BibTex RIS Kaynak Göster

OSMANLI DEVLETİ İLKÖĞRETİM OKULLARI COĞRAFYA MÜFREDAT PROGRAMLARI – COĞRAFYA ÖĞRETİM USULLERİ

Yıl 2007, Cilt: 9 Sayı: 1, 201 - 212, 18.02.2010

Öz

Bu çalışmada; Osmanlı Devleti İlköğretim Okulları ndaki (Sıbyan
Mektepleri) Coğrafya Eğitimi-Müfredat Programları-Coğrafya Öğretim
Yöntemleri incelenmeye çalışıldı. Moderinite ile eğitim programları arasına giren
Coğrafya Dersinin 1869 Maarif-i Umumiye Nizamnamesiyle Osmanlı Müfredat
Programları arasına da girdiği, dünya, dünyanın hareketleri, Osmanlı Ülkesi’nin
büyük nehir, dağ, vilayetlerinin öğretilmeye çalışıldığı, bunların nasıl
öğretileceğinin Türkiye’nin ilköğretim metodu kitabı “Rehnuma-yı Muallimin”
(Öğretmenlerin Rehberi) de nasıl yer aldığı analiz edildi.
Coğrafya öğretiminde getirilen yeni öğretim yöntemleri ve materyallerin (haritayerküre)
Osmanlı Mektepleri’ne yerleşmesinden sonra bunların Kartoğrafya’nın
ve Osmanlı Eğitim Sistemi’nin de gelişmesinde rol oy

Kaynakça

  • Akyol, İbrahim Hakkı, “Tanzimat Devrinde Bizde Coğrafya ve Jeoloji”, Tanzimat-2, İstanbul, 1999.
  • Akyüz,Yahya, Türk Eğitim Tarihi (Başlangıçtan 1988’e), Ankara, 1989. Berkes, Niyazi, Türkiye’de Çağdaşlaşma, Ankara 1973. Bilim, Cahit Yalçın, Türkiye’de Çağdaş Eğitim Tarihi (1734-1876), Eskişehir, 2002.
  • Develioğlu, Ferit, Osmanlıca - Türkçe Lügat, Ankara, 1995.
  • Doğanay, Hayati, Coğrafya Öğretim Yöntemleri, Erzurum, 2002.
  • Ernest Fun, Ester, Fransız İhtilalinin Siyasi ve İctimai Fikirleri, Terc: M.Nermi, Hakimiyet-i Milliye Matbaası, 1927.
  • Fortna, Benjamin C., İmperial Clasroom İslam, The State and Education in the late Otoman Empire, Oxford, 2003.
  • Kodaman, Bayram, II.Abdülhamit Devri Eğitim Sistemi, Ankara, 1991.
  • Mahmud Cevad, Maarif-i Umumiye Nezaret-i Tarihçe-i Teşkilat ve İcraatı, Haz: Mustafa Ergün,Tayip Duman, Sebahattin Arıbaş, Hüseyin Dilaver Ankara, 2002.
  • Özgönül, Aksoy, Osmanlı Devri İstanbul Sıbyan Mektepleri Üzerine Bir İnceleme, İstanbul, 1968.
  • Selim Sabit, Rehnuma - yı Muallimin (Sıbyan Mekteplerine Mahsus Usul - u Tedrisiye), Dersaadet, Tarihsiz.
  • Unat, F.Reşit, Türkiye Eğitim Sisteminin Gelişmesina Tarihi Bir Bakış, Ankara, 1964.
Yıl 2007, Cilt: 9 Sayı: 1, 201 - 212, 18.02.2010

Öz

Kaynakça

  • Akyol, İbrahim Hakkı, “Tanzimat Devrinde Bizde Coğrafya ve Jeoloji”, Tanzimat-2, İstanbul, 1999.
  • Akyüz,Yahya, Türk Eğitim Tarihi (Başlangıçtan 1988’e), Ankara, 1989. Berkes, Niyazi, Türkiye’de Çağdaşlaşma, Ankara 1973. Bilim, Cahit Yalçın, Türkiye’de Çağdaş Eğitim Tarihi (1734-1876), Eskişehir, 2002.
  • Develioğlu, Ferit, Osmanlıca - Türkçe Lügat, Ankara, 1995.
  • Doğanay, Hayati, Coğrafya Öğretim Yöntemleri, Erzurum, 2002.
  • Ernest Fun, Ester, Fransız İhtilalinin Siyasi ve İctimai Fikirleri, Terc: M.Nermi, Hakimiyet-i Milliye Matbaası, 1927.
  • Fortna, Benjamin C., İmperial Clasroom İslam, The State and Education in the late Otoman Empire, Oxford, 2003.
  • Kodaman, Bayram, II.Abdülhamit Devri Eğitim Sistemi, Ankara, 1991.
  • Mahmud Cevad, Maarif-i Umumiye Nezaret-i Tarihçe-i Teşkilat ve İcraatı, Haz: Mustafa Ergün,Tayip Duman, Sebahattin Arıbaş, Hüseyin Dilaver Ankara, 2002.
  • Özgönül, Aksoy, Osmanlı Devri İstanbul Sıbyan Mektepleri Üzerine Bir İnceleme, İstanbul, 1968.
  • Selim Sabit, Rehnuma - yı Muallimin (Sıbyan Mekteplerine Mahsus Usul - u Tedrisiye), Dersaadet, Tarihsiz.
  • Unat, F.Reşit, Türkiye Eğitim Sisteminin Gelişmesina Tarihi Bir Bakış, Ankara, 1964.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr; en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İbrahim Caner Türk Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 18 Şubat 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 9 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Türk, İ. C. (2010). OSMANLI DEVLETİ İLKÖĞRETİM OKULLARI COĞRAFYA MÜFREDAT PROGRAMLARI – COĞRAFYA ÖĞRETİM USULLERİ. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(1), 201-212.

Creative Commons Lisansı
ATASOBEDAtatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.