Bu çalışmanın amacı işitme engelli öğrencilerde kitap okuma, masa tenisi oynama
ve atletizm gibi sosyal faaliyetlerin matematik başarısına etkisini araştırmaktır.
Araştırmanın örneklemı'ni 2005-2006 öğretim yılında Erzurum işitme engelliler meslek
lisesi 9. sınıfında okuyan 10 öğrenci oluşturmaktadır. Bir dönem boyunca bu sosyal
faaliyetler düzenli olarak yaptırılmış, dönem sonunda deney ve kontrol grubuna zorluk
derecesi aynı olan 10'ar tane açık uçlu sorudan oluşan test uygulanmıştır. Elde edilen
veriler SPSS programında ANOVA yöntemi ile incelenmiştir. Bulgular işitme engelli
öğrencilerin Öğrenme sürecine sosyal faaliyetler dahil edildiğinde, öğrenmeye daha fazla
motive olma, kendine güvenme, derse katılma, eğlenme ve dersi sevme gibi olumlu
tutumlar geliştirerek, matematik derslerinde daha başarılı olduklarını göstermiştir.
İşitme engelli Öğrenciler Matematik başarısı Sosyal faaliyet
Birincil Dil | tr;en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Aralık 2010 |
Gönderilme Tarihi | 4 Aralık 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Sayı: 13 |