BibTex RIS Kaynak Göster

İŞİTME ENGELLİ ÖĞRENCİLERDE SOSYAL FAALİYETLERİN MATEMATİK BAŞARISINDAKİ ETKİLERİ

Yıl 2006, Sayı: 13, 148 - 153, 04.12.2010

Öz

Bu çalışmanın amacı işitme engelli öğrencilerde kitap okuma, masa tenisi oynama
ve atletizm gibi sosyal faaliyetlerin matematik başarısına etkisini araştırmaktır.
Araştırmanın örneklemı'ni 2005-2006 öğretim yılında Erzurum işitme engelliler meslek
lisesi 9. sınıfında okuyan 10 öğrenci oluşturmaktadır. Bir dönem boyunca bu sosyal
faaliyetler düzenli olarak yaptırılmış, dönem sonunda deney ve kontrol grubuna zorluk
derecesi aynı olan 10'ar tane açık uçlu sorudan oluşan test uygulanmıştır. Elde edilen
veriler SPSS programında ANOVA yöntemi ile incelenmiştir. Bulgular işitme engelli
öğrencilerin Öğrenme sürecine sosyal faaliyetler dahil edildiğinde, öğrenmeye daha fazla
motive olma, kendine güvenme, derse katılma, eğlenme ve dersi sevme gibi olumlu
tutumlar geliştirerek, matematik derslerinde daha başarılı olduklarını göstermiştir.

Yıl 2006, Sayı: 13, 148 - 153, 04.12.2010

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr;en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gülay Tarakçı Bu kişi benim

Neslihan Kaplan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 4 Aralık 2010
Gönderilme Tarihi 4 Aralık 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Sayı: 13

Kaynak Göster

APA Tarakçı, G., & Kaplan, N. (2010). İŞİTME ENGELLİ ÖĞRENCİLERDE SOSYAL FAALİYETLERİN MATEMATİK BAŞARISINDAKİ ETKİLERİ. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(13), 148-153.