Year 2018, Volume 18, Issue 2, Pages 727 - 733 2018-08-31

Nörolojik Rehabilitasyon için Kinect Sensörlü Ölçüm ve Egzersiz Sisteminin Tasarımı ve Gerçekleştirilmesi

Uğur Fidan [1] , Neşe , Özkan [2]

9 26

İnme, Parkinson ve Serebral Palsi gibi nörolojik hastalık geçiren insanlar yürüme, konuşma ve kavrama gibi günlük hayattaki hareketleri yaparken zorluk çekmektedir.Bu nörolojik hastalıklar rehabilitasyon teknikleri iletedavi edilmeye çalışılmaktadır. Hızla gelişen sanal gerçeklik uygulamalarırehabilitasyon alanında alternatif tedavi yöntemlerinin geliştirilmesine yol açmıştır. Bu çalışmanın amacınörolojik rehabilitasyona ihtiyaç duyan hastaların kendi yaşam alanları içerisinde egzersizlerini yapabileceği ve tedavinin takip edebileceği bir sistem geliştirilmektir.Çalışmada konum algılama için Kinectsensoru ve Unity 3D oyun motorundan yararlanılmıştır. Tasarlanan oyunlar ile hafıza, alt ekstremite ve üst eksretmiteiçin ölçüm ve egzersiz sistemi gerçekleştirilmiştir. Kısa dönem hafıza durumunun ölçülmesi için ekrandaki resimleri eşleştirme süresinden yararlanılmıştır. Alt ekstremite ölçümünde 30s zaman içerisinde 45o’likabdüksiyon ve fleksiyon eklem açıklığına ulaşma açısı ve süresi ölçülmüştür. Üst ekstremite ölçümünde ise 0o abdüksiyon, 90o abdüksiyon, 180o abdüksiyon ve 75o’likaddüksiyon için eklemaçıklığına ulaşma açısı ve süresi ölçülmüştür.Bu verilere göre sağ ve sol lateral arasındaki balans ile interior -posterior arasındaki balans belirlenmiştir. Böyleceelde edilen indeks skorlarının depolanması ve internet üzerinden fizik tedavi uzmanına iletilmesi sağlanmıştır.
Rehabilitasyon, Nöroloji, Fizik tedavi, Evde bakım, Görüntü işleme, Sanal gerçeklik
  • Duran, F.,Kaya, A. (2018). Duruş ve Hareket Algılama Teknolojileri: Stereo, Uçuş Süresi ve Yapısal Işık Algılayıcılar. International Journal of InformaticsTechnologies, 11(1), 57-83.
  • Fung, V., Ho, A., Shaffer, J., Chung, E. and Gomez, M. 2012. Use of Nintendo Wii Fit™ in the rehabilitation of outpatients following total knee replacement: a preliminary randomised controlled trial. Physiotherapy,98(3), 183-188.
  • Gutiérrez, R. O., Galán del Río, F., Cano de la Cuerda, R., Diego, A., Isabel, M., González, R. A. and Page, J. C. 2013. A telerehabilitation program by virtual reality-video games improves balance and postural control in multiple sclerosis patients. NeuroRehabilitation, 33(4), 545-554.
  • Ilg, W., Schatton, C., Schicks, J., Giese, M. A., Schöls, L. and Synofzik, M. 2012. Video game–based coordinative training improves ataxia in children with degenerative ataxia. Neurology,79(20), 2056-2060.
  • Johnson, L., Burridge, J. H. and Demain, S. H. 2013. Internal and external focus of attention during gait re-education: an observational study of physical therapist practice in stroke rehabilitation. Physical Therapy, 93(7), 957-966.
  • Luna-Oliva, L., Ortiz-Gutiérrez, R., Cano-de la Cuerda, R., Piédrola, R. M., Alguacil-Diego, I. M. and Sánchez-Camarero, C. 2013. Evaluation of the use of a virtual reality video-game system as a supplement for rehabilitation of children with cerebral palsy. Converging Clinical and Engineer Research on Neurorehabilitation (s. 873-877). Berlin, Heidelberg: Springer.
  • Mayo, N. E., Wood-Dauphinee, S., Côté, R., Gayton, D., Carlton, J., Buttery, J. and Tamblyn, Pedraza-Hueso, M., Martín-Calzón, S., Díaz-Pernas, F. J. and Martínez-Zarzuela, M. 2015. Rehabilitation using Kinect-based games and virtual reality. Procedia Computer Science, 75, 161-168.
  • Mayo, N. E., Wood-Dauphinee, S., Côté, R., Gayton, D., Carlton, J., Buttery, J., & Tamblyn, R. 2000. There’s no place like home: an evaluation of early supported discharge for stroke. Stroke, 31(5), 1016-1023.
  • Rajaratnam, B. S., Gui KaiEn, J., Lee Jialin, K., SweeSin, K., Sim FenRu, S., Enting, L. and Teo SiaoTing, S. 2013. Does the inclusion of virtual reality games within conventional rehabilitation enhance balance retraining after a recent episode of stroke? Rehabilitation Research and Practice,13(6), 49-56.
  • Sin, H. and Lee, G. 2013. Additional virtual reality training using Xbox Kinect in stroke survivors with hemiplegia. American J. of Physical Med. & Reh.,92(10), 871-880.
  • Sarı, İ. 2017. Nörolojik Rehabilitasyon için Kinect Sensörlü Ölçüm ve Egzersiz Sisteminin Tasarimi ve Gerçekleştirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Afyonkarahisar, 61.
  • Vernadakis, N., Derri, V., Tsitskari, E. and Antoniou, P. 2014. The effect of Xbox Kinect intervention on balance ability for previously injured young competitive male athletes: a preliminary study. Phy. Therapy in Sport, 15(3), 148-155.
  • Xu, X. and McGorry, R. W. 2015. The validity of the first and second generation Microsoft Kinect™ for identifying joint center locations during static postures. Applied Ergonomics, 49, 47-54.
  • 1-Unit 3D. 2017.https://unity3d.com/, (09.11.2016)
Primary Language tr
Journal Section Articles
Authors

Author: Uğur Fidan

Author: Neşe , Özkan

Bibtex @research article { akufemubid541758, journal = {Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi}, issn = {}, eissn = {2149-3367}, address = {Afyon Kocatepe University}, year = {2018}, volume = {18}, pages = {727 - 733}, doi = {}, title = {Nörolojik Rehabilitasyon için Kinect Sensörlü Ölçüm ve Egzersiz Sisteminin Tasarımı ve Gerçekleştirilmesi}, key = {cite}, author = {Fidan, Uğur and Özkan, Neşe ,} }
APA Fidan, U , Özkan, N . (2018). Nörolojik Rehabilitasyon için Kinect Sensörlü Ölçüm ve Egzersiz Sisteminin Tasarımı ve Gerçekleştirilmesi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi, 18 (2), 727-733. Retrieved from http://dergipark.org.tr/akufemubid/issue/43970/541758
MLA Fidan, U , Özkan, N . "Nörolojik Rehabilitasyon için Kinect Sensörlü Ölçüm ve Egzersiz Sisteminin Tasarımı ve Gerçekleştirilmesi". Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi 18 (2018): 727-733 <http://dergipark.org.tr/akufemubid/issue/43970/541758>
Chicago Fidan, U , Özkan, N . "Nörolojik Rehabilitasyon için Kinect Sensörlü Ölçüm ve Egzersiz Sisteminin Tasarımı ve Gerçekleştirilmesi". Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi 18 (2018): 727-733
RIS TY - JOUR T1 - Nörolojik Rehabilitasyon için Kinect Sensörlü Ölçüm ve Egzersiz Sisteminin Tasarımı ve Gerçekleştirilmesi AU - Uğur Fidan , Neşe , Özkan Y1 - 2018 PY - 2018 N1 - DO - T2 - Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 727 EP - 733 VL - 18 IS - 2 SN - -2149-3367 M3 - UR - Y2 - 2018 ER -
EndNote %0 Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi Nörolojik Rehabilitasyon için Kinect Sensörlü Ölçüm ve Egzersiz Sisteminin Tasarımı ve Gerçekleştirilmesi %A Uğur Fidan , Neşe , Özkan %T Nörolojik Rehabilitasyon için Kinect Sensörlü Ölçüm ve Egzersiz Sisteminin Tasarımı ve Gerçekleştirilmesi %D 2018 %J Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi %P -2149-3367 %V 18 %N 2 %R %U
ISNAD Fidan, Uğur , Özkan, Neşe , . "Nörolojik Rehabilitasyon için Kinect Sensörlü Ölçüm ve Egzersiz Sisteminin Tasarımı ve Gerçekleştirilmesi". Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi 18 / 2 (August 2018): 727-733.