Menekşe Seden Tapan-Broutin, 1975 yılında Ankara’da doğmuştur. İlk, orta ve lise öğrenimini Ankara Özel Tevfik Fikret Okullarında tamamlamıştır. 1998 yılında Dokuz Eylül Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Matematik (İngilizce) Bölümünden mezun olmuş ve Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda öğretmen olarak görev yapmıştır.
2000 yılında Milli Eğitim Bakanlığı bursuyla lisansüstü eğitim için Fransa'ya gitmiş, 2002 yılında yüksek lisans ve 2006 yılında doktora öğrenimlerini Joseph Fourier (Grenoble I) Üniversitesi'nde tamamlamıştır. Doktora çalışmaları, dinamik geometri yazılımları ve matematik eğitimi alanlarında yoğunlaşmıştır.
2007 yılında Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Matematik Eğitimi Anabilim Dalında öğretim üyesi olarak göreve başlamış olup, bu üniversitede profesör olarak görevine devam etmektedir. Araştırma alanları arasında bilgisayar destekli matematik öğretimi, matematik öğretiminde teknoloji ve araç kullanımı, geometri öğretimi, eğitimde yapay zekâ ve öğretmen eğitimi yer almaktadır.
Fatih Erdoğdu is a PhD member of Computer Technologies at Zonguldak Bülent Ecevit University. He graduated from Middle East Technical University. He graduated from Computer Education and Instructional Technology at Gazi University with the degree of master in 2015. Moreover, he graduated at Computer Education and Instructional Technology at Karadeniz Technical University with the degree of PhD. His academic interest areas are humor, open and distance learning, e-learning.
Necmettin Erbakan Üniversitesi Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı öğretim üyesi olan Doç. Dr. Bengü Türkoğlu, Selçuklu Kognitif Oyunlar Laboratuvarı (SEKOL) direktörüdür. Dr. Türkoğlu lisans ve yüksek lisans eğitimini Selçuk Üniversitesi İngilizce Öğretmenliği bölümünde, doktora eğitimini ise 2016 yılında aynı üniversitenin Çocuk Gelişimi ve Eğitimi bölümünde tamamladı. Millî Eğitim Bakanlığına bağlı eğitim kurumlarında farklı eğitim kademelerinde uzman öğretmen olarak görev yaptı. 2020 yılında Okul Öncesi Eğitimi alanında doçent unvanını aldı.
Dr. Türkoğlu, çalışma alanını “oyun temelli öğrenme”, “kognitif oyunlar”, “eğitsel oyunlar” ve “gelişim alanları üzerinde kognitif oyunların etkileri” olarak tanımlamaktadır. Lisans ve yüksek lisans düzeyinde “Erken Çocukluk Döneminde Kognitif (Bilişsel) Oyun Temelli Öğrenme”, “Erken Çocukluk Döneminde Geleneksel Çocuk Oyunları”, “Drama”, “Erken Çocuklukta Çocuğu Tanıma ve Değerlendirme”, “Dezavantajlı ve Risk Altındaki Çocuklara Müdahale Programları” gibi derslerin yürütücüsüdür. Tübitak ve kamu kuruluşlarıyla gerçekleştirilen farklı projelerde koordinatör ve araştırmacı olarak görev alan Dr. Türkoğlu, bilişsel oyunların farklı eğitim kademelerindeki çocukların farklı gelişim alanları üzerindeki etkilerini incelemektedir. Özellikle bilişsel ve sosyal gelişim perspektifinden oyun temalı makaleler yazmış, bildirileriyle birçok uluslararası kongre, sempozyum ve konferanslarda görev almış; oyun temelli öğrenme konusunda öğrenci, öğretmen, yönetici ve anne-babalara yönelik çok sayıda seminer ve atölye çalışmaları yürütmüştür.
-
Doç. Dr. Hakan Kör:
Doğum Yeri ve Yılı: 1981, İskilip
Eğitim:
Anadolu Üniversitesi, Porsuk MYO, Bilgisayar Programcılığı (2002)
Balıkesir Üniversitesi, Necatibey Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri (2006)
Kırıkkale Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar Mühendisliği Yüksek Lisans (2013)
Kırıkkale Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar Mühendisliği Doktora (2017)
Kariyer:
MEB Bilişim Teknolojileri Öğretmenliği (2006-2009)
Hitit Üniversitesi Sungurlu MYO Öğretim Görevlisi (2009'dan itibaren)
Sungurlu MYO Müdür Yardımcılığı (2012-2014)
Hitit Üniversitesi Uzaktan Eğitim Merkezi Müdür Yardımcılığı (2014-2016)
Şu anda Hitit Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü'nde Doçent olarak görev yapmakta.
Çalışma Alanları:
Veri Madenciliği
Karar Ağaçları Algoritmaları
Büyük Veri ve Analizi
Bulut Bilişim
Yaşam Boyu Öğrenme
Liderlik
Uzaktan Eğitim
Diğer Bilgiler:
İngilizce biliyor
Evli ve iki çocuk babası
Onur Zahal, 1985 yılında Hatay'da doğmuştur. İlkokulu, Derme İlkokulunda; ortaokul ve liseyi ise Malatya Anadolu Lisesinde tamamlamıştır. 2007 yılında İnönü Üniversitesi Müzik Öğretmenliği Programından mezun olan Zahal, MEB bünyesinde Malatya Yazıhan Lisesi'nde müzik öğretmeni olarak göreve başlamıştır. 2010 yılında aynı üniversitenin yüksek lisans programını, Doç. Server Acim danışmalığında tamamlamıştır. Aynı yıl Gaziosmanpaşa Üniversitesi Müzik Eğitimi Anabilim Dalında araştırma görevlisi olarak göreve başlamıştır. 2014 yılında İnönü Üniv. Müzik Eğitimi Anabilim Dalında, Prof. Dr. Turan Sağer danışmanlığında, "Özel yetenek sınavına giren adayların öğrenme stilleri ve bilişsel esneklik düzeyleri arasındaki ilişki" başlıklı tezi ile tamamlayarak doktor unvanı almıştır. Sırasıyla Gaziosmanpaşa Üniversitesi ve İnönü Üniversitesinde doktor öğretim üyeliği görevlerinde bulunmuştur. 2017 yılında ÜAK'ın yazılı ve sözlü sınavlarında başarılı bulunarak, "Müzik Eğitimi" alanında doçent olmuştur. 2023 yılında İnönü Üniversitesi Müzik Eğitimi Anabilim Dalına Profesör olarak atanmıştır. Halihazırda aynı programda görevine devam etmektedir.
Fakülte ve enstitü dergilerinde editör ve editör yardımcılığı görevlerinde bulunmuştur. Birçok doktora ve yüksek lisans tez danışmanlığı yapmıştır. Mütemadiyen sanatsal etkinliklerde icracı olarak görev almaktadır. İyi düzeyde İngilizce bilen Zahal, ağırlıklı olarak çalgı eğitimi, uzaktan müzik eğitimi, müzik eğitiminde araştırma yöntemleri ve tarihsel müzikoloji alanlarında çalışmalarına devam etmektedir.
Yüksek lisans ve doktorasını Orta Doğu Teknik Üniversitesi Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı’nda yapmıştır. Doktora eğitimi sırasında Queensland Teknoloji Üniversitesi’nde misafir araştırmacı olarak erken çocuklukta sürdürülebilirlik için eğitim üzerine çeşitli çalışmalar yürütmüş ve seminerler vermiştir. Halen Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı’nda çalışmaktadır. 2020 yılından itibaren European Early Childhood Education Research Association’a bağlı Erken Çocukluk Eğitiminde Sürdürülebilirlik özel araştırma grubu yöneticilerinden biridir. Bu araştırma grubu bünyesinde sürdürülebilirlik ve hizmet öncesi ve hizmet içi öğretmen eğitimi konusunda uluslararası bir dergide editörlük, uluslararası bir kitapta editörlük, sempozyumlar ve çalıştaylar düzenleme ve yürütme görevlerinde bulunmaktadır. Başlıca araştırma alanları sürdürülebilirlik için eğitim, yaratıcı drama, sanat eğitimi, eleştirel medya okuryazarlığı, ilkokula hazırbulunuşluk ve hizmet öncesi ve hizmet içi öğretmen eğitimidir.
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi dergisi, açık erişimli (CC-BY-NC), çift kör akran hakemli ve bilimsel bir dergidir. Dergimiz 1986 yılından itibaren yayınlanan Türkiye'nin köklü eğitim dergilerinden biridir. 1986-1998 aralığında kâğıt baskı, 1999-2018 aralığında kâğıt baskı ve elektronik formda yayınlanmıştır. 2019 yılı itibariyle yalnızca elektronik ortamda 2667-6788 e-ISSN numarasıyla hizmet vermektedir. Dergimiz 2004 yılına kadar yılda bir sayı, 2014-2019 aralığında yılda iki sayı şeklinde yayınlanmıştır. 2020 yılı itibariyle yılda üç sayı (Nisan, Ağustos ve Aralık) olarak yayın hayatına devam etmektedir.
Dergimizde aday makaleler editör kurulu tarafından yürütülen ön kontrolden sonra alanında uzman iki hakeme gönderilir ve bir-dört ay gibi bir sürede makale ile ilgili ilk karar yazarlar ile paylaşılması hedeflenir.
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi dergisinin vizyonunu temsil eden üç amacı vardır:
1. Sağlam teorik temellere dayalı ve uygun yöntemlerle üretilmiş bilgi üretmek
2. Öncelikle ülkemizin sonrasında ise dünyanın önemli eğitim sorunlarına eğilmek
3. Ulusal ve uluslararası eğitim politikalarını etkilemek
Çalışmaların kapsamı, aşağıdaki noktalara dikkat ederek belirlenmelidir;
1. Eğitim, öğrenme, öğretme, okul, öğrenci ve öğretmen temaları ile ilgili bütün alanlardaki makaleler değerlendirmeye alınmaktadır.
2. Araştırma makalelerine öncelik verilmektedir.
3. İleri düzey istatistiksel analizler içeren çalışmalara öncelik verilmektedir.
4. Nitel araştırma desenlerinde tasarlanan çalışmalarda veri analizini detaylı raporlayan çalışmalara öncelik verilmektedir.
5. Karma desende tasarlanan araştırmaların, desene uygunluğu teorik yapıya uygun bir şekilde ayrıntılı açıklanmalıdır.
6. Doktora ve Yüksek Lisans tezlerinin ana hipotezlerini içeren temel bulguların çalışmada sunulmuş olması gerekmektedir.
7. Ölçek geliştirme ve uyarlama çalışmalarında yapı geçerliğinin yanı sıra ölçüt geçerliği, yakınsak ve ıraksak geçerlik, ölçme değişmezliği gibi detaylı incelemelerde bulunulmasına dikkat edilmelidir.
8. Ayrıca aşağıdaki çalışmalar dergimizin yayın kapsamına girmemektedir:
-Sadece öğretmen adaylarının/öğretmenlerin görüşlerini inceleyen çalışmalar,
-Verilerin demografik veya kategorik değişkenlerle karşılaştırılmasını ele alan çalışmalar (sınıf düzeyi, okul türü, bölüm, cinsiyet vb. gibi bir ölçme aracı ya da veri toplama yöntemi kullanılarak bilgi formundan elde edilen kategorilerle),
-Ders kitaplarının sadece genel özelliklerini inceleyen çalışmalar,
-Alanyazın (literatür) derlemeleri (Öncelikli alanlardaki özgün konuları ele alanlar, uluslararası alanyazında genel kabul gören şablonlara uygun hazırlananlar veya sistematik/bibliyometrik analiz yapanlar hariç).
https://dergipark.org.tr/tr/download/journal-file/22178
Yılda üç kez (Nisan, Ağustos ve Aralık) yayınlanmakta olan Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi dergisine daha önce yayımlanmamış, özgün araştırma çalışmaları elektronik ortamda kabul edilmektedir. Çalışmaların Türkçe ve İngilizce dillerinde olması uygundur. Yayın dili Türkçe ise İngilizce kısa ve geniş özetin eklenmesi zorunludur. Yayın dili İngilizce ise Türkçe kısa ve geniş özetin eklenmesi zorunludur.
Çalışma metinleri, MS Word kullanılarak yazılmalıdır. Çalışma metni ve yazar bilgisi şablonlardan yararlanılarak yazım kurallarına uygun hazırlanmalıdır. Şablona göre düzenlenmemiş yazılar, editör incelemesinden önce reddedilebilir.
Makale yazım kurallarını buradan indirebilirsiniz.
Yazar bilgileri sayfasının (başlık sayfası) şablonunu buradan indirebilirsiniz.
Çalışma metnine ait şablonu buradan indirebilirsiniz.
Çalışmanızı hazırlarken aşağıdaki noktalara dikkat ediniz:
1. Etik Kurul: TRDizin 2020 kriterlerine göre tüm alanlarda yapılan çalışmalar için etik kurul izni bulunmalıdır. Ayrıca alınan etik kurul iznine ilişkin bilgiler (Kurul adı, Değerlendirme tarihi, etik izin belgesi sayı numarası), çalışmanın "Yöntem" başlığında ve başlık sayfasında yer almalıdır. Tüm başvurularda etik kurul izni bilgilerinin yazarlar tarafından eksiksiz şekilde belirtilmesi gerekmektedir.
2. Yayın Dili: Çalışmaların Türkçe ve İngilizce dillerinde olması uygundur.
2026 yılından itibaren dergimizdeki makaleler hem Türkçe hem de İngilizce olarak yayınlanacaktır. Dolayısıyla ilgili sayı için yayına kabul edilen Türkçe makalelerin İngilizceye çevrilmesi gerekecektir. İngilizce yazılan makalelerin ise Türkçeye çevrilmesine gerek olmayacaktır, ama yazarlar isterse Türkçeye çevirebilir.
2024 ve 2025 yıllarında yayınlanacak çalışmaların yayın dili Türkçe ise İngilizce kısa ve geniş özetin eklenmesi zorunludur. Yayın dili İngilizce ise Türkçe kısa ve geniş özetin eklenmesi zorunludur.
3. Aşırmacılık (İntihal) Taraması: Sisteme yüklenen çalışmalarda yazar tarafından benzerlik raporu (intihal raporu) yüklenmesi gerekmektedir. Benzerlik raporu Turnitin©, iThenticate© gibi programlardan alınabilir. Ayrıca başvuru esnasında DergiPark sisteminde intihal.net© tarafından yeni bir tarama talep edilebilir. Benzerlik oranı %20'den fazla olan makaleler işleme alınmayacak olup editör tarafından yazara iade edilecektir.
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi dergisi makale kabulü veya süreç işlemi adı altında herhangi bir ücret talep etmemektedir. Makaleler ücretsiz olarak yayımlanmaktadır.