Bu araştırmada sınıf öğretmenleri
ile okul öncesi öğretmenlerinin değer öğretimi hakkındaki görüşlerini
belirlemeye çalışmaktır. Araştırmanın evrenini Bartın il merkezinde görev yapan
260 sınıf ve okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Örneklemi ise yansız küme
örnekleme yöntemiyle seçilen 80 sınıf ve okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır.
Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak Akbaş
(2004) tarafından geliştirilen “Değer Öğretiminde Kullanılan Etkinlikler ve
Değer Öğretimine İlişkin Görüşler Ölçeği” ölçme aracı olarak kullanılmıştır.
Elde edilen verilerin analizinde frekans, yüzde, aritmetik ortalama, bağımsız
gruplar t-testi ve tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Araştırma
sonucunda, öğretmenlerin değer öğretimine yönelik görüşlerinin cinsiyete ve
mesleki kıdeme göre anlamlı bir farklılık göstermediği belirlenmiştir. Sınıf
öğretmenleri ile okul öncesi öğretmenlerinin değer öğretimine ilişkin görüşleri
arasında anlamlı bir farklılık olduğu, bu farklılığın sınıf öğretmenleri lehine
olduğu belirlenmiştir. Okul öncesi ve sınıf öğretmenlerinin değer öğretimine
yönelik genel algı puanlarının x=3,82 olduğu belirlenmiştir.
değer değerler eğitimi sınıf öğretmeni okul öncesi öğretmeni
In this research, the
opinions of primary school teachers and pre-school teachers on value education
were evaluated. The population of the study constitutes 260 primary school
teachers and pre-school teachers in the Bartın city center. The sample consists
80 primary school teachers and pre-school teachers, which are chosen by
randomly sampling method. Survey model was used in the research. It was used
data collection tool “Activities used in value education and scale of opinions
on value education” developed by Akbaş (2004). In the analysis of datas used
frequency, percentage, mean, independent groups t-test and one way anova. As a
result of research was found nonsignificant difference according to gender and
professional experience views on the value education of teachers. It was found
significant primary school teachers’ favor, between primary school teachers and
pre-school teachers. It was determined general perception score (x=3.82)
opinions of primary school teachers and pre-school teachers on value education.
value values education primary school teachers pre-school teachers opinions of teachers
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 2 |