Bu çalışmanın amacı Resim-İş Öğretmenliği Programında Öğretmenlik
Uygulaması dersinin uygulama öğrencileri, öğretmenleri ve öğretim elemanları ile
uygulama süresince kazanılanların, YÖK ölçütleri ve program değişkenleri
açısından hedeflere ulaşma derecesini belirlemek için yapılmıştır.
Değerlendirmede uygulama öğrencileri ve uygulama öğretmenlerinin görüşlerine
başvurulmuştur. Araştırma sonuçlarına göre, uygulama öğretmenleri uygulama
öğrenci sayısının fazlalığı, okulların fiziki ortamlarının gereken düzeyde
olmaması nedeniyle öğrencileri okula ve uygulama sürecine uyumlarını
sağlayamamakta ve onları meslektaş olarak görmemektedirler. Uygulama öğretim
elemanları fakülte-okul işbirliğine göre kendilerinin çok sorumluluk
yüklenmediğini düşünerek, sorumluluğun çoğunu uygulama öğretmenlerine
yüklemektedirler. Uygulama öğrencileri, uygulama sürecini, mesleki bilgi edinme
ve beceri kazanmada etkili ve yararlı bir süreç olarak görmektedirler. Uygulama
öğrencileri, uygulama sürecini, mesleki bilgi edinme ve beceri kazanmada etkili
ve yararlı bir süreç olarak görmektedirler. Uygulama yapılan sınıfların kalabalık
olması ve her hafta bir başka sınıfta ders vermeleri nedeniyle, uygulama
öğretmenleri geçerli ve güvenilir değerlendirme yapamamaktadırlar.
Resim-iş eğitimi öğretmenlik uygulaması görsel sanatlar eğitimi
Birincil Dil | tr; en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Şubat 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 11 Sayı: 1 |