DUYURU
ITEAC2024 Özel Sayı
ITEAC2024 konferansı, 18-20 Ekim 2024 tarihlerinde Bursa Uludağ Üniversitesinin ev sahipliğinde EPDAD tarafından düzenlenmiştir. ITEAC2024 konferansında sunulan makaleler için dergimizde özel sayı yayımlanacaktır. Çalışmasını Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi'nde yayımlamak isteyen yazarların, derginin başvuru şartlarını dikkate alarak tam metinlerini Dergipark sistemindeki (https://dergipark.org.tr/tr/pub/uefad) ITEAC2024 Özel Sayısına 31 Aralık 2024 tarihine kadar göndermeleri önemle rica olunur. Başvuru esnasında çalışmanızın özel sayı için gönderildiğini beyan etmeyi unutmayınız. Özel sayı için gönderilmemiş makalelerin daha sonra bu sayıya eklenmesine izin verilmeyecektir.
Değerli Yazarlarımız,
Dergimiz TR Dizin tarafından 2024 yılında da taranmaktadır. Gönderimlerde aşağıdaki hususlara dikkat edilmesi önemlidir.
1. DERGIMIZE YAPILACAK YENI BAŞVURULARIN DIKKATINE!
2026 yılından itibaren dergimizdeki makaleler hem Türkçe hem de İngilizce olarak yayınlanacaktır. Dolayısıyla ilgili sayı için yayına kabul edilen Türkçe makalelerin İngilizceye çevrilmesi gerekecektir. İngilizce yazılan makalelerin ise Türkçeye çevrilmesine gerek olmayacaktır, ama yazarlar isterse Türkçeye çevirebilir. 01.09.2024 tarihi itibariyle dergimize yeni başvuruda bulunacak araştırmacıların ilgili duyuruyu kabul ederek başvurdukları varsayılacaktır. Aksi taktirde ilgili yayın, editör kurulu tarafından reddedilebilir.
2. Makale başvurusu yapılmadan önce "Yazım Kuralları" ve "Başvuru Şartları" sayfaları incelenmelidir.
3. Yazarlar, genişletilmiş özetle ilgili düzenlemeleri çalışma yayına kabul edildiğinde yerine getirebilir (örn. kelime sayısı başvuru esnasında yazım kurallarımıza uygun olmayabilir). Yazım kurallarımıza göre makalelerde, Türkçe metinler için 1,500-2,000 kelimeden oluşan İngilizce, İngilizce metinleri için ise Türkçe yapılandırılmış geniş özet bulunmalıdır.
4. Sisteme yüklenen makalelerde yazar tarafından benzerlik raporu (intihal raporu) yüklenmesi gerekmektedir. Benzerlik oranı %20'den fazla olan makaleler işleme alınmayacak olup editör tarafından yazara iade edilecektir.
5. TRDizin 2020 kriterlerine göre tüm alanlarda yapılan çalışmalar için etik kurul izni bulunmalıdır. Ayrıca alınan etik kurul iznine ilişkin bilgiler (Kurul adı, Değerlendirme tarihi, etik izin belgesi sayı numarası), çalışmanın "Yöntem" başlığında ve başlık sayfasında yer almalıdır. Tüm başvurularda etik kurul izni bilgilerinin yazarlar tarafından eksiksiz şekilde belirtilmesi gerekmektedir.
6. İngilizce tam metin ile yapılan başvurulara yayımlanma önceliği tanınacaktır.
Araştırma Makalesi
Rousseau’nun Emile Eserindeki Çocuk Eğitimine Yönelik Düşüncelerinin Öğretim Programlarına Yansıması İlişkin Öğretmen GörüşleriAraştırma Makalesi
Regresyon Ağaçları ve Çoklu Doğrusal Regresyon Analizlerinin PISA 2022 Matematik Okuryazarlığı Becerisini Yordama Performanslarının İncelenmesiAraştırma Makalesi
Yenilikçi ve Esnek Öğrenme Alanı Geleceğin Sınıf Laboratuvarı Alanında Eğitim Gören Öğrencilerin Deneyimlerinin İncelenmesiAraştırma Makalesi
Küresel Okul Yönetimi Zihniyeti Geliştirmek: Çok Kültürlü Okulların YönetimiAraştırma Makalesi
Exploring Ethical Dilemmas in the Use of Artificial Intelligence in Academic Writing: Perspectives of ResearchersDerleme
OSB Olan Bireylere İşitsel-Görsel Koşullu Ayırt Etme Öğretimine İlişkin Karşılaştırma Araştırmalarının İncelenmesiAraştırma Makalesi
Dereceli Puanlama Anahtarı Türünün Rutin Olmayan Matematik Problemlerinin Puanlanmasında Puanlayıcı Davranışları Üzerine EtkisiAraştırma Makalesi
Okul Öncesi Eğitime Devam Eden 48-72 Aylık Çocukların ve Ailelerin Sürdürülebilirliğe İlişkin Bilgi ve UygulamalarıAraştırma Makalesi
Piyano Alanında Deşifre Konusunda Yazılmış Araştırmalar: Bir Tematik İçerik AnaliziAraştırma Makalesi
Ön Lisans Bilgisayar Bölümü Öğrencilerinin Programlama Kaygılarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesiAraştırma Makalesi
Ortaokul Öğrencilerinin Eleştirel Düşünme Becerileri, Yaratıcı Okuma Algıları ve Okuma Öz Yeterlikleri Arasındaki İlişkiAraştırma Makalesi
Ortaokul Öğrencilerinin Gözüyle Kültür: Sanat Temelli Sosyal Bilgiler Derslerinde Yaratıcı Yazmadan Yararlanma