİHİN TEMSİLİ
    Sayfalar 342 - 355
    Esra ÖRS
  16. PROF. HILARY COOPER İLE KÜÇÜK ÇOCUKLARLA TARİH ÖĞRETİMİ ÜZERİNE BİR GÖRÜŞME
    Sayfalar 356 - 398
    Yasin DOĞAN
  17. Çeviri: COĞRAFYA ve TARİHİN MANASI - John DEWEY
    Sayfalar 399 - 425
    Leyla Nur ÇELİKAĞI
  18. Çeviri: TARİH TEDRİSATI - Abdullah CEVDET
    Sayfalar 426 - 429
    Nurşah GÖZ
  19. Çeviri: 21. YÜZYILDA KALİTELİ TARİH EĞİTİMİ: PRENSİPLER ve KILAVUZLAR
    Sayfalar 430 - 449
    Avrupa Konseyi
Dizinler