Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

MÜZİKSEL İŞİTME OKUMA VE YAZMA DERSİNİN ÖLÇME-DEĞERLENDİRME UYGULAMALARI ÜZERİNE

Yıl 2019, Cilt: 5 Sayı: 9, 43 - 64, 04.02.2019
https://doi.org/10.5578/amrj.67910

Öz

Bu araştırma, Eğitim Fakülteleri Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik
Öğretmenliği Anabilim Dallarında okutulan Müziksel İşitme Okuma ve Yazma
Dersinde eğitimcilerin ölçme değerlendirme uygulamalarında kullandıkları
yöntemlerin benzer ve farklı yönlerini tespit etmek, konu ile ilgili önerilerde
bulunmak amacı ile yapılmıştır.



                Araştırma
kapsamında
Eğitim Fakültesi Öğretmen Yetiştirme
Lisans Programlarında var olan MİOY dersi içeriği incelenip kaynaklar tarandıktan sonra geliştirilen
yönerge, eğitim fakültelerinde görev yapan tüm Müziksel İşitme Okuma ve Yazma
dersi eğitimcilerine gönderilmiştir. Yapılan çalışmaya on dokuz üniversiteden
yirmi sekiz eğitimci gönüllü olarak katılmıştır.



                Tarama
modelinin esas alındığı betimsel olan bu çalışmada anket yolu ile elde edilmiş
olan
veriler,
alanında uzman istatistikçi ile çalışılarak sayısal verilere dönüştürülmüştür.
Elde edilen bulgular yorumlandıktan sonra uzman görüşü de alınarak önerilere
yer verilmiştir.



                Veriler
ışığında müziksel işitme, okuma ve yazma derslerinde, eğitimcilerin farklı
uygulamalar gerçekleştirdiği ve
uygulamaların belli standartlar içerisinde olmadığı görülmektedir.
Yapılan araştırmada ortaya çıkan bu probleme ilişkin çözüm önerileri sunulmaya
çalışılmıştır.

Kaynakça

  • Atak Yayla, A. (2003). Evuluating and Assessing The Musical Skills in Turkey and in The Wold in Music Education of The 21th Century. Turkish Journal Music Education, 1(2).
  • Aydoğan, S. ve Özgür, Ü. (2012). Müziksel İşitme Okuma Eğitimi ve Kuram. Ankara: Sözkesen Matbaası
  • Bilen, S. (1994). Müzik Eğitimi Yöntem ve Tekniklerinin Müzik Eğitimindeki Önemi. Türkiye’de Müzik Öğretmenliği Eğitiminin Yetmişbeşinci Yılına Armağan (1924-1994) Ankara: Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, s. 345-349
  • Büyüköztürk Ş., Kılıç Çakmak E., Akgün Ö.,E., Karadeniz Ş., Demirel F. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. (11.Baskı). Ankara: Pegem A. Yayıncılık.
  • Karasar, N. (2016). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar İlkeler Teknikler. (30. Baskı). Ankara: Nobel A Yayıncılık
  • Özaltunoğlu, Ö. (2003). Solfej öğretim yöntemleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Özdemir, G. (2016). Müziksel Okuma (Solfej) Performans Testi Tasarımı. (Doktora Tezi). Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, Burdur.
  • Uçan, A (1994.) Müzik Kuramları Eğitimin Kavramsal Temelleri ve Genel Kuramsal Çerçevesi. Türkiye’de Müzik Öğretmenliği Eğitiminin Yetmişbeşinci Yılına Armağan (1924-1994) Ankara: Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
  • Uçan, A. (1997). Müzik Eğitimi. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Yayla, F. (2006) Müziksel İşitmenin Temel Prensipleri, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, sayı 12, s. 28-38
  • Yıldırım, A. ve Şimsek, Y. (2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Şimşek Yayıncılık.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Osman Özdemir Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 4 Şubat 2019
Kabul Tarihi 16 Ocak 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 9

Kaynak Göster

APA Özdemir, O. (2019). MÜZİKSEL İŞİTME OKUMA VE YAZMA DERSİNİN ÖLÇME-DEĞERLENDİRME UYGULAMALARI ÜZERİNE. Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi, 5(9), 43-64. https://doi.org/10.5578/amrj.67910
Dergimiz batı müziği (müzik), sahne sanatları, Türk sanat müziği, müzik eğitimi, müzikoloji ve müzik ile bağlantılı multidisipliner çalışmaları kabul etmektedir.