Year 2019, Volume 5, Issue 2, Pages 107 - 112 2019-04-30

Çevrimiçi Eğitimde Motivasyon

Hasan Uçar [1]

11 6

Çevrimiçi öğrenme ortamlarında motivasyon konusu hakkında bilgi edinmek isteyen herkes Maggie Hartnett tarafından yazılan Çevrimiçi Eğitimde Motivasyon isimli kitabı yararlı bulacaktır. Kitap, çevrimiçi öğrenme ortamlarında öğrenenlerin motivasyonunu farklı bir bakış açısıyla ele almaktadır. Kitapta ayrıca uzaktan öğrenenlerin motivasyonunu birinci elden anlamak için iki durum çalışmasına yer verilmiştir. Bu yönüyle yazar kitapta, çevrimiçi öğrenme sürecinde öğrenenlerin nasıl ve neden motive oldukları ve motivasyonunu engelleyen faktörlerin neler olduğunu derinlemesine incelemiştir. Kitapta, özellikle, öğrenenlerin motivasyonunu artıran ve engelleyen faktörler tanımlanmakta ve bunların her biri ayrıntılı bir şekilde tartışılmaktadır. Ayrıca kitap, açık ve uzaktan öğrenme ortamlarında öğrenen motivasyonunun karmaşıklığına dikkat çekerek, bu ortamlarda çalışan eğitimcilere, öğretim tasarımcılarına ve karar vericilere çeşitli önerilerde bulunmaktadır.


Motivasyon, çevrimiçi eğitim, uzaktan eğitim, açık ve uzaktan öğrenme
  • Hartnett, M. (2016). Motivation in online education. Singapore: Springer.
  • Keller, J. M. (2010). Motivational design for learning and performance: The ARCS model approach (1st ed.). New York, NY: Springer.
  • Ucar, H. & Kumtepe, A.T. (2019). ‘Be Motivated and Motivate’: Interview with John M. Keller. eLearn Magazine. Manuscript in press.
Primary Language tr
Subjects Social
Journal Section Articles
Authors

Orcid: 0000-0001-9174-4299
Author: Hasan Uçar (Primary Author)

Bibtex @book review { auad576753, journal = {Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi}, issn = {2149-2360}, address = {Anadolu University}, year = {2019}, volume = {5}, pages = {107 - 112}, doi = {}, title = {Çevrimiçi Eğitimde Motivasyon}, key = {cite}, author = {Uçar, Hasan} }
APA Uçar, H . (2019). Çevrimiçi Eğitimde Motivasyon. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 5 (2), 107-112. Retrieved from http://dergipark.org.tr/auad/issue/45710/576753
MLA Uçar, H . "Çevrimiçi Eğitimde Motivasyon". Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi 5 (2019): 107-112 <http://dergipark.org.tr/auad/issue/45710/576753>
Chicago Uçar, H . "Çevrimiçi Eğitimde Motivasyon". Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi 5 (2019): 107-112
RIS TY - JOUR T1 - Çevrimiçi Eğitimde Motivasyon AU - Hasan Uçar Y1 - 2019 PY - 2019 N1 - DO - T2 - Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 107 EP - 112 VL - 5 IS - 2 SN - 2149-2360- M3 - UR - Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi Çevrimiçi Eğitimde Motivasyon %A Hasan Uçar %T Çevrimiçi Eğitimde Motivasyon %D 2019 %J Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi %P 2149-2360- %V 5 %N 2 %R %U
ISNAD Uçar, Hasan . "Çevrimiçi Eğitimde Motivasyon". Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi 5 / 2 (April 2019): 107-112.