Değerli Yazarlarımız,
Dergimiz TR Dizin tarafından 2023 yılında da taranmaktadır. Gönderimlerde aşağıdaki hususlara dikkat edilmesi önemlidir.
1. Makale başvurusu yapılmadan önce "Yazım Kuralları" ve "Başvuru Şartları" sayfaları incelenmelidir.
2. Yazarlar, genişletilmiş özetle ilgili düzenlemeleri çalışma yayına kabul edildiğinde yerine getirebilir (örn. kelime sayısı başvuru esnasında yazım kurallarımıza uygun olmayabilir). Yazım kurallarımıza göre makalelerde, Türkçe metinler için 1,500-2,000 kelimeden oluşan İngilizce, İngilizce metinleri için ise Türkçe yapılandırılmış geniş özet bulunmalıdır.
3. Sisteme yüklenen makalelerde yazar tarafından benzerlik raporu (intihal raporu) yüklenmesi gerekmektedir. Benzerlik oranı %20'den fazla olan makaleler işleme alınmayacak olup editör tarafından yazara iade edilecektir.
4. TRDizin 2020 kriterlerine göre tüm alanlarda yapılan çalışmalar için etik kurul izni bulunmalıdır. Ayrıca alınan etik kurul iznine ilişkin bilgiler (Kurul adı, Değerlendirme tarihi, etik izin belgesi sayı numarası), çalışmanın "Yöntem" başlığında ve başlık sayfasında yer almalıdır. Tüm başvurularda etik kurul izni bilgilerinin yazarlar tarafından eksiksiz şekilde belirtilmesi gerekmektedir.
5. İngilizce tam metin ile yapılan başvurulara yayımlanma önceliği tanınacaktır.
Araştırma Makalesi
Okul Öncesi Çocukları Nitelikli Kitaplarla Buluşuyorlar mı? -Okuma Kültürü ve Kitap SeçimiAraştırma Makalesi
Özel Eğitim Öğretmenlerinin İş Birliğine Yönelik Bilişsel Yapılarının Tespit EdilmesiAraştırma Makalesi
11-15 YAŞ GRUBU ÖĞRENCİLERİN BEDEN PERKÜSYONUNA İLİŞKİN METAFORİK ALGILARININ İNCELENMESİAraştırma Makalesi
Öğrenci, Öğretmen ve Veli Üçgeninde Akademik Başarısı Yüksek Öğrencilerin Sahip Oldukları Akademik Özellikler: Sekizinci Sınıf Öğrencilerine Dönük Bir Durum ÇalışmasıAraştırma Makalesi
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE UYGULANAN FARKLI EĞİTİM MODELLERİ VE YAKLAŞIMLAR ÜZERİNE OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİAraştırma Makalesi
Öğrenme Güçlüğü Erken Belirtileri Tarama Ölçeğinin Psikometrik Niteliklerinin BelirlenmesiAraştırma Makalesi
Genel Eğitim Lisans Programlarındaki Öğretmen Adaylarının Özel Eğitime İlişkin Bilgi Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesiAraştırma Makalesi
Web 2.0 Destekli Sosyobilimsel Argümantasyon Etkinliklerinin Öğrencilerin Fen Okuryazarlığına, Tutumlarına, Eleştirel Düşünme Eğilimlerine ve Karar Verme Becerilerine EtkisiAraştırma Makalesi
Türkçe Başarısının Matematik Başarısı Üzerindeki Etkisinde Cinsiyet ve Okul Türünün Düzenleyici RolüAraştırma Makalesi
Views, Knowledge, and Self-Reported Practices of Early Childhood Educators: Sociocultural Theory’s PracticabilityAraştırma Makalesi
Matematik Öğretmen Adaylarının Beceri Temelli Muhakeme Sorularına Yönelik Bilişsel ve Duyuşsal Yeterlik Boyutlarının İncelenmesiDerleme
Farklı Yetenekler, Ortak Hedefler: Akran Ağı StratejisiAraştırma Makalesi
Mathematical Game Development Process From The Perspective of Gifted Students: The Concept of RelationDerleme
Filizlenen Çift Dillilik Gelişimi ve Çift Dilli Okuryazarlık Eğitiminde Teknoloji EntegrasyonuAraştırma Makalesi
STEM-TPAB Öz-Yeterlik Ölçeği: Türkçeye Uyarlama Çalışması