Güncel Sayı

Cilt: 37 Sayı: 3, 31.12.2024

Yıl: 2024

Makaleler

Matematik Eğitimi
Prof. Dr. Hatice ONURAY EĞİLMEZ BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ
Müzik Eğitimi
Eğitim, Eğitim Programları ve Öğretim, Öğretim Teknolojileri
Doç. Dr. Özlem TOPER BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ
Özel Eğitim ve Engelli Eğitimi, Otistik Çocuklar Eğitimi, Zihinsel Engelli Eğitimi
Fen ve Matematik Alanları Eğitimi, Biyoloji Eğitimi
Doç. Dr. Pınar BAĞÇELİ KAHRAMAN ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ 0000-0002-0551-7741
Okul Öncesi Eğitim
Dr. Öğr. Üyesi Hatice YURTSEVEN YILMAZ BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ
Türkçe Eğitimi
Dr. Öğr. Üyesi Elif SEZER BAŞARAN BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ 0000-0002-7302-2724
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Matematik Eğitimi
Doç. Dr. Fatih ERDOĞDU Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi 0000-0003-1022-8570
Öğretim Tasarımı, Öğretim Teknolojileri, Hayat Boyu Öğrenme, Yetişkin Eğitimi, Öğretmen Eğitimi ve Eğitimcilerin Mesleki Gelişimi, Eğitim Teknolojisi ve Bilgi İşlem
Doç. Dr. Ali TÜRKEL DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ, BUCA EĞİTİM FAKÜLTESİ
Türkçe Eğitimi, Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi
Prof. Dr. Aykut Emre BOZDOĞAN Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi 0000-0002-5781-9960
STEM Eğitimi, Eğitim, Informal Öğrenme, Fen Bilgisi Eğitimi, Öğretmen Eğitimi ve Eğitimcilerin Mesleki Gelişimi, Okul Dışı Öğrenme, Müze Eğitimi
Doç. Dr. Bengü TÜRKOĞLU NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ, AHMET KELEŞOĞLU EĞİTİM FAKÜLTESİ 0000-0001-6347-691X
Sosyal ve Beşeri Bilimler Eğitimi (Ekonomi, İşletme ve Yönetim Hariç), Öğretmen ve Öğrenci Refahı, Yaratıcı Drama Eğitimi , Çocuk Gelişimi Eğitimi, Değerler Eğitimi, Öğretmen Eğitimi ve Eğitimcilerin Mesleki Gelişimi, Okul Öncesi Eğitim, İlköğretim
Burcu ANILAN Eskişehir Osmangazi Üniversitesi
Fen ve Matematik Alanları Eğitimi, Kimya Eğitimi
Dr. Öğretim Görevlisi Büşra EREN MİLLİ SAVUNMA ÜNİVERSİTESİ
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
Doç. Dr. Ebru TURAN GÜNTEPE GİRESUN ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ
Öğretim Teknolojileri
Prof. Dr. Elif SAZAK DUMAN BOLU ABANT IZZET BAYSAL UNIVERSITY 0000-0003-3530-9588
Zihinsel Engelli Eğitimi
Doç. Dr. Erkan ÇALIŞKAN NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ 0000-0002-2309-1406
Dr. Öğr. Üyesi Esra SÖZER BOZ BARTIN ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ 0000-0002-4672-5264
Eğitim, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
Doç. Dr. Eylem DAYI Gazi Eğitim Fakültesi
Zihinsel Engelli Eğitimi
Sınıf Eğitimi, Uygulamalı Dilbilim ve Eğitim Dilbilimi , Yaratıcı Drama Eğitimi , Alan Eğitimleri (Diğer)
Eğitim, Fen ve Matematik Alanları Eğitimi
Veri Madenciliği ve Bilgi Keşfi, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Test, Ölçme ve Psikometri
Doç. Gülçin ZEYBEK KARAMANOĞLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ 0000-0002-5509-5129
Öğrenme Kuramları, Eğitimde Program Geliştirme, Eğitimde Program Değerlendirme, Program Tasarımı, Öğretim Kuramları, Öğretim Tasarımı
Doç. Hakan KÖR HITIT UNIVERSITY
Karar Desteği ve Grup Destek Sistemleri, Bilgi ve Bilgi İşleme Bilimleri, Bulut Bilişim, Yönetim Bilişim Sistemleri, Yazılım Mühendisliği (Diğer), Veri Analizi, Makine Öğrenme, Yarı ve Denetimsiz Öğrenme, Büyük Veri, Veri Madenciliği ve Bilgi Keşfi, Veritabanı Sistemleri, Yazılım Mimarisi, Yapay Zeka
Dr. Öğr. Üyesi Harun KESKİN MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ
Müzik Performansı, Müzik Teorileri, Müzik Eğitimi
Prof. Dr. M. Serhan YÜCEL BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, Türk Siyasal Hayatı, Anayasa ve Siyasal Kurumlar
Matematik Eğitimi
Sınıfiçi Ölçme Uygulamaları, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme (Diğer), Eğitim, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Eğitimde ve Psikolojide Ölçme Teorileri ve Uygulamaları, Ölçek Geliştirme, Kültürlerarası Ölçek Uyarlama
Dr. Mustafa DOLMAZ Bir kuruma bağlı değildir 0000-0002-9420-0331
Eğitimin Felsefi ve Sosyal Temelleri, Değerler Eğitimi, Tarih Eğitimi, Sosyal Bilgiler Eğitimi, Yaratıcı Drama Eğitimi , Yaratıcı Yazarlık
Eğitim, Güzel Sanatlar Eğitimi, Sanat ve Edebiyat, Müzik Eğitimi, Müzikoloji ve Etnomüzikoloji
Dr. Öğr. Üyesi Ozlem KARAKOC-TOPAL BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ, NECATİBEY EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ 0000-0001-8290-5425
Eğitim, STEM Eğitimi, Kimya Eğitimi, Fen Bilgisi Eğitimi
Doç. Dr. Pervin Oya TANERİ ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ 0000-0003-3482-3868
Eğitim Üzerine Çalışmalar (Diğer), Çok Kültürlü Eğitim, Değerler Eğitimi, Ölçek Geliştirme, Kapsayıcı Eğitim
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
Prof. Dr. Soner POLAT KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ 0000-0003-2407-6491
Hayat Boyu Öğrenme, Eğitim Yönetimi
Doç. Dr. Tugba KONAKLI KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ 0000-0003-4745-1805
Eğitim Yönetimi, Hayat Boyu Öğrenme
Matematik Eğitimi
Dr. Öğr. Üyesi Yaser ARSLAN KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ 0000-0001-6625-6066
Eğitim Yönetimi, Eğitimde Liderlik
Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi, Türkçe Eğitimi, Eğitim, Klasik Türk Edebiyatı, Türk Dili ve Edebiyatı, Dil Çalışmaları
Eğitimde Program Değerlendirme, Eğitim
Dr. Öğr. Üyesi Şenay AYDIN GÜMÜŞHANE ÜNİVERSİTESİ, GÜMÜŞHANE MESLEK YÜKSEKOKULU 0000-0002-0118-4097
Öğretim Teknolojileri, Eğitim Programları ve Öğretim (Diğer), Öğretim Tasarımı
Doç. Dr. Şule ALICI KIRŞEHİR AHİ EVRAN ÜNİVERSİTESİ
Okul Öncesi Eğitim

Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi dergisi, açık erişimli (CC-BY-NC), çift kör akran hakemli ve bilimsel bir dergidir. Dergimiz 1986 yılından itibaren yayınlanan Türkiye'nin köklü eğitim dergilerinden biridir. 1986-1998 aralığında kâğıt baskı, 1999-2018 aralığında kâğıt baskı ve elektronik formda yayınlanmıştır. 2019 yılı itibariyle yalnızca elektronik ortamda 2667-6788 e-ISSN numarasıyla hizmet vermektedir. Dergimiz 2004 yılına kadar yılda bir sayı, 2014-2019 aralığında yılda iki sayı şeklinde yayınlanmıştır. 2020 yılı itibariyle yılda üç sayı (Nisan, Ağustos ve Aralık) olarak yayın hayatına devam etmektedir.
Dergimizde aday makaleler editör kurulu tarafından yürütülen ön kontrolden sonra alanında uzman iki hakeme gönderilir ve bir-dört ay gibi bir sürede makale ile ilgili ilk karar yazarlar ile paylaşılması hedeflenir.
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi dergisinin vizyonunu temsil eden üç amacı vardır:
1. Sağlam teorik temellere dayalı ve uygun yöntemlerle üretilmiş bilgi üretmek
2. Öncelikle ülkemizin sonrasında ise dünyanın önemli eğitim sorunlarına eğilmek
3. Ulusal ve uluslararası eğitim politikalarını etkilemek

Çalışmaların kapsamı, aşağıdaki noktalara dikkat ederek belirlenmelidir;
1. Eğitim, öğrenme, öğretme, okul, öğrenci ve öğretmen temaları ile ilgili bütün alanlardaki makaleler değerlendirmeye alınmaktadır.
2. Araştırma makalelerine öncelik verilmektedir.
3. İleri düzey istatistiksel analizler içeren çalışmalara öncelik verilmektedir.
4. Nitel araştırma desenlerinde tasarlanan çalışmalarda veri analizini detaylı raporlayan çalışmalara öncelik verilmektedir.
5. Karma desende tasarlanan araştırmaların, desene uygunluğu teorik yapıya uygun bir şekilde ayrıntılı açıklanmalıdır.
6. Doktora ve Yüksek Lisans tezlerinin ana hipotezlerini içeren temel bulguların çalışmada sunulmuş olması gerekmektedir.
7. Ölçek geliştirme ve uyarlama çalışmalarında yapı geçerliğinin yanı sıra ölçüt geçerliği, yakınsak ve ıraksak geçerlik, ölçme değişmezliği gibi detaylı incelemelerde bulunulmasına dikkat edilmelidir.
8. Ayrıca aşağıdaki çalışmalar dergimizin yayın kapsamına girmemektedir:
-Sadece öğretmen adaylarının/öğretmenlerin görüşlerini inceleyen çalışmalar,
-Verilerin demografik veya kategorik değişkenlerle karşılaştırılmasını ele alan çalışmalar (sınıf düzeyi, okul türü, bölüm, cinsiyet vb. gibi bir ölçme aracı ya da veri toplama yöntemi kullanılarak bilgi formundan elde edilen kategorilerle),
-Ders kitaplarının sadece genel özelliklerini inceleyen çalışmalar,
-Alanyazın (literatür) derlemeleri (Öncelikli alanlardaki özgün konuları ele alanlar, uluslararası alanyazında genel kabul gören şablonlara uygun hazırlananlar veya sistematik/bibliyometrik analiz yapanlar hariç).

https://dergipark.org.tr/tr/download/journal-file/22178

Yılda üç kez (Nisan, Ağustos ve Aralık) yayınlanmakta olan Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi dergisine daha önce yayımlanmamış, özgün araştırma çalışmaları elektronik ortamda kabul edilmektedir. Çalışmaların Türkçe ve İngilizce dillerinde olması uygundur. Yayın dili Türkçe ise İngilizce kısa ve geniş özetin eklenmesi zorunludur. Yayın dili İngilizce ise Türkçe kısa ve geniş özetin eklenmesi zorunludur. 

Çalışma metinleri, MS Word kullanılarak yazılmalıdır. Çalışma metni ve yazar bilgisi şablonlardan yararlanılarak yazım kurallarına uygun hazırlanmalıdır. Şablona göre düzenlenmemiş yazılar, editör incelemesinden önce reddedilebilir.

Makale yazım kurallarını buradan indirebilirsiniz.
Yazar bilgileri sayfasının (başlık sayfası) şablonunu buradan indirebilirsiniz.
Çalışma metnine ait şablonu buradan indirebilirsiniz. 

Çalışmanızı hazırlarken aşağıdaki noktalara dikkat ediniz:
1. Etik Kurul: TRDizin 2020 kriterlerine göre tüm alanlarda yapılan çalışmalar için etik kurul izni bulunmalıdır. Ayrıca alınan etik kurul iznine ilişkin bilgiler (Kurul adı, Değerlendirme tarihi, etik izin belgesi sayı numarası), çalışmanın "Yöntem" başlığında ve başlık sayfasında yer almalıdır. Tüm başvurularda etik kurul izni bilgilerinin yazarlar tarafından eksiksiz şekilde belirtilmesi gerekmektedir.
2. Yayın Dili: Çalışmaların Türkçe ve İngilizce dillerinde olması uygundur.
2026 yılından itibaren dergimizdeki makaleler hem Türkçe hem de İngilizce olarak yayınlanacaktır. Dolayısıyla ilgili sayı için yayına kabul edilen Türkçe makalelerin İngilizceye çevrilmesi gerekecektir. İngilizce yazılan makalelerin ise Türkçeye çevrilmesine gerek olmayacaktır, ama yazarlar isterse Türkçeye çevirebilir.
2024 ve 2025 yıllarında yayınlanacak çalışmaların yayın dili Türkçe ise İngilizce kısa ve geniş özetin eklenmesi zorunludur. Yayın dili İngilizce ise Türkçe kısa ve geniş özetin eklenmesi zorunludur.
3. Aşırmacılık (İntihal) Taraması: Sisteme yüklenen çalışmalarda yazar tarafından benzerlik raporu (intihal raporu) yüklenmesi gerekmektedir. Benzerlik raporu Turnitin©, iThenticate© gibi programlardan alınabilir. Ayrıca başvuru esnasında DergiPark sisteminde intihal.net© tarafından yeni bir tarama talep edilebilir. Benzerlik oranı %20'den fazla olan makaleler işleme alınmayacak olup editör tarafından yazara iade edilecektir.


ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
MAKALE YAZIM KURALLARI

1. Genel Kurallar
• Yazarlar metinleri aşağıdaki uyarıları dikkate alarak (burada bulunmayan durumlarda APA Style, 7th Edition ilkelerini göz önünde bulundurarak) hazırlamalıdırlar.
• Metinler Türkçe ve İngilizce yazılabilir. Yazım kurallarına göre hazırlanmamış makaleler değerlendirilmeye alınmaz. Editörler ve hakemler, gönderilen yazılarda uygun görecekleri değişiklik ve düzeltmeleri yapabilirler.
• Türkçe yazılmış metinlerde İngilizce, İngilizce yazılmış metinlerde Türkçe geniş özet bulunmalıdır. Bu bölüm “introduction”, “method”, “results”, “conclusion, suggestion and recommendations” gibi başlıklardan oluşmalıdır. Makalenin giriş, teorik çerçeve, amaç/araştırma soruları, genel bulgular, tartışma/sonuç ve öneriler/uygulamalar gibi bölümleri özetlenmelidir. Bu bölüm 1500 ve 2000 arasında kelimeden oluşmalıdır. 
• İngilizce çeviriler uzman kişilere yaptırılmalı, paket programlara veya online sözlük gibi adreslere başvurulmamalıdır. Ayrıca Türkçe’ye uygunluk açısından makale, Word yazım denetiminden geçirilmelidir (Yazım ve Dilbilgisi).
• Çalışma metni dosyasının kelime sınırı 10.000'dir (kısa özetler, ana metin ve kaynakça dahildir).
2. Sayfa Düzeni
• Sayfanın kenar boşlukları 2,5 cm olarak ayarlanmalı ve iki yana yaslı olarak konumlandırılmalıdır.
• Metinler 1,15 kat aralıklı ve Calibri yazı karakterinde 11 punto olarak hazırlanmalıdır. Paragraf birinci satırları girintisi 1,25 cm olmalıdır.
• Sayıların ifade edilmesinde sıfır ve dokuz aralığında ise kelime ile; 10 ve üzerinde ise sayı kullanılmalıdır. Ancak bazı istisnai durumlarda 10’dan büyük olmasına rağmen 2 sayı yerine kelime kullanılmalıdır (sayıyla başlayan cümleler, bazı kesirler, evrensel olarak kabul edilen belirli ifadeler).Bazı istisna durumlarda 10’dan küçük olmasına rağmen sayılar rakamla yazılmalıdır (yüzdelik sayı, ondalık sayı, birim, puan vb). Örn. “Beş kitap”, “27 kalem”, “üçüncü, beşinci, 10. ve 12. sınıftaki öğrenciler”, “%50”, “0,5”, “2,4”, “5 cm”, “8 dk”, “2 yıl”, “sınıfın beşte biri”, “On birinci sınıf öğrencileri, 10. sınıfta kullandıkları ders kitabıyla ilgili düşüncelerini paylaştılar.”
• Ondalık sayıların yazımında Türkçe yazılmış metinlerde virgül (,), İngilizce yazılmış metinlerde nokta (.) işareti kullanılmalıdır.
3. Ana Başlık
• Araştırmanın başlığı, içeriğini açık bir şekilde yansıtmalı ve kapsayıcı nitelikte olmalıdır.
• Araştırmanın Türkçe ve İngilizce başlıkları, 15 kelimeyi geçmeyecek şekilde, Calibri yazı tipinde 14 punto büyüklüğünde, kelimelerin ilk harfleri büyük harflerle, kalın ve ortalanmış biçimde ilk sayfada verilmelidir.
• Eğer araştırma ile ilgili olarak bir not verilmesi gerekiyorsa (proje yayını, lisansüstü tez yayını, bildiri olarak sunulmuş araştırma vb. gibi) dipnot yazılmalıdır. Bunun için araştırma başlığının sonuna dipnot işaretçisi eklenmelidir.
4. Özet ve Anahtar Kelimeler
• Özet; araştırmanın amacını, yöntemini, sonuçlarını ve özgün değerini açık ve kısa bir şekilde yansıtmalıdır. Başlıktan sonra, en az 100 en fazla 250 kelime olacak şekilde araştırmanın Özet ve Abstract bölümleri, 9 punto büyüklüğünde yazılmalıdır. Özet metninin altına anahtar kelimeler ve keywords eklenmelidir. Anahtar kelimelerin sayısı 3 ile 8 arasında olmalıdır.
5. Başlık Düzeni
• Metinler “Giriş (Introduction), Yöntem (Method), Bulgular (Findings), Tartışma (Discussion), Sonuç (Conclusion), Öneriler (Recommendations), Kaynaklar (References), Geniş Özet (Extended Abstract), Araştırmacıların Katkı Oranı Beyanı (Authors' Contributio) ve “Çatışma Beyanı (Conflict of Interest)” alt başlıklarından oluşmalıdır. Gerekli görüldüğünde başlıklar birleştirilebilir veya “Ekler (Appendices), Teşekkür (Acknowledgements)” gibi yeni alt başlıklar eklenebilir. Bu başlıklar kalın, ortalanmış ve kelimelerin ilk harfleri büyük harflerle yazılmalıdır.
• Alt düzey başlıklar kapsamında “Araştırmanın Amacı”, “Araştırmanın Deseni”, “Evren ve Örneklem”, “Veri Analizi” gibi farklı alt başlıklar oluşturulabilir. Bu alt düzey başlıklar şablonda gösterileni formatta yazılmalıdır. Bu başlıkların yazarlara biçimsel olarak yol göstermesi amaçlanmaktadır. Dolayısıyla alt düzey başlıklar yazarların kendi belirledikleri ifadeleri içerebilir. Başlıklar APA 7 biçimlendirmesine göre yapılmalıdır.
• Başlıklara ilişkin aşağıdakilere dikkat edilmelidir:
o Giriş: Araştırmanın konusuyla ilgili alanyazındaki yaklaşım ve bulgular, problem durumu, araştırmanın önemi, araştırma problemi ve amaçları hakkında bilgi verilmelidir. Araştırmanın amacı/problemi açıkça ifade edilmelidir.
o Yöntem: Araştırmanın deseni, evren-örneklemi veya araştırma grubu, veri toplama araçları, geçerlik ve güvenirliği, veri toplama süreci ve veri analizi hakkında açıklama yapılmalıdır. Özellikle Araştırma ve Yayın Etiğine uyulduğuna dair ifadeye yer verilerek detaylı açıklama yapılmalıdır. Etik kurul izni gerektiren araştırmalarda, izinle ilgili bilgiler (kurul adı, tarih ve sayı no) yöntem bölümünde ve ayrıca makale ilk/son sayfasında yer verilmelidir. Etik ile 4 ilgili açıklamaların, Yöntem bölümünde ve “Etik” alt başlığı altında detaylı ifade edilmesi gereklidir.
o Bulgular: Elde edilen bulgular; araştırma problemini destekler nitelikte ve bütünlüğü koruyacak biçimde ilgili tablo, şekil, grafik veya resimlerle açıklanmalıdır.
o Tartışma: Elde edilen bulgular alanyazın ve yazar yorumlarıyla tartışılmalıdır.
o Sonuç: Tartışma ışığında ortaya çıkan ana fikirler açıklanmalıdır.
o Öneriler: Alandaki uygulamalara ve gelecekte yapılabilecek araştırmalara yönelik öneriler sunulmalıdır.
o Geniş Özet: Türkçe yazılmış metinlerde İngilizce, İngilizce yazılmış metinlerde Türkçe geniş özet bulunmalıdır. Bu bölüm “introduction”, “method”, “results”, “conclusion, suggestion and recommendations” gibi başlıklardan oluşmalıdır. Makalenin giriş, teorik çerçeve, amaç/araştırma soruları, genel bulgular, tartışma/sonuç ve öneriler/uygulamalar gibi bölümleri özetlenmelidir. Bu bölüm 1500 ve 2000 arasında kelimeden oluşmalıdır.
o Ekler(Gerekli ise): Araştırma metninde detaylı olarak ifade edilmesinin uygun olmayacağı materyaller eklenebilir (tablo, şekil, denklem, veri toplama araçları vd). o Teşekkür (Gerekli ise): Araştırmanın ortaya çıkarılması aşamasında katkı sağlamış kişi veya kurumlara teşekkür edilebilir.
o Araştırmacıların Katkı Oranı Beyanı: Araştırmacıların, ilgili araştırmaya katkı oranları belirtilmelidir.
o Çatışma Beyanı: Çatışma beyanı kapsamında bilgi verilmelidir. Bu kapsamda her bir yazar için raporlanan araştırmada, sonuçlarda, yansımalarda ya da belirtilen görüşlerde dolaylı/dolaysız herhangi mali çıkar; bağlantılar; ilgili 5 yazarlara, ilişkili bölümlere, ilişkili kuruluşlara, kişisel ilişkilere veya doğrudan akademik rekabete yönelik ilgili ticari kaynaklar ile diğer finansman kaynakları dâhil olmak üzere yanlılık sorusunu doğurabilecek durumlar açığa vurulmalıdır. Çatışma beyanı kapsamında ilgili araştırma yayınlandıktan sonra yazarların herhangi birinin utanmasına neden olacak, bildirilmeyen herhangi bir düzenlemenin olup olmadığı sorgulanabilir.
6. Tablo ve Şekiller
• Tablolar ve şekiller metin içine yerleştirilmelidir.
• Tablolar/Şekillere sıra numarası verilmeli ve başlıkları yazılmalıdır. Tablo/Şekil numarası ve tablo/şekil başlığı, tablonun/şeklin üzerinde ifade edilmelidir. Tablo/Şekil numarası kalın yazılmalıdır. Başlıktaki her kelime büyük harfle başlamalı ve italik olarak yazılmalıdır. Tablo/Şekil başlıkları kısa ve açıklayıcı olmalıdır. Varsa tablo/şekle ait notlar sola dayalı yazılmalıdır. Tablo/Şekil içerisindeki kısaltmalar, yıldız işaretinin açıklamaları, telif bilgisi vb. durumlarda notlar kullanılabilir. Bu notlar yalnızca gerektiğinde eklenmelidir. Tablo ve şekil örnekleri makale şablonundan incelenebilir.
• Tablo ve şekil numaraları, başlıkları ve (varsa) notlar 1,15 kat satır aralığı kullanılarak yazılmalıdır. Tablo ve şekil içerisinde de 1,15 kat satır aralığı kullanılabilir.
• Tablolardaki her sütuna başlık yazılmalıdır.
• Tablolarda dikey çizgiler olmamalı, sadece üç ana yatay çizgi kullanılmalıdır. Bununla birlikte karmaşık tablolarda üçten fazla yatay çizgi kullanılabilir.
• Sadece tablonun en üst satırındaki ifadeler italik yazılabilir. Tablo içerisinde ise herhangi bir farklılık olmamalıdır.
• Şekiller ise ortalanmış olmalıdır.
• Tablolarda sık kullanılan standart sapma, ortalama, p değeri, standartlaştırılmış ve standartlaştırılmış yol katsayıları gibi ifadeler örnekteki gibi olmalıdır. Şablonda tablo ve şekil örnekleri sunulmuştur.
7. Kaynaklar
• Metin içerisinde kullanılan bütün kaynaklar, “Kaynaklar” bölümünde gösterilmelidir. Kaynakların veriliş şekli, doğruluğu ve ulaşılabilirliğine özen gösterilmelidir.
• “Kaynaklar” bölümündeki eserler, yazarların soyadlarına göre alfabetik olarak sıraya dizilerek listelenmelidir. Kaynaklar yazılırken ilk satır normal satırbaşından, daha sonraki satırlar ise 1,25 cm içeriden başlamalıdır. Kaynakların yazımında aşağıdaki örnekler dikkate alınmalıdır. Eğer kaynağa ait DOI numarası varsa mutlaka eklenmelidir.
• Her kaynak öğesinden sonra (yazar, tarih, başlık ve kaynak) bir nokta olmalıdır. Başlık soru işaretiyle biterse, soru işareti noktanın yerini alır. Ancak, DOI veya URL'den sonra nokta koyulmamalıdır; çünkü bağlantı işlevsiz hale gelebilir. Aynı kaynak öğesinin parçaları arasında noktalama işaretleri (genellikle virgül veya parantez) kullanılmalıdır. Şablonda kaynak yazımı örnekleri sunulmuştur.
• Metin içerisinde başka eserlerden yapılan alıntılar birebir alıntı şeklinde olacak ise ve 40 kelimeden az ise tırnak içerisinde verilmeli ve sayfa numarası belirtilmelidir, farklı yazım formatı uygulanmasına gerek yoktur.
• Doğrudan alıntı 40 kelimeden fazla ise paragraf sol girintileri 1,25 cm içeriden, italik ve sayfa numarası belirtilerek yazılmalıdır, tırnak işareti kullanılmamalıdır.
• Dolaylı aktarımlarda sayfa numarasının belirtilmesine gerek yoktur. Yazarın soyadı ve yayın yılı verilmelidir. Eğer alıntı birden fazla eserden yapılmış ise alıntının sonunda parantez içerisinde alfabetik sıra takip edilmelidir.

Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi'nde uygulanan yayın süreçleri, bilginin tarafsız ve saygın bir şekilde gelişimine ve dağıtımına temel teşkil etmektedir. Bu doğrultuda uygulanan süreçler, yazarların ve yazarları destekleyen kurumların çalışmalarının kalitesine doğrudan yansımaktadır. Hakemli çalışmalar bilimsel yöntemi somutlaştıran ve destekleyen çalışmalardır. Bu noktada sürecin bütün katılımcıların (yazarlar, okuyucular ve araştırmacılar, yayıncı, hakemler ve editörler) etik ilkelere yönelik standartlara uyması önem taşımaktadır. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi yayın etiği kapsamında tüm katılımcıların aşağıdaki etik sorumlulukları taşıması beklenmektedir.
• Aşağıda yer alan etik görev ve sorumluluklar oluşturulurken açık erişim olarak Committee on Publication Ethics (COPE) tarafından yayınlanan rehberler ve politikalar dikkate alınarak hazırlanmıştır.

Yayın Etiği ve Etik Dışı Uygulamalar Bildirimi

Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, yazarlar, editörler veya hakemler arasında kişisel özelliklere veya kimliğe dayalı olarak hiçbir zaman ayrımcılık yapmaz. Aksine, değerlendirme ve yayının her aşamasında çeşitliliği barındırır ve eşitliği teşvik eder.

Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi editör kurulu, yayın etiğinden şüphelenirse veya yayın etiği ihlaline dair kanıtlar elde ederse ilgili iddialara uygun şekilde müdahale eder. Bu doğrultuda yayınlanmayan bir çalışmayı reddedebilir; yayınlanmış bir çalışma için gerekirse düzeltme, açıklama, özür vb. yayınlayabilir ve hatta çalışmayı yayından geri çekebilir.

Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, intihal ve kendinden intihali asla kabul etmez. Tüm gönderileri Turnitin©, intihal.net©, iThenticate© gibi araçları kullanarak kontrol etme hakkına sahiptir. Çalışmaları maksimum %20 benzerlik oranına kadar kabul etmektedir. İstisnai durumlar dışında bu sınır aşılamaz ve burada belirtilen benzerlik oranı daha yüksek olan çalışmalar reddedilir.

Başvurunun değerlendirme sürecinde görevlendirilen editör, ön kontrol kapsamında çalışmayı ve intihal raporunu inceler ve gerekirse Turnitin veya IThenticate yazılımı ile ikinci bir intihal analizi yapar. Benzerlik oranı derginin belirttiği aralıkta (en fazla %20) ve çalışma yayın etiği açısından şüphe uyandırmıyorsa ise çalışma editör kurulu tarafından derginin kapsamına uygunluğu ve dergi yazım kuralları açısından incelenir. Derginin kapsamına uygun olmayan çalışmalar editör kurulu tarafından reddedilir. Sadece yazım kurallarına uygun olmayan çalışmalar düzeltilmek üzere yazarlara geri gönderilir. Yazarlar ilgili düzeltmeleri yaptıktan sonra çalışmayı sisteme yüklerler. Bu aşamaların olumlu sonuçlarından sonra kör hakem değerlendirme süreci başlar.

Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, personeline yönelik uygunsuz davranış veya yazışmalara asla müsamaha göstermez. Böyle bir durumda, personelini bu suistimalden korumak için bir çalışmanın değerlendirmeden çekilmesi de dahil olmak üzere çeşitli biçimlerde harekete geçme hakkını saklı tutar.

Yazarların Etik Sorumlulukları
• Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi’nde makalelerin başvuru ve değerlendirme süreçleri DergiPark sistemi üzerinden gerçekleştirilmektedir. E-postayla gönderilen makaleleri kabul edilmemektedir. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi’ne çalışma gönderen yazar(lar), bütün başvuru belgeleri (Çalışma Metni (kör), Yazar Bilgisi Sayfası, Etik Kurul İzin Raporu, Benzerlik Raporu, Makale Telif Formu, Makale Gönderim Formu) eksiksiz olarak DergiPark sistemine yüklemelidir.
• Yazarlar, açık erişim olarak COPE tarafından yayınlanan Responsible research publication: international standards for authors rehberi temelinde aşağıdaki etik görev ve sorumluluklara sahip olmalıdır.
• Yazar(lar)ın gönderdikleri çalışmaların özgün olması beklenmektedir. Yazar(lar)ın başka çalışmalardan yararlanmaları veya başka çalışmaları kullanmaları durumunda eksiksiz ve doğru bir biçimde atıfta bulunmaları ve/veya alıntı yapmaları gerekmektedir.
• Çalışmanın oluşturulmasında içeriğe entelektüel açıdan katkı sağlamayan kişiler, yazar olarak belirtilmemelidir.
• Yayınlanmak üzere gönderilen tüm çalışmaların varsa çıkar çatışması teşkil edebilecek durumları ve ilişkileri açıklanmalıdır.
• Yazar(lar)dan değerlendirme süreçleri çerçevesinde makalelerine ilişkin ham veri talep edilebilir, böyle bir durumda yazar(lar) beklenen veri ve bilgileri yayın kurulu ve bilim kuruluna sunmaya hazır olmalıdır.
• Yazar(lar) kullanılan verilerin kullanım haklarına, araştırma/analizlerle ilgili gerekli izinlere sahip olduklarını veya katılımcıların rızasının alındığını gösteren belgeye sahip olmalıdır.
• Yazar(lar)ın yayınlanmış, erken görünüm veya değerlendirme aşamasındaki çalışmasıyla ilgili bir yanlış ya da hatayı fark etmesi durumunda, dergi editörünü veya yayıncıyı bilgilendirme, düzeltme veya geri çekme işlemlerinde editörle işbirliği yapma yükümlülüğü bulunmaktadır. Ancak çalışma sayıda yayınlandıktan sonraki yalnızca beş gün içinde çalışmanın düzeltilmesini talep edebilir. Aksi takdirde, bir sonraki sayıda yayınlanacak olan bir düzeltme bildirimi yazmak zorunda kalacaklardır. Yayından önceki herhangi bir aşamada geri çekme mümkündür.
• Bir çalışma yayına kabul edildikten sonra sadece Türkçe/İngilizce dil ve yazım kurallarına ilişkin düzenlemeler yapılmalıdır. Yeni bulgu ve/veya yeni yoruma vb. yer verilmemeli, yeni kaynağa atıf yapılmamalıdır. Yayına kabul edilen ve yayın sürecinde bulunan çalışmalara editör kurulu bilgisi dışında yazarlar tarafından dosya yüklenirse bu dosyalar dikkate alınmayacaktır. Dolayısıyla düzenlemeleri editöre bildirmeli ve bu şekilde yerine getirmelidir.
• Yazarlar çalışmalarını aynı anda birden fazla derginin başvuru sürecinde bulunduramaz. Her bir başvuru önceki başvurunun tamamlanmasını takiben başlatılabilir. Başka bir dergide yayınlanmış çalışma Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi’ne gönderilemez.
• Değerlendirme süreci başlamış bir çalışmanın yazar sorumluluklarının değiştirilmesi (Yazar ekleme, yazar sırası değiştirme, yazar çıkartma gibi) teklif edilemez. Yazarlara, yazar grubunun, sorumlu yazarın ve yazarların sırasının gönderim sırasında doğru olduğundan emin olmaları kesinlikle tavsiye edilir.

Editörün Etik Sorumlulukları
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi editör ve alan editörleri, açık erişim olarak COPE tarafından yayınlanan "COPE Code of Conduct and Best Practice Guidelines for Journal Editors" ve "COPE Best Practice Guidelines for Journal Editors" rehberleri temelinde aşağıdaki etik görev ve sorumluluklara sahip olmalıdır.

Editörün genel görev ve sorumlulukları
• Editör dergisinde yayınlanan her şeyden sorumludur.
•Ayrıca editör;
• okuyucuların ve yazarların ihtiyaçlarını karşılamaya çalışmalıdır.
• dergisini sürekli geliştirmeye çalışmalıdır.
• yayınladığı makalelerin niteliğinden emin olmak için uygun süreçler kullanmalıdır.
• ifade özgürlüğünü savunmalıdır.
• akademik geçmişinin bütünlüğünü korumalıdır.
• iş ihtiyaçlarının entellektüel ve etik standartlarına gölge düşürmesine izin vermemelidir.
• gerektiğinde düzeltme, açıklama, geri çekme ve özür yayınlamaktan çekinmemelidir.

Okurlarla ilişkiler
• Okurlar araştırmaların kim tarafından finanse edildiği, fon sahiplerinin araştırma ve yayın sürecinde bir rolü olup olmadığı konusunda bilgilendirilmelidir.

Yazarlarla ilişkiler
• Editörün yayınlanmak üzere gönderilen bir yazıyı kabul veya reddetme kararı, yazının önemi, özgünlüğü ve netliğine, çalışmanın geçerliliğine ve derginin konu alanına uygunluğunu esas almalıdır.
• Editörler, gönderilen makalelerle ilgili kabul kararını, makale ile ilgili ciddi bir sorun olmadıkça değiştirmemelidir.
• Yeni editörler, gönderilen makalelerle ilgili kendilerinden önceki editör döneminde verilmiş yayın kararını, ciddi bir sorun olmadıkça, değiştirmemelidir.
• Hakemlik sürecini anlatan bir tanım yayınlanmalı ve editörler bu süreçten herhangi bir sapma olduğunda bunun nedenini açıklayabilmelidir.
• Dergilerin, yazarların gerektiğinde editöre itiraz edebilmesini sağlayamak için açıklanmış bir mekanizması olmalıdır.
• Editörler yazarlara gerekebilecek her konuda rehberlik edecek bir kılavuz hazırlamalı, bu kılavuz belli aralıklarla güncellenmeli ve bu yönergeye link vermelidir.
• Editörler yazarlık ilkeleri ve ilgili alanın standartlarına uygun olarak katkıda bulunacak isimler listesi konusunda yol gösterici olmalıdır.

Hakemlerle ilişkiler
• Editörler hakemlere, teslim edilen malzemeyi gizliliğine özen göstererek incelemek dahil, kendilerinden beklenen şeyler konusunda yol gösteren bir rehber hazırlamalıdır. Bu rehber düzenli güncellenmeli ve bu yönergeye link vermelidir.
• Editörler hakemlerden bir makaleyi incelemeyi kabul etmeden önce herhangi bir potansiyel çıkar çatışması olup olmadığını açıklamalarını istemelidirler.
• Editörler, yazarlara ve hakemlere bildirerek açık hakemlik süreci kullanmadıkları sürece, hakemlerin kimliklerinin korunduğu bir sisteme sahip olmalıdır.

Editoryal kurul üyeleri ile ilişkiler
• Editörler yeni kurul üyelerine kendilerinden beklenen her şey konusunda yol gösterici rehberler sunmak ve eski üyeleri de yeni gelişmeler ve politikalar konusunda bilgilendirmek.

Dergi sahibi ve yayıncı ile ilişkiler
• Editörler ve yayıncı arasındaki ilişki editöryal bağımsızlık ilkesine dayanmaktadır. Editörler ile yayıncı arasında yapılan yazılı sözleşme gereği, editörlerin alacağı tüm kararlar yayıncı ve dergi sahibinden bağımsızdır.

Editöryal ve Kör Hakemlik Süreçleri
• Editörler; dergi yayın politikalarında yer alan Kör Hakemlik ve Değerlendirme Süreci politikalarını uygulamakla yükümlüdür. Bu bağlamda editörler her çalışmanın adil, tarafsız ve zamanında değerlendirme sürecinin tamamlanmasını sağlar.

Kalite Güvencesi
• Editörler; dergide yayınlanan her makalenin dergi yayın politikaları ve uluslararası standartlara uygun olarak yayınlanmasından sorumludur.

Kişisel Verilerin Korunması
• Editörler; değerlendirilen çalışmalarda yer alan katılımcılara veya görsellere ilişkin kişisel verilerin korunmasını sağlamakla yükümlüdür. Çalışmalarda kullanılan bireylerin açık rızası belgeli olmadığı sürece çalışmayı reddetmekle görevlidir. Ayrıca editörler; yazar, hakem ve okuyucuların bireysel verilerini korumaktan sorumludur.

Etik Kurul, İnsan Hakları
• Editörler; değerlendirilen çalışmalarda insan haklarının korunmasını sağlamakla yükümlüdür. Çalışmalarda kullanılan katılımcılara ilişkin etik kurul onayı, deneysel araştırmalara ilişkin izinlerin olmadığı durumlarda çalışmayı reddetmekle sorumludur.

Olası suistimal ve görevi kötüye kullanmaya karşı önlem
• Editörler; olası suistimal ve görevi kötüye kullanma işlemlerine karşı önlem almakla yükümlüdür. Bu duruma yönelik şikayetlerin belirlenmesi ve değerlendirilmesi konusunda titiz ve nesnel bir soruşturma yapmanın yanı sıra, konuyla ilgili bulguların paylaşılması editörün sorumlulukları arasında yer almaktadır.

Akademik yayın bütünlüğünü sağlamak
• Editörler çalışmalarda yer alan hata, tutarsızlık ya da yanlış yönlendirme içeren yargıların hızlı bir şekilde düzeltilmesini sağlamalıdır.

Fikri Mülkiyet Haklarının Korunması
• Editörler; yayınlanan tüm makalelerin fikri mülkiyet hakkını korumakla, olası ihlallerde derginin ve yazar(lar)ın haklarını savunmakla yükümlüdür. Ayrıca editörler yayınlanan tüm makalelerdeki içeriklerin başka yayınların fikri mülkiyet haklarını ihlal etmemesi adına gerekli önlemleri almakla yükümlüdür.

Yapıcılık ve Tartışmaya Açıklık
• Editörler; dergide yayınlanan eserlere ilişkin ikna edici eleştirileri dikkate almalı ve bu eleştirilere yönelik yapıcı bir tutum sergilemelidir.
• Eleştirilen çalışmaların yazar(lar)ına cevap hakkı tanımalıdır.
• Olumsuz sonuçlar içeren çalışmaları göz ardı etmemeli ya da dışlamamalıdır.

Şikayetler
Editörler; yazar, hakem veya okuyuculardan gelen şikayetleri dikkatlice inceleyerek aydınlatıcı ve açıklayıcı bir şekilde yanıt vermekle yükümlüdür.

Politik ve Ticari Kaygılar
Dergi sahibi, yayıncı ve diğer hiçbir politik ve ticari unsur, editörlerin bağımsız karar almalarını etkilemez.

Çıkar Çatışmaları
Editörler; yazar(lar), hakemler ve diğer editörler arasındaki çıkar çatışmalarını göz önünde bulundurarak, çalışmaların yayın sürecinin bağımsız ve tarafsız bir şekilde tamamlamasını garanti eder.

Alan Editörlerin Etik Sorumlulukları
• Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi “Çift Kör Hakemlik Süreci”’ni benimsemiştir. Bu çerçevede makalelerin başvuru ve değerlendirme süreçleri DergiPark sistemi üzerinden gerçekleştirilmektedir. Alan Editörleri tarafından hakemlere değerlendirilmek üzere atanan makaleler DergiPark sistem üzerinden Kör Hakemliği garanti edecek şekilde iletilmektedir. Bu kapsamda bir çalışmayla ilgili gerçekleştirilecek iletişimler Alan editörü aracılığı ile gerçekleştirilir.
• Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisinin alan editörleri dergimize gönderilen tüm bilimsel yazılarda Committee on Publication Ethics (COPE) tarafından yayınlanan "COPE Code of Conduct and Best Practice Guidelines for Journal Editors" rehberi temelinde dikkate alınmalıdır.
• Derginin Baş-Editörü ya da Editör Yardımcısı tarafından değerlendirme süreci için atanan alan editörü kendisine atanan çalışmanın uzmanlık alanıyla ilgili bilimsel ön-değerlendirmesini gerçekleştirir.
• Ön-değerlendirme aşamasında bir çalışmanın bilimsel alan yazına katkısı, okuyucuya katkısı, Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisine katkısı ve çalışmanın bilimsel ölçütlere uygunluğu açısından nesnel şekilde değerlendirir.
• Çalışmanın bilimsel ön-değerlendirme aşamasını karşılaması durumunda çalışmayla ilgili uzmanlık alanında ve en az doktora derecesine sahip iki hakem atamasını kurumsal çeşitliliği göz önünde bulundurarak gerçekleştirir.
• Çalışmaların değerlendirme süreçlerinin kör hakemliği garanti altına alacak şekilde gerçekleştirilmesine özen gösterir. Bu kapsamda gerek yazar ile gerçekleştirilen iletişimlerde, gerekse hakem ile gerçekleştirilen iletişimlerde çift kör hakemliğin ihlal edilmediğinden emin olur. İhlal edildiği durumlarda ilgili hakem değerlendirme sürecini iptal ederek yeni bir hakem değerlendirme süreci başlatır.
• Gönderilen çalışmaların bilimsel ölçütler çerçevesince düşünce özgürlüğünü ihlal etmeyecek şekilde, akademik geleneklere uygun şekilde ve çerçevede, fikri ve mülkiyet haklarına uyarak değerlendirme sürecini tamamlamalarını sağlar.
• Bir çalışmanın değerlendirme sürecinin zamanında gerçekleştirilmesini sağlar.
• Bir çalışmanın değerlendirme sürecinde burada belirtilen etik sorumluluklar ya da belirtilmeyen genel evrensel etik kurallar çerçevesince gerçekleştirilmesini sağlar.
• Bir çalışmanın değerlendirme sürecinin çalışmanın kalitesini arttırmaya yönelik yapıcı ve yönlendirici yorumlarla gerçekleşmesini sağlar. Bir çalışmanın reddedilmesi durumunda ise çalışmanın bilimsel çerçevede hangi gerekçelerle reddedildiğine yönelik yorum ve açıklamalara yer verilmesini sağlar. Yazarların bu kapsamdaki itirazlarını değerlendirir ve hakemlere iletir. Bu süreci çift kör hakemlik sürecine sadık kalarak nesnel bir şekilde tamamlar.
• Eğer bir çalışma hakemlerden bir kabul bir ret kararı aldı ise çalışmanın üçüncü hakem değerlendirme sürecini başlatır.
• Bir çalışmanın kabul –ret bildirimini gerçekleştirir.

Hakemlerin Etik Sorumlulukları
Tüm çalışmaların Kör Hakemlik ile değerlendirilmesi yayın kalitesini doğrudan etkilemektedir. Bu süreç yayının nesnel ve bağımsız değerlendirilmesi ile güven sağlar. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, değerlendirme süreci çift taraflı kör akran hakemlik ilkesiyle yürütülür. Bu çerçevede makalelerin değerlendirme süreçleri DergiPark sistemi üzerinden gerçekleştirilmektedir. Hakemler yazarlar ile doğrudan iletişime geçemez, değerlendirme ve yorumlar DergiPark yönetim sistemi aracılığıyla iletilir. Bu süreçte değerlendirme formları ve tam metinler üzerindeki hakem yorumları alan editör aracılığıyla yazar(lar)a iletilir. Bu bağlamda Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi için çalışma değerlendiren hakemlerin, açık erişim olarak Committee on Publication Ethics (COPE) tarafından yayınlanan Ethical Guidelines for Peer Reviewers rehberi temelinde aşağıdaki etik sorumluluklara sahip olması beklenmektedir.
• Sadece uzmanlık alanı ile ilgili çalışma değerlendirmeyi kabul etmelidir.
• Tarafsızlık ve gizlilik içerisinde değerlendirme yapmalıdır.
• Değerlendirme sürecinde çıkar çatışması ile karşı karşıya olduğunu düşünürse, çalışmayı incelemeyi reddederek, dergi editörünü bilgilendirmelidir.
• Gizlilik ilkesi gereği inceledikleri çalışmaları değerlendirme sürecinden sonra imha etmelidir. İnceledikleri çalışmaların sadece nihai versiyonlarını ancak yayınlandıktan sonra kullanabilir.
• Değerlendirmeyi nesnel bir şekilde sadece çalışmanın içeriği ile ilgili olarak yapmalıdır. Milliyet, cinsiyet, dini inançlar, siyasal inançlar ve ticari kaygıların değerlendirmeye etki etmesine izin vermemelidir.
• Değerlendirmeyi yapıcı ve nazik bir dille yapmalıdır. Düşmanlık, iftira ve hakaret içeren aşağılayıcı kişisel yorumlar yapmamalıdır.
• Değerlendirmeyi kabul ettikleri çalışmayı zamanında ve yukarıdaki etik sorumluluklarda gerçekleştirmelidir.
Hakemler ayrıca intihal, mükerrer veya eşzamanlı yayın, araştırma hataları, araştırma standart ihlalleri ve açıklanmayan çıkar çatışmaları dahil olmak üzere belirledikleri herhangi bir araştırma sorununu doğrudan Baş Editöre şikayet edebilirler.

Yayıncının Etik Sorumlulukları
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi yayıncısı olan Bursa Uludağ Üniversitesi kar amacı gütmeyen bir devlet üniversitesidir. Bursa Uludağ Üniversitesi kuruluş felsefesi gereği, eğitim ve bilim ilişkisini uluslararası standartlarda araştırılmasını sağlayarak mal etmek amacıyla Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisini yayınlamaktadır. Bu bağlamda, Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi aşağıdaki etik sorumlulukların bilinciyle hareket etmektedir:
• Editörler, Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi'ne gönderilen çalışmaların tüm süreçlerinden sorumludur. Bu çerçevede ekonomik ya da politik kazançlar göz önüne alınmaksızın karar verici kişiler editörlerdir.
• Bağımsız editör kararı oluşturulmasını taahhüt eder.
• Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi'nde yayınlanmış her bir makalenin mülkiyet ve telif hakkını korur ve yayınlanmış her kopyanın kaydını saklama yükümlülüğünü üstlenir.
• Editörlere ilişkin her türlü bilimsel suistimal, atıf çeteciliği ve intihalle ilgili önlemleri alma sorumluluğuna sahiptir.

Telif Hakkı ve Açık Erişim Politikası
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, tamamen açık erişimli bir dergidir ve yayınladığı makalelere herhangi bir kısıtlama, abonelik veya gereklilik olmaksızın ücretsiz ve sınırsız erişim sağlar.

Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi web sitesinde yayınlanan tüm makaleler, Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 Uluslararası Lisansı (CC-BY-NC-SA) ile lisanslanmıştır. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, açık erişim politikası nedeniyle, yayınladığı makalelerin başkaları tarafından ticari olarak paylaşılmasına izin vermez.

Yazarlar, açık erişim politikasının ve Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International lisansının (CC-BY-NC-SA) gerekliliklerini kabul eder. Açık erişim politikası, bilginin mümkün olduğunca geniş bir alana yayılmasına da yardımcı olur. Açık erişim politikasına dayalı olarak dergi, okuyucuların makalelerinin tam metinlerini okumasına, indirmesine, kopyalamasına, dağıtmasına, yazdırmasına, aramasına veya makalelerin tam metinlerine bağlantı vermesine ve okuyucuların bunları diğer herhangi bir yasal amaç için kullanmalarına izin verir.

Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi'ne yayımlanmak üzere gönderilen yazıların özgün olması ve daha önce yayımlanmamış veya yayımlanmak üzere başka bir yere gönderilmemiş olması gerekir.

Yazarlar, Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisinde yayınlanan makalelerin içeriğinden kendileri sorumludur. Makalelerinin içeriğinin Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisinin sahibini, editörünü, yardımcı editörlerini veya danışma kurulu üyelerini bağlamadığını onaylar.

Yazarlar ayrıca makalelerini yayınlamak için Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi’ne münhasır olmayan ilk yayın haklarını verir. 

Etik Olmayan Bir Durumla Karşılaşırsanız
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi'nde yukarıda bahsedilen etik sorumluluklar ve dışında etik olmayan bir davranış veya içerikle karşılaşırsanız lütfen uuefad@gmail.com adresine e-posta yoluyla veya Dergipark sistemin üzerinden Baş Editöre bildiriniz.

Yazarlar, hakem yanlılığı ve hakemlerin rekabete dayalı zararlı eylemleri de dahil olmak üzere, değerlendirme veya yayının herhangi bir konusu veya aşaması hakkında doğrudan Baş Editöre şikayette bulunma hakkına sahiptir. Bu gerekliyse, yazar(lar) şikayetlerinin ayrıntılarını eklemeli ve uyuşmazlığı kısa sürede ve etkili bir şekilde çözmek için kanıt sağlamalıdır.

Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi dergisi makale kabulü veya süreç işlemi adı altında herhangi bir ücret talep etmemektedir. Makaleler ücretsiz olarak yayımlanmaktadır.