Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

METAPHORIC PERCEPTIONS OF TEACHER CANDIDATES ABOUT "TEACHER" AND "STUDENT" CONCEPT DURING THE COVID-19 PANDEMIC

Yıl 2021, Sayı: 5, 606 - 642, 20.04.2021
https://doi.org/10.47994/usbad.868350

Öz

The aim of this study is to determine the perceptions of teacher candidates regarding the concepts of "teacher" and "student" in the Covid-19 pandemic process with the help of metaphors. The research data were obtained from 140 teacher candidates who continue their education in the special education department of Anadolu University in Eskişehir province in the 2020-2021 academic year. Content analysis technique, one of the qualitative data analysis techniques, was used in the analysis of the research data. In the study, pre-service teachers developed a total of 78 metaphors under 9 different categories regarding the concept of "teacher", and a total of 63 metaphors under 9 different categories regarding the concept of "student". With the effect of distance education during the Covid-19 pandemic process on the concept of "teacher", some different categories that are less emphasized in the literature (as person struggling with difficulties and constantly working, designer and artist, anxious person and who do not know what to do) have also emerged. From the student's point of view, in this period, it was understood that the concept of "student" was perceived as someone needing love, attention and support, obeying and following instructions, developing himself, researching and building knowledge, anxious person and who do not know what to do.

Kaynakça

  • Afşar, B. ve Büyükdoğan, B. (2020). Covid-19 pandemisi döneminde İİBF ve SBBF öğrencilerinin uzaktan eğitim hakkındaki değerlendirmeleri. Karatay Sosyal Araştırmalar Dergisi, (5), 161-182.
  • Ateş, T. Ö. (2016). Öğrencilerin öğretmen ve okul metaforları. International Journal of Contemporary Educational Studies (ıntJCES), 2(1), 78-93.
  • Aydın, C. (2005). Turkish mentors’ perception of roles, competencies and resources for online teaching. Turkish Online Journal of Distance Education, 6(3), 58-80.
  • Aydın, F. (2011). Üniversite öğrencilerinin “çevre” kavramına ilişkin metaforik algıları. Doğu Coğrafya Dergisi, 26, 25-44. Aydın, İ. S. ve Pehlivan, A. (2010). Türkçe öğretmeni adaylarının öğretmen ve öğrenci kavramlarına ilişkin kullandıkları metaforlar. Turkish Studies, 5(3), 818-842.
  • Başaran, M., Doğan, E., Karaoğlu, E. ve Şahin, E. (2020). Koronavirüs (Covid-19) pandemi sürecinin getirisi olan uzaktan eğitimin etkililiği üzerine bir çalışma. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(2) , 368-397.
  • Buaraphan, K. (2011). Metaphorical roots of beliefs about teaching and learning science and their modifications in the standard‐based science teacher preparation programme. International Journal of Science Education, 33(11), 1571-1595.
  • Ben-Peretz, M., Mendelson, N. ve Kron, F. W. (2003). How teachers in different educational context view their roles. Teaching and Teacher Education, 19, 277-290.
  • Bilgin, N. (2014). Sosyal bilimlerde içerik analizi (1. Baskı). Ankara: Siyasal Yayın Dağıtım.
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (Covid-19) pandemi süreci ve pandemi sonrası dünyada eğitime yönelik değerlendirmeler: Yeni normal ve yeni eğitim paradigması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(3), 112-142.
  • Can, E. (2020). Coronavirüs (Covid-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(2), 11-53.
  • Çelikten, M. (2006). Kültür ve öğretmen metaforları. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21(2), 269-283.
  • Çığlık, H. ve Bayrak, M. (2015). Uzaktan öğrenme ve yapısalcı yaklaşım. Istanbul Journal of Open and Distance Education, 1(1), 87-102.
  • De Guerrero, M. C. M. ve Villamil, O. S. (2002). Metaphorical conceptualizations of ESL teaching and learning. Language Teaching Research, 6(2), 95–120.
  • Demir, E. (2014). Uzaktan eğitime genel bir bakış. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 39, 203-212.
  • Domović, V., Vidović Vlasta, V. ve Bouillet, D. (2017). Student teachers’ beliefs about the teacher’s role in inclusive education. European Journal of Special Needs Education, 32(2), 175-190.
  • Ekiz, D. ve Koçyiğit, Z. (2012). Sınıf öğretmenlerinin öğretmen kavramına ilişkin metaforlarının tespit edilmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 21(2), 439-458.
  • Ersoy, F. (2017). Fenomenoloji. A. Saban ve A. Ersoy (Ed.). Eğitimde nitel araştırma desenleri içinde (s. 81-138). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Ertürk, R. (2017). İlkokul öğrencilerinin öğretmen kavramına ilişkin metaforik algıları. E-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 8(3), 1-15.
  • Eygü, H. ve Kılınç, A. (2019). Sosyo-ekonomik gelişmişlik algısı üzerinde etkili olan faktörlerin sıralı logit model yardımıyla araştırılması: Erzurum-Kayseri örneği. Journal of Academic Value Studies, 5, 1023-1040.
  • Fisher, M. D. (2004). Faculty and Student Perceptions of Community and Socially Constructed Knowledge in a Virtual Learning Community. Unpublished (PhD Thesis). Erişim Adresi: https://www.learntechlib.org/p/115590/ Erişim Tarihi: 12.12.2020.
  • Goodyear, P., Salmon, G., Spector, J. M., Steeples, C. Ve Tickner, S. (2001). Competences for online teaching: A special report. Educational Technology Research and Development, 49(1), 65–72.
  • González-calvo, G., Barba-Martín, R. A., Bores-García, D. ve Gallego-Lema, V. (2020). Learning to be a teacher without being in the classroom: COVID-19 as a threat to the professional development of future teachers. International and Multidisciplinary Journal of Social Sciences, 9(2), 152-177.
  • Keskin, M. ve Özer Kaya, D. (2020). COVID-19 sürecinde öğrencilerin web tabanlı uzaktan eğitime yönelik geri bildirimlerinin değerlendirilmesi. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(2). 59-67.
  • Kırmızıgül, H. G. (2020). Covid-19 salgını ve beraberinde getirdiği eğitim süreci. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi (ASEAD), 7(5), 283-289.
  • König, J., Jäger-Biela, D. J. ve Glutsch, N. (2020). Adapting to online teaching during COVID-19 school closure: teacher education and teacher competence effects among early career teachers in Germany. European Journal of Teacher Education, 1-15.
  • Kuru, E. ve Pırnaz, E. (2020). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının “sosyal bilgiler öğretmeni” kavramına ilişkin metaforik algıları. EKEV Akademi Dergisi, 82, 77-96.
  • MEB (2018). 2023 Eğitim Vizyon Belgesi. Erişim adresi: http://2023vizyonu.meb.gov.tr/ Erişim Tarihi: 12.12.2020
  • Merriam, S. B. (2018). Nitel araştırma desen ve uygulama için bir rehber. (Çev. Selahattin Turan). Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Merriam, S. B. ve Tisdell, E. J. (2015). Qualitative research: A guide to design and implementation (4th ed.). San Francisco, CA: Wiley & Sons.
  • Miles, M. B. ve Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis (2nd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage. NETS-T. (2008). NETS-T Standards.
  • OECD (2020). A framework to guide an education response to the Covid-19 Pandemic of 2020. Erişim adresi: https://read.oecd-ilibrary.org/view/?ref=126_126988-t63lxosohs&title=A-framework-to-guide-an-education-response-to-the-Covid-19-Pandemic-of-2020 Erişim Tarihi: 08.12.2020
  • Saban, A. (2004). Giriş düzeyindeki sınıf öğretmeni adaylarının öğretmen kavramına ilişkin ileri sürdükleri metaforlar. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(2), 131-155.
  • Saban, A., Koçbeker, B. N. ve Saban, A. (2006). Öğretmen adaylarının öğretmen kavramına ilişkin algılarının metafor analizi yoluyla incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(2), 461-522.
  • Saban, A. (2009). Öğretmen adaylarının öğrenci kavramına ilişkin sahip oldukları zihinsel imgeler. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(2) , 281-326.
  • Seferoğlu, G., Korkmazgil, S. ve Ölçü, Z. (2009). Gaining insights into teachers' ways of thinking via metaphors. Educational Studies, 35(3), 323-335.
  • Sezgin, F., Koşar, D., Koşar, S. ve Er, E. (2017). Öğretmenlerin öğrenciye yönelik metaforlarının belirlenmesine ilişkin nitel bir araştırma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(3), 600-611.
  • Shindell, T. ve Willis, V. (2001). Analyzing HRD metaphor‐in‐use. Advances in Developing Human Resources, 3(3), 309‐321. Smaldino, S. E., Lowther, D. L., Mims, C. ve Russel, J. D. (2015). Öğretim teknolojileri ve öğrenme araçları. (Çev. Ed. A. Sarı). Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Terenko, O. ve Ogienko, O. (2020). How to teach pedagogy courses online at university in COVID-19 pandemic: search for answers. Revista Romaneasca pentru Educatie Multidimensionala, 12, 173-179.
  • Thomas, L. ve Beauchamp, C. (2011). Understanding new teachers' professional identities through metaphor. Teaching and Teacher Education, 27(4), 762-769.
  • Tompkins, P. ve Lawley, J. (2002). The magic of metaphor. The Caroline Newsletter, March.
  • Ulu Kalın, Ö. ve Koçoğlu, E.(2017). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının bağımsızlık değerine karşı metaforik algıları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 18(2), 419-434.
  • Yıldırım, A. (1999). Nitel araştırma yöntemlerinin temel özellikleri ve eğitim araştırmalarındaki yeri ve önemi. Eğitim ve Bilim, 23, 7-12.
  • Yıldırım, K. (2010). Nitel araştırmalarda niteliği artırma. İlköğretim Online, 9(1), 79-92.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • Yıldızlı, H., Erdol, T. A., Baştuğ, M. ve Bayram, K. (2018). Türkiye’de öğretmen kavramı üzerine yapılan metafor araştırmalarına yönelik bir meta-sentez çalışması. Eğitim ve Bilim, 43(193), 1-43.
  • Yılmaz, F., Göçen, S. ve Yılmaz, F. (2013). Öğretmen adaylarının öğretmen kavramına ilişkin algıları: Bir metaforik çalışma. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(9), 161-164.

ÖĞRETMEN ADAYLARININ COVİD-19 PANDEMİ SÜRECİNDEKİ “ÖĞRETMEN” VE “ÖĞRENCİ” KAVRAMLARINA İLİŞKİN METAFORİK ALGILARI

Yıl 2021, Sayı: 5, 606 - 642, 20.04.2021
https://doi.org/10.47994/usbad.868350

Öz

Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının Covid-19 pandemi sürecindeki “öğretmen” ve “öğrenci” kavramlarına ilişkin algılarının metaforlar yardımıyla belirlenmesidir. Araştırma verileri 2020-2021 eğitim-öğretim döneminde Eskişehir ili Anadolu Üniversitesinde özel eğitim bölümünde öğrenimine devam eden 140 öğretmen adayından elde edilmiştir. Araştırma verilerinin analizinde nitel veri çözümleme tekniklerinden içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Araştırmada öğretmen adayları “öğretmen” kavramına ilişkin 9 farklı kategori altında toplam 78 metafor, “öğrenci” kavramına ilişkin olarak ise yine 9 farklı kategori altında toplam 63 metafor geliştirmişlerdir. “Öğretmen” kavramına Covid-19 pandemi sürecindeki uzaktan eğitimin etkisiyle alan yazında daha az vurgulanan bazı farklı kategoriler (zorluklarla mücadele eden ve sürekli çalışan, tasarımcı ve sanatçı, tedirgin ve ne yapacağını bilemeyen öğretmen) de ortaya çıkmıştır. Öğrenci açısından ise bu dönemde “öğrenci” kavramının sevgi, ilgi ve desteğe ihtiyaç duyan, itaat eden ve talimatlara uyan, kendisini geliştiren, araştıran ve bilgiyi inşa eden, tedirgin ve ne yapacağını bilmeyen olarak algılandığı anlaşılmıştır.

Kaynakça

  • Afşar, B. ve Büyükdoğan, B. (2020). Covid-19 pandemisi döneminde İİBF ve SBBF öğrencilerinin uzaktan eğitim hakkındaki değerlendirmeleri. Karatay Sosyal Araştırmalar Dergisi, (5), 161-182.
  • Ateş, T. Ö. (2016). Öğrencilerin öğretmen ve okul metaforları. International Journal of Contemporary Educational Studies (ıntJCES), 2(1), 78-93.
  • Aydın, C. (2005). Turkish mentors’ perception of roles, competencies and resources for online teaching. Turkish Online Journal of Distance Education, 6(3), 58-80.
  • Aydın, F. (2011). Üniversite öğrencilerinin “çevre” kavramına ilişkin metaforik algıları. Doğu Coğrafya Dergisi, 26, 25-44. Aydın, İ. S. ve Pehlivan, A. (2010). Türkçe öğretmeni adaylarının öğretmen ve öğrenci kavramlarına ilişkin kullandıkları metaforlar. Turkish Studies, 5(3), 818-842.
  • Başaran, M., Doğan, E., Karaoğlu, E. ve Şahin, E. (2020). Koronavirüs (Covid-19) pandemi sürecinin getirisi olan uzaktan eğitimin etkililiği üzerine bir çalışma. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(2) , 368-397.
  • Buaraphan, K. (2011). Metaphorical roots of beliefs about teaching and learning science and their modifications in the standard‐based science teacher preparation programme. International Journal of Science Education, 33(11), 1571-1595.
  • Ben-Peretz, M., Mendelson, N. ve Kron, F. W. (2003). How teachers in different educational context view their roles. Teaching and Teacher Education, 19, 277-290.
  • Bilgin, N. (2014). Sosyal bilimlerde içerik analizi (1. Baskı). Ankara: Siyasal Yayın Dağıtım.
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (Covid-19) pandemi süreci ve pandemi sonrası dünyada eğitime yönelik değerlendirmeler: Yeni normal ve yeni eğitim paradigması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(3), 112-142.
  • Can, E. (2020). Coronavirüs (Covid-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(2), 11-53.
  • Çelikten, M. (2006). Kültür ve öğretmen metaforları. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21(2), 269-283.
  • Çığlık, H. ve Bayrak, M. (2015). Uzaktan öğrenme ve yapısalcı yaklaşım. Istanbul Journal of Open and Distance Education, 1(1), 87-102.
  • De Guerrero, M. C. M. ve Villamil, O. S. (2002). Metaphorical conceptualizations of ESL teaching and learning. Language Teaching Research, 6(2), 95–120.
  • Demir, E. (2014). Uzaktan eğitime genel bir bakış. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 39, 203-212.
  • Domović, V., Vidović Vlasta, V. ve Bouillet, D. (2017). Student teachers’ beliefs about the teacher’s role in inclusive education. European Journal of Special Needs Education, 32(2), 175-190.
  • Ekiz, D. ve Koçyiğit, Z. (2012). Sınıf öğretmenlerinin öğretmen kavramına ilişkin metaforlarının tespit edilmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 21(2), 439-458.
  • Ersoy, F. (2017). Fenomenoloji. A. Saban ve A. Ersoy (Ed.). Eğitimde nitel araştırma desenleri içinde (s. 81-138). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Ertürk, R. (2017). İlkokul öğrencilerinin öğretmen kavramına ilişkin metaforik algıları. E-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 8(3), 1-15.
  • Eygü, H. ve Kılınç, A. (2019). Sosyo-ekonomik gelişmişlik algısı üzerinde etkili olan faktörlerin sıralı logit model yardımıyla araştırılması: Erzurum-Kayseri örneği. Journal of Academic Value Studies, 5, 1023-1040.
  • Fisher, M. D. (2004). Faculty and Student Perceptions of Community and Socially Constructed Knowledge in a Virtual Learning Community. Unpublished (PhD Thesis). Erişim Adresi: https://www.learntechlib.org/p/115590/ Erişim Tarihi: 12.12.2020.
  • Goodyear, P., Salmon, G., Spector, J. M., Steeples, C. Ve Tickner, S. (2001). Competences for online teaching: A special report. Educational Technology Research and Development, 49(1), 65–72.
  • González-calvo, G., Barba-Martín, R. A., Bores-García, D. ve Gallego-Lema, V. (2020). Learning to be a teacher without being in the classroom: COVID-19 as a threat to the professional development of future teachers. International and Multidisciplinary Journal of Social Sciences, 9(2), 152-177.
  • Keskin, M. ve Özer Kaya, D. (2020). COVID-19 sürecinde öğrencilerin web tabanlı uzaktan eğitime yönelik geri bildirimlerinin değerlendirilmesi. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(2). 59-67.
  • Kırmızıgül, H. G. (2020). Covid-19 salgını ve beraberinde getirdiği eğitim süreci. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi (ASEAD), 7(5), 283-289.
  • König, J., Jäger-Biela, D. J. ve Glutsch, N. (2020). Adapting to online teaching during COVID-19 school closure: teacher education and teacher competence effects among early career teachers in Germany. European Journal of Teacher Education, 1-15.
  • Kuru, E. ve Pırnaz, E. (2020). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının “sosyal bilgiler öğretmeni” kavramına ilişkin metaforik algıları. EKEV Akademi Dergisi, 82, 77-96.
  • MEB (2018). 2023 Eğitim Vizyon Belgesi. Erişim adresi: http://2023vizyonu.meb.gov.tr/ Erişim Tarihi: 12.12.2020
  • Merriam, S. B. (2018). Nitel araştırma desen ve uygulama için bir rehber. (Çev. Selahattin Turan). Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Merriam, S. B. ve Tisdell, E. J. (2015). Qualitative research: A guide to design and implementation (4th ed.). San Francisco, CA: Wiley & Sons.
  • Miles, M. B. ve Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis (2nd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage. NETS-T. (2008). NETS-T Standards.
  • OECD (2020). A framework to guide an education response to the Covid-19 Pandemic of 2020. Erişim adresi: https://read.oecd-ilibrary.org/view/?ref=126_126988-t63lxosohs&title=A-framework-to-guide-an-education-response-to-the-Covid-19-Pandemic-of-2020 Erişim Tarihi: 08.12.2020
  • Saban, A. (2004). Giriş düzeyindeki sınıf öğretmeni adaylarının öğretmen kavramına ilişkin ileri sürdükleri metaforlar. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(2), 131-155.
  • Saban, A., Koçbeker, B. N. ve Saban, A. (2006). Öğretmen adaylarının öğretmen kavramına ilişkin algılarının metafor analizi yoluyla incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(2), 461-522.
  • Saban, A. (2009). Öğretmen adaylarının öğrenci kavramına ilişkin sahip oldukları zihinsel imgeler. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(2) , 281-326.
  • Seferoğlu, G., Korkmazgil, S. ve Ölçü, Z. (2009). Gaining insights into teachers' ways of thinking via metaphors. Educational Studies, 35(3), 323-335.
  • Sezgin, F., Koşar, D., Koşar, S. ve Er, E. (2017). Öğretmenlerin öğrenciye yönelik metaforlarının belirlenmesine ilişkin nitel bir araştırma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(3), 600-611.
  • Shindell, T. ve Willis, V. (2001). Analyzing HRD metaphor‐in‐use. Advances in Developing Human Resources, 3(3), 309‐321. Smaldino, S. E., Lowther, D. L., Mims, C. ve Russel, J. D. (2015). Öğretim teknolojileri ve öğrenme araçları. (Çev. Ed. A. Sarı). Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Terenko, O. ve Ogienko, O. (2020). How to teach pedagogy courses online at university in COVID-19 pandemic: search for answers. Revista Romaneasca pentru Educatie Multidimensionala, 12, 173-179.
  • Thomas, L. ve Beauchamp, C. (2011). Understanding new teachers' professional identities through metaphor. Teaching and Teacher Education, 27(4), 762-769.
  • Tompkins, P. ve Lawley, J. (2002). The magic of metaphor. The Caroline Newsletter, March.
  • Ulu Kalın, Ö. ve Koçoğlu, E.(2017). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının bağımsızlık değerine karşı metaforik algıları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 18(2), 419-434.
  • Yıldırım, A. (1999). Nitel araştırma yöntemlerinin temel özellikleri ve eğitim araştırmalarındaki yeri ve önemi. Eğitim ve Bilim, 23, 7-12.
  • Yıldırım, K. (2010). Nitel araştırmalarda niteliği artırma. İlköğretim Online, 9(1), 79-92.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • Yıldızlı, H., Erdol, T. A., Baştuğ, M. ve Bayram, K. (2018). Türkiye’de öğretmen kavramı üzerine yapılan metafor araştırmalarına yönelik bir meta-sentez çalışması. Eğitim ve Bilim, 43(193), 1-43.
  • Yılmaz, F., Göçen, S. ve Yılmaz, F. (2013). Öğretmen adaylarının öğretmen kavramına ilişkin algıları: Bir metaforik çalışma. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(9), 161-164.
Toplam 46 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Yılmaz Sarıer 0000-0002-9245-6026

Şengül Uysal 0000-0002-5459-7717

Yayımlanma Tarihi 20 Nisan 2021
Kabul Tarihi 16 Mart 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Sayı: 5

Kaynak Göster

APA Sarıer, Y., & Uysal, Ş. (2021). ÖĞRETMEN ADAYLARININ COVİD-19 PANDEMİ SÜRECİNDEKİ “ÖĞRETMEN” VE “ÖĞRENCİ” KAVRAMLARINA İLİŞKİN METAFORİK ALGILARI. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi(5), 606-642. https://doi.org/10.47994/usbad.868350

16494  16495  16496  16503  16570 16633   16823 

 16824 17564  19288 22730 22803 

 23495     

   25002    30847    

             Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi (USBAD), İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü Yerleşke / Malatya 

Telefon: 0533 5438933, https://dergipark.org.tr/tr/pub/usbad -- sdurukoglu@gmail.com -- usbaddergi@gmail.com 18414