Bu araştırma, Eğitim Fakülteleri Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik
Öğretmenliği Anabilim Dallarında okutulan Müziksel İşitme Okuma ve Yazma
Dersinde eğitimcilerin ölçme değerlendirme uygulamalarında kullandıkları
yöntemlerin benzer ve farklı yönlerini tespit etmek, konu ile ilgili önerilerde
bulunmak amacı ile yapılmıştır.
Araştırma
kapsamında Eğitim Fakültesi Öğretmen Yetiştirme
Lisans Programlarında var olan MİOY dersi içeriği incelenip kaynaklar tarandıktan sonra geliştirilen
yönerge, eğitim fakültelerinde görev yapan tüm Müziksel İşitme Okuma ve Yazma
dersi eğitimcilerine gönderilmiştir. Yapılan çalışmaya on dokuz üniversiteden
yirmi sekiz eğitimci gönüllü olarak katılmıştır.
Tarama
modelinin esas alındığı betimsel olan bu çalışmada anket yolu ile elde edilmiş
olan veriler,
alanında uzman istatistikçi ile çalışılarak sayısal verilere dönüştürülmüştür.
Elde edilen bulgular yorumlandıktan sonra uzman görüşü de alınarak önerilere
yer verilmiştir.
Veriler
ışığında müziksel işitme, okuma ve yazma derslerinde, eğitimcilerin farklı
uygulamalar gerçekleştirdiği ve uygulamaların belli standartlar içerisinde olmadığı görülmektedir.
Yapılan araştırmada ortaya çıkan bu probleme ilişkin çözüm önerileri sunulmaya
çalışılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Şubat 2019 |
Kabul Tarihi | 16 Ocak 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 9 |