BibTex RIS Kaynak Göster

YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE ÖĞRENME BİÇEMLERİ İLE ÖĞRENCİ BAŞARISI ARASINDAKİ İLİŞKİ

Yıl 2006, Cilt: 8 Sayı: 2, 261 - 272, 18.02.2010

Öz

Bu araştırmanın amacı, yabancı dil öğretiminde öğrenme biçemleri ile
öğrenci başarısı arasında bir ilişkinin olup olmadığını belirlemektir. Bu çalışmada
öğrenme biçemleri Deneyimsel Öğrenme Kuramına dayandırılarak araştırılmıştır.
Kuramın ilkeleri genel olarak açıklandıktan sonra öğrenme biçemleri genel hatları
ile tek tek ele alınmıştır. Bu çalışmada öğrencilerin sahip oldukları öğrenme
biçemleri ile İngilizce dersinden almış oldukları başarı notları arasındaki ilişki
esas alınmıştır.
Çalışmaya Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı Afyon Karahisar Mustafa Üstündağ
İlköğretim Okulunda, Emek İlköğretim Okulunda, Yatılı İlköğretim Bölge
Okulunda ve Turgut Yılmaz İpek İlköğretim Okulunda 2004-2005 Eğitim-
Öğretim yılında sekizinci sınıfa devam eden öğrenciler öğrenme biçemleri
anketini cevaplayarak katılmışlardır.
Anketten elde edilen veriler ile öğrencilerin 2004-2005 Eğitim-öğretim yılı
I.dönem İngilizce karne notları üzerinde SPSS olarak kısaltılan istatistiki program
kullanılarak inceleme yapılmıştır. Bu inceleme sonucunda öğrenme biçemleri ile
başarı arasında çeşitli katsayılarda ilişki olduğu ortaya çıkarılmıştır. Böylece
yabancı dil öğretiminde öğrenme biçemlerinin çeşitli katkılarının olduğu ve
öğretim esnasında öğrenme biçemlerinden yararlanılması gerektiği kanıtlanmıştır.

Kaynakça

  • Demirel, Ö., (2003), Eğitim Sözlüğü, Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Eggen, P., ve Kauchak, D., (2001), Educational Psychology: Windows on Classrooms, New Jersey: Merril Prentice Hall.
  • National Development Plan, (2002), Learning Styles: Kolb’s Theory of Experiential Learning, Dublin: Trinity College, http://www.reviewing.co.uk/research/experiential.learning.htm., [24.04.2005].
  • Stroot, S., ve diğerleri, (1998), Peer Assistance and Review Guidebook, OH: Ohio Department of Education, http://education.utoledo.edu/par/Adults.html. [08.02.2005].
  • Study Advice Service, (2004), Learning Styles, İngiltere: The University Of Hull, http://www.studyadvice.hull.ac.uk/documents/Learning%20styles.pdf, [08.02.2005].
  • Yılmaz, H., Sünbül, A.M., (2003), Öğretimde Planlama ve Değerlendirme, Konya: Çizgi Kitabevi.
Yıl 2006, Cilt: 8 Sayı: 2, 261 - 272, 18.02.2010

Öz

Kaynakça

  • Demirel, Ö., (2003), Eğitim Sözlüğü, Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Eggen, P., ve Kauchak, D., (2001), Educational Psychology: Windows on Classrooms, New Jersey: Merril Prentice Hall.
  • National Development Plan, (2002), Learning Styles: Kolb’s Theory of Experiential Learning, Dublin: Trinity College, http://www.reviewing.co.uk/research/experiential.learning.htm., [24.04.2005].
  • Stroot, S., ve diğerleri, (1998), Peer Assistance and Review Guidebook, OH: Ohio Department of Education, http://education.utoledo.edu/par/Adults.html. [08.02.2005].
  • Study Advice Service, (2004), Learning Styles, İngiltere: The University Of Hull, http://www.studyadvice.hull.ac.uk/documents/Learning%20styles.pdf, [08.02.2005].
  • Yılmaz, H., Sünbül, A.M., (2003), Öğretimde Planlama ve Değerlendirme, Konya: Çizgi Kitabevi.
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr; en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nejla Gezmiş Bu kişi benim

Arif Sarıçoban Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 18 Şubat 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Cilt: 8 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Gezmiş, N., & Sarıçoban, A. (2010). YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE ÖĞRENME BİÇEMLERİ İLE ÖĞRENCİ BAŞARISI ARASINDAKİ İLİŞKİ. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(2), 261-272.

Creative Commons Lisansı
ATASOBEDAtatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.