BibTex RIS Cite

RESİM-İŞ EĞİTİMİ ANABİLİM DALINDA ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI DERSİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ

Year 2008, Volume: 11 Issue: 1, 137 - 150, 18.02.2010

Abstract

Bu çalışmanın amacı Resim-İş Öğretmenliği Programında Öğretmenlik
Uygulaması dersinin uygulama öğrencileri, öğretmenleri ve öğretim elemanları ile
uygulama süresince kazanılanların, YÖK ölçütleri ve program değişkenleri
açısından hedeflere ulaşma derecesini belirlemek için yapılmıştır.
Değerlendirmede uygulama öğrencileri ve uygulama öğretmenlerinin görüşlerine
başvurulmuştur. Araştırma sonuçlarına göre, uygulama öğretmenleri uygulama
öğrenci sayısının fazlalığı, okulların fiziki ortamlarının gereken düzeyde
olmaması nedeniyle öğrencileri okula ve uygulama sürecine uyumlarını
sağlayamamakta ve onları meslektaş olarak görmemektedirler. Uygulama öğretim
elemanları fakülte-okul işbirliğine göre kendilerinin çok sorumluluk
yüklenmediğini düşünerek, sorumluluğun çoğunu uygulama öğretmenlerine
yüklemektedirler. Uygulama öğrencileri, uygulama sürecini, mesleki bilgi edinme
ve beceri kazanmada etkili ve yararlı bir süreç olarak görmektedirler. Uygulama
öğrencileri, uygulama sürecini, mesleki bilgi edinme ve beceri kazanmada etkili
ve yararlı bir süreç olarak görmektedirler. Uygulama yapılan sınıfların kalabalık
olması ve her hafta bir başka sınıfta ders vermeleri nedeniyle, uygulama
öğretmenleri geçerli ve güvenilir değerlendirme yapamamaktadırlar.

References

  • Cabaroğlu, N.(1994) “Öğretmenlik Uygulamalarının Dil Öğretim Yöntemleri Açısından Değerlendirilmesi” 1. Eğitim Bilimleri Kongresi (Kuram Uygulama, Araştırma), Cilt 1, S.865-872, Çukurova Üniversitesi, Adana
  • Gözütok, D. (1991). “Ortaöğretim öğretmenlerinin öğretmenlik formasyonu açısından eğitim ihtiyaçlarının saptanması”. Eğitimde Nitelik Geliştirme- Eğitimde Arayışlar I. Sempozyumu, İstanbul: Kültür Koleji.
  • Hergüner, G., Arslan, S. & Dündar,H. (2002). “Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü Öğrencilerinin Okul Deneyimi Dersini Algılama Düzeyleri”. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,Sayı 11
  • Karamustafaoğlu, O.,& Akdeniz, A., R., (2002). “Fizik Öğretmen Adaylarının Kazanmaları Beklenen Davranışları Uygulama Okullarında Yansıtabilme Olanakları”, V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Bildiriler, Cilt: II, s. 530- 536, 16- 18 Eylül, ODTÜ, Ankara.
  • MEB(1998). Öğretmen Adaylarının Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı Eğitim ve Öğretim Kurumlarında Yapacakları Öğretmenlik Uygulamasına İlişkin Yönerge, Ankara.
  • Küçükahmet, L.(2002) “Bir Meslek Olarak Öğretmenlik”, Öğretmenlik Mesleğine Giriş, Nobel Yayıncılık, Ankara.
  • Oral, B. (1997). “Öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulamasına ilişkin görüşleri”. Çağdaş Eğitim Dergisi, Sayı 232,Ankara.
  • Ünver,G.(2003).”Öğretmenlik Uygulamasında İşbirliği: Bir Durum Çalışması”. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 23, sayı 1, Ankara.
  • YÖK( 1998).Fakülte-Okul İşbirliği, YÖK/Dünya Bankası Milli Eğitimi Geliştirme Projesi,Ankara.
Year 2008, Volume: 11 Issue: 1, 137 - 150, 18.02.2010

Abstract

References

  • Cabaroğlu, N.(1994) “Öğretmenlik Uygulamalarının Dil Öğretim Yöntemleri Açısından Değerlendirilmesi” 1. Eğitim Bilimleri Kongresi (Kuram Uygulama, Araştırma), Cilt 1, S.865-872, Çukurova Üniversitesi, Adana
  • Gözütok, D. (1991). “Ortaöğretim öğretmenlerinin öğretmenlik formasyonu açısından eğitim ihtiyaçlarının saptanması”. Eğitimde Nitelik Geliştirme- Eğitimde Arayışlar I. Sempozyumu, İstanbul: Kültür Koleji.
  • Hergüner, G., Arslan, S. & Dündar,H. (2002). “Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü Öğrencilerinin Okul Deneyimi Dersini Algılama Düzeyleri”. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,Sayı 11
  • Karamustafaoğlu, O.,& Akdeniz, A., R., (2002). “Fizik Öğretmen Adaylarının Kazanmaları Beklenen Davranışları Uygulama Okullarında Yansıtabilme Olanakları”, V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Bildiriler, Cilt: II, s. 530- 536, 16- 18 Eylül, ODTÜ, Ankara.
  • MEB(1998). Öğretmen Adaylarının Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı Eğitim ve Öğretim Kurumlarında Yapacakları Öğretmenlik Uygulamasına İlişkin Yönerge, Ankara.
  • Küçükahmet, L.(2002) “Bir Meslek Olarak Öğretmenlik”, Öğretmenlik Mesleğine Giriş, Nobel Yayıncılık, Ankara.
  • Oral, B. (1997). “Öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulamasına ilişkin görüşleri”. Çağdaş Eğitim Dergisi, Sayı 232,Ankara.
  • Ünver,G.(2003).”Öğretmenlik Uygulamasında İşbirliği: Bir Durum Çalışması”. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 23, sayı 1, Ankara.
  • YÖK( 1998).Fakülte-Okul İşbirliği, YÖK/Dünya Bankası Milli Eğitimi Geliştirme Projesi,Ankara.
There are 9 citations in total.

Details

Primary Language tr; en
Journal Section Makaleler
Authors

Özgür Dilmaç This is me

Sehran Dilmaç This is me

Publication Date February 18, 2010
Published in Issue Year 2008 Volume: 11 Issue: 1

Cite

APA Dilmaç, Ö., & Dilmaç, S. (2010). RESİM-İŞ EĞİTİMİ ANABİLİM DALINDA ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI DERSİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11(1), 137-150.

Creative Commons Lisansı
ATASOBEDAtatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.