BibTex RIS Kaynak Göster

SANATSAL ÜRETİMİN TÜKETİMSEL DİRENÇLERE YÖNELİK STRATEJİK GEREKLERİ

Yıl 2005, Cilt: 6 Sayı: 2, 311 - 323, 18.02.2010

Öz

Bugün, sanatsal her etkinliğin bir “üretim süreci”ne bağlandığı, sanat
eserinin “ürün” olarak adlandırıldığı ve buna bağlı olarak da, sanat eserinin
izleyici ile oluşturduğu etkileşimin “tüketim” olarak nitelendirildiği bir sanatsal
ortam içindeyiz.
Bu kavramsal çerçeveler, aynı zamanda, sanatçı-eser ve izleyiciye ait etkileşimsel
platformda yeni stratejilerin gerekliliğini de ön plana çıkarmaktadır. Daha geniş
bir anlamda ise; toplumsal, kültürel, ekonomik ve çevresel açıdan kitlelerle
sanatın buluşması noktasında “tüketim” boyutunun önemine ilişkin gözlem ve
önerilerin vurgulanması gerekmektedir.

Kaynakça

  • Barnard, M. (2002). Sanat Tasarım ve Görsel Kültür. (Çev. Güliz Korkmaz). Ankara: Ütopya Yayınları.
  • Baudrillard, J. (2002). “İllüzyon, Yitirilen İllüzyon ve Estetik”. Doğu Batı Düşünce Dergisi, 5(19), 9-25.
  • _________, (2002). Tam Ekran. (Çev. Bahadır Gülmez). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Davis, F. (1997). Moda Kültür ve Kimlik. (Çev. Özden Arıkan). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Debeljak, A. (2000). “The Instituion Of Art In Postmodernity: Autonomy And Critique (IV. Syposium Review and Commentary). International Journal of Politics, Culture and Society, 14(2).
  • Duncum, P. (2000). “How Art Education Can Contribute To The Globalisation of Culture”. İnternational Journal Art and Design Education, 19(2), 170- 180.
  • Erdoğan, İ. (2001). “Popüler Kültürde Gasp ve Popülerin Gayri Meşruluğu”. Doğu Batı Düşünce Dergisi, 4(15), 65-103.
  • Giderer, E.H. (2003). Resmin Sonu. Ankara: Ütopya Yayınları.
  • Horkheimer, M.-Adorno, T.W. (1996). Aydınlanmanın Diyalektiği. (Çev. Oğuz Özügül). İstanbul: Kabalcı Yayınevi.
  • Kahraman, H. B. (1995). Sanatsal Gerçeklikler Olgular ve Öteleri. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Kale, N. (2002). “Modernizmden Post-modernist Söylemlere Doğru”. Doğu Batı Düşünce Dergisi, 5(19), 29-49.
  • Lee, B.J. (1999). Kunst Als Korrelat Und Korrektiv der Wirklichkeit. Frankfurt am Main: Peter Lang Europaeischer verlag der Wissenschaften.
  • Schulze, G.G. (1999). “International Trade In Art”. Journal of Cultural Economics, 23, 109-136.
  • Seelinger, A. (2002). “Bildung Und Neue Medien: Aesthetisch- Technologische Herausforderungen”, Weltzugaenge: Virtualitaet-Realitaet-Sazialitaet Jahrbuch für Bildungs und Erziehungsphilosophie, 117-147
  • Sözen, E. (2001). “Popüler Kültür Retoriği”, Doğu Batı Düşünce Dergisi, 4(15), 53-63.
  • Şaylan, G. (2002). Postmodernizm. Ankara: İmge Kitabevi.
  • Uğur, A. (2002). Kültür Kıtası Atlası. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Zijdervald, C. A. (2001). Soyut Toplum. (Çev. Cevdet Cerit). İstanbul: Pınar Yayınları.
Yıl 2005, Cilt: 6 Sayı: 2, 311 - 323, 18.02.2010

Öz

Kaynakça

  • Barnard, M. (2002). Sanat Tasarım ve Görsel Kültür. (Çev. Güliz Korkmaz). Ankara: Ütopya Yayınları.
  • Baudrillard, J. (2002). “İllüzyon, Yitirilen İllüzyon ve Estetik”. Doğu Batı Düşünce Dergisi, 5(19), 9-25.
  • _________, (2002). Tam Ekran. (Çev. Bahadır Gülmez). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Davis, F. (1997). Moda Kültür ve Kimlik. (Çev. Özden Arıkan). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Debeljak, A. (2000). “The Instituion Of Art In Postmodernity: Autonomy And Critique (IV. Syposium Review and Commentary). International Journal of Politics, Culture and Society, 14(2).
  • Duncum, P. (2000). “How Art Education Can Contribute To The Globalisation of Culture”. İnternational Journal Art and Design Education, 19(2), 170- 180.
  • Erdoğan, İ. (2001). “Popüler Kültürde Gasp ve Popülerin Gayri Meşruluğu”. Doğu Batı Düşünce Dergisi, 4(15), 65-103.
  • Giderer, E.H. (2003). Resmin Sonu. Ankara: Ütopya Yayınları.
  • Horkheimer, M.-Adorno, T.W. (1996). Aydınlanmanın Diyalektiği. (Çev. Oğuz Özügül). İstanbul: Kabalcı Yayınevi.
  • Kahraman, H. B. (1995). Sanatsal Gerçeklikler Olgular ve Öteleri. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Kale, N. (2002). “Modernizmden Post-modernist Söylemlere Doğru”. Doğu Batı Düşünce Dergisi, 5(19), 29-49.
  • Lee, B.J. (1999). Kunst Als Korrelat Und Korrektiv der Wirklichkeit. Frankfurt am Main: Peter Lang Europaeischer verlag der Wissenschaften.
  • Schulze, G.G. (1999). “International Trade In Art”. Journal of Cultural Economics, 23, 109-136.
  • Seelinger, A. (2002). “Bildung Und Neue Medien: Aesthetisch- Technologische Herausforderungen”, Weltzugaenge: Virtualitaet-Realitaet-Sazialitaet Jahrbuch für Bildungs und Erziehungsphilosophie, 117-147
  • Sözen, E. (2001). “Popüler Kültür Retoriği”, Doğu Batı Düşünce Dergisi, 4(15), 53-63.
  • Şaylan, G. (2002). Postmodernizm. Ankara: İmge Kitabevi.
  • Uğur, A. (2002). Kültür Kıtası Atlası. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Zijdervald, C. A. (2001). Soyut Toplum. (Çev. Cevdet Cerit). İstanbul: Pınar Yayınları.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr; en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Metin Eker Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 18 Şubat 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Cilt: 6 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Eker, M. (2010). SANATSAL ÜRETİMİN TÜKETİMSEL DİRENÇLERE YÖNELİK STRATEJİK GEREKLERİ. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(2), 311-323.

Creative Commons Lisansı
ATASOBEDAtatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.