Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2019, Cilt: 19 Sayı: 1, 331 - 345, 11.03.2019
https://doi.org/10.17240/aibuefd.2019.19.43815-446550

Öz

Kaynakça

  • Bottino, R.M., & Ott, M. (2006). Mind games, reasoning skills, and the primary school curriculum: hints from a field experiment. Learning Media & Technology, 31 (4), 359-375.
  • Deary, I.J., Strand, S., Smith, P. & Fernandes, C. (2007). Intelligence and educational achievement. Intelligence, 35 (1), 13-21.
  • Dempsey J. V., Haynes L. L., Lucassen B. A. & Casey M. S. (2002) Forty simple computer games and what they could mean to educators, Simulation and Gaming, 33 (2), 157-168.
  • Devecioğlu, Y. ve Karadağ, Z. (2014). Amaç, beklenti ve öneriler bağlamında zeka oyunları dersinin değerl endirilmesi. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 9 (1), 41-61. Evans, J. J. & Wilson, B. A. (1992). A memory group for individuals with brain injury. Clinical Rehabilitation, 6 (1), 75-81.
  • Garris, R., Ahlers, R. & Driskell, J.E. (2002) Games, motivation, and learning: A research and practice model, Simulation & Gaming, 33 (4), 441-467.
  • Kirriemuir, J. & McFarlane, A. (2004) Literature Review in Games and Learning, Report 8, Futurelab series, http://admin.futurelab.org.uk/resources/documents/lit_reviews/Games_Review.pdf
  • Lou, Y., Abrami, P. & D'Apollonia, S. (2001) Small group and individual learning with technology: a meta-analysis, Review of Educational Research, 71 (3), 449-521.
  • MEB (2013). Ortaokul ve İmam Hatip Ortaokulu Zekâ Oyunları Dersi (5., 6., 7., 8. Sınıflar) Öğretim Programı.
  • Paris, S. G. & Myers, M. (1981). Comprehension monitoring, memory, and study strategies of good and poor readers. Journal of Literacy Research, 13 (1), 5-22.
  • Rosas, R., Nussbaum, M., Cumsille, P., Marianov, V.,. Correa, M., Flores, P., Grau, V., Lagos, F., López, X., López, V., Rodriguez, P. & Salinas, M. (2003) Beyond Nintendo: design and assessment of educational video games for first and second grade students, Computer & Education, 40 (1), 71-94.
  • Sternberg. R. J. (1997). The concept of intelligence and its role in lifelong learning and success. American Psychologist, 52(10), s. 1030–1037.
  • Şimşek, H. ve Yıldırım, A. (2009). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Seçkin Yayıncılık, ANKARA.
  • Tuan, L.T. (2012). Vocabulary recollection through games. Theory and Practice in Language Studies, 2 (2), 257-264.

İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ HAFIZA OYUNLARI İLE HAFIZA OYUNLARININ MATEMATİK ÖĞRETİMİNE KATKISINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ

Yıl 2019, Cilt: 19 Sayı: 1, 331 - 345, 11.03.2019
https://doi.org/10.17240/aibuefd.2019.19.43815-446550

Öz

Bu makalenin amacı ilköğretim matematik öğretmen adaylarının zeka
oyunu türlerinden hafıza oyunları ve hafıza oyunlarının matematik öğretimine
katkısı hakkındaki düşüncelerini incelemektir. Bu amaçla 2017-2018 öğretim
yılında Ankara ilindeki bir devlet üniversitesinde Matematik Eğitimi Anabilim
Dalı-İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programına devam eden 39 öğretmen
adayının görüşüne başvurulmuştur.  İlköğretim
matematik öğretmen adaylarının hafıza oyunları ile ilgili görüşleri
araştırmacılar tarafından geliştirilen bir ölçme aracı ile toplanmıştır. Ölçme
aracı, hafıza oyunu türünde oynanan her oyundan sonra uygulanmak üzere,
öğrencilerin o oyunla ilgili düşüncelerini yansıtacakları, dört açık uçlu
sorudan oluşan bir yansıtıcı düşünme formu (reflection form) şeklinde
düzenlenmiştir. Çalışmada ulaşılan bulgular sonucunda öğretmen adaylarının
hafıza oyunlarını orta düzeyde zor bulduklarını ifade ettikleri görülmüştür.
Öğretmen adayları oyunlarda zorlanıp zorlanmama durumlarını; harcanan zaman,
hatırlanması gereken şeylerin sayısı ve çeşitliliği, oyuna uygun bir örüntü
veya strateji yaratılabilmesi, hatırlanacak sayı, şekil veya nesneye bir
manipülasyon yapılıp yapılmaması, bireysel inançlar gibi kriterlerle
değerlendirmişlerdir. Öğretmen adayları ayrıca hafıza oyunlarında birçok
matematiksel fikri aynı anda kullanabildiklerini, tek bir oyun içinde birden
fazla matematiksel becerinin geliştirilebileceğini de vurgulamışlardır.
Öğretmen adaylarının hafıza oyunlarının matematik öğretimine katkısı ile ilgili
fikirleri matematiksel becerilerin gelişiminin sağlanması, matematiksel
kavramların anlamlı öğrenilmesi, kavramların doğru yerde ve doğru şekilde
kullanılması, farklı stratejilerin öğretimi, motivasyonu yüksek bir sınıf
kültürü yaratılması, odaklanma, düşünme ve hafızada tutmaya katkı sağlama,
zaman kontrolü ve hızlı düşünmeyi geliştirme gibi temalarla özetlenmiştir. 

Kaynakça

  • Bottino, R.M., & Ott, M. (2006). Mind games, reasoning skills, and the primary school curriculum: hints from a field experiment. Learning Media & Technology, 31 (4), 359-375.
  • Deary, I.J., Strand, S., Smith, P. & Fernandes, C. (2007). Intelligence and educational achievement. Intelligence, 35 (1), 13-21.
  • Dempsey J. V., Haynes L. L., Lucassen B. A. & Casey M. S. (2002) Forty simple computer games and what they could mean to educators, Simulation and Gaming, 33 (2), 157-168.
  • Devecioğlu, Y. ve Karadağ, Z. (2014). Amaç, beklenti ve öneriler bağlamında zeka oyunları dersinin değerl endirilmesi. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 9 (1), 41-61. Evans, J. J. & Wilson, B. A. (1992). A memory group for individuals with brain injury. Clinical Rehabilitation, 6 (1), 75-81.
  • Garris, R., Ahlers, R. & Driskell, J.E. (2002) Games, motivation, and learning: A research and practice model, Simulation & Gaming, 33 (4), 441-467.
  • Kirriemuir, J. & McFarlane, A. (2004) Literature Review in Games and Learning, Report 8, Futurelab series, http://admin.futurelab.org.uk/resources/documents/lit_reviews/Games_Review.pdf
  • Lou, Y., Abrami, P. & D'Apollonia, S. (2001) Small group and individual learning with technology: a meta-analysis, Review of Educational Research, 71 (3), 449-521.
  • MEB (2013). Ortaokul ve İmam Hatip Ortaokulu Zekâ Oyunları Dersi (5., 6., 7., 8. Sınıflar) Öğretim Programı.
  • Paris, S. G. & Myers, M. (1981). Comprehension monitoring, memory, and study strategies of good and poor readers. Journal of Literacy Research, 13 (1), 5-22.
  • Rosas, R., Nussbaum, M., Cumsille, P., Marianov, V.,. Correa, M., Flores, P., Grau, V., Lagos, F., López, X., López, V., Rodriguez, P. & Salinas, M. (2003) Beyond Nintendo: design and assessment of educational video games for first and second grade students, Computer & Education, 40 (1), 71-94.
  • Sternberg. R. J. (1997). The concept of intelligence and its role in lifelong learning and success. American Psychologist, 52(10), s. 1030–1037.
  • Şimşek, H. ve Yıldırım, A. (2009). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Seçkin Yayıncılık, ANKARA.
  • Tuan, L.T. (2012). Vocabulary recollection through games. Theory and Practice in Language Studies, 2 (2), 257-264.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Elif Saygı 0000-0002-0763-4044

Çiğdem Alkaş Ulusoy 0000-0001-8811-4747

Yayımlanma Tarihi 11 Mart 2019
Gönderilme Tarihi 21 Temmuz 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 19 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Saygı, E., & Alkaş Ulusoy, Ç. (2019). İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ HAFIZA OYUNLARI İLE HAFIZA OYUNLARININ MATEMATİK ÖĞRETİMİNE KATKISINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(1), 331-345. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2019.19.43815-446550