Year 2017, Volume 15, Issue 1, Pages 713 - 738 2017-03-31

LEARNING-TEACHNG PRINCIPLES OF PROPHET MUHAMMAD (P.B.U.H.)

Hacer ÂŞIK EV [1]

339 370

Dokümantasyon ve eleştirel içerik analizi yöntemleri ile gerçekleştirilen bu çalışmada, genelde eğitime, özelde de din eğitimine tarihi temel oluşturan, Hz. Peygamberin eğitim-öğretim faaliyetleri değerlendirilmiş ve bunlardan öğrenme-öğretme ilkeleri çıkartılmıştır.

Hz. Muhammed’in (s.a.v.) eğitim anlayışından çıkartılan ilkeleri iki kategoride değerlendirmek mümkündür: Birinci kategoride yer alanlar; insana görelik, yakından uzağa, somuttan soyuta, bilinenden bilinmeyene, tedricilik, hazır bulunuşluluk, özgürlük, tekrar, toplumsallık, motivasyon ve açıklık gibi günümüz eğitim anlayışında da kabul gören öğrenme-öğretim ilkeleridir. İkinci kategoride yer alanlar ise, günümüz öğrenme-öğretim ilkeleri ile ilişkilendirilebilmekle birlikte daha çok Hz. Peygamber’in kişiliğini, iletişim biçimini,  eğitim anlayışını yansıtan, Hz. Peygambere özgü ilkelerdir. Bunlar da; kolaylık; sevdirme ve ikna etme, hoşgörü ve sevgi, şefkat; itidal; eşitlik (fırsat ve imkan eşitliği); her yerde eğitim; insanların eğitimi için bütün imkanlardan yararlanma; itidal; estetik-zerafet-vefa; alçakgönüllülük ve insan onurunu korumak ve yüceltmektir.

Hz. Peygamberin eğitim anlayışı, öğrenme-öğretim ilkeleri, din eğitimi
  • ABU DAWUD, Good Manners, 10.
  • ÂŞIK EV, Hacer (2012), İbn Haldun’un Eğitim Görüşü, Tıbyan Yayıncılık, İzmir.
  • BUKHARI, (1974), el-Edeb’ül-Müfred, Vols. I-II (Translation and Exegesis. A. Fikri Yavuz), Sönmez Yayınevi, Ahmed Said Matbaası, İstanbul.
  • BUKHARI, Marriage, 1.
  • BUKHARI, Knowledge, 49.
  • BÜYÜKKARAGÖZ, S. Savaş & Çivi, Cuma (1999), Genel Öğretim Metotları Öğretimde Planlama Uygulama, 10th Edition, Beta, İstanbul.
  • CANAN, İbrahim (no date), Hadis Ansiklopedisi Kütüb-i Sitte, Vols. 1, 9, Akçağ Yayınevi, İstanbul.
  • CANAN, İbrahim (2010), Hz. Peygamber’in (s.a.v.) Sünnetinde Terbiye, 2nd Edition, Işık Akademi Yayınları, İstanbul.
  • Hadislerle İslam, (2014), Vols. 2, 3, 6, Diyanet İşleri Başkanlığı, Ankara.
Journal Section Beşeri Bilimler Sayısı
Authors

Author: Hacer ÂŞIK EV

Dates

Publication Date: March 31, 2017

Bibtex @research article { cbayarsos298215, journal = {Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi}, issn = {1304-4796}, eissn = {2146-2844}, address = {Celal Bayar University}, year = {2017}, volume = {15}, pages = {713 - 738}, doi = {10.18026/cbayarsos.298215}, title = {LEARNING-TEACHNG PRINCIPLES OF PROPHET MUHAMMAD (P.B.U.H.)}, key = {cite}, author = {ÂŞIK EV, Hacer} }
APA ÂŞIK EV, H . (2017). LEARNING-TEACHNG PRINCIPLES OF PROPHET MUHAMMAD (P.B.U.H.). Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 15 (1), 713-738. DOI: 10.18026/cbayarsos.298215
MLA ÂŞIK EV, H . "LEARNING-TEACHNG PRINCIPLES OF PROPHET MUHAMMAD (P.B.U.H.)". Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 15 (2017): 713-738 <http://dergipark.org.tr/cbayarsos/issue/30064/298215>
Chicago ÂŞIK EV, H . "LEARNING-TEACHNG PRINCIPLES OF PROPHET MUHAMMAD (P.B.U.H.)". Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 15 (2017): 713-738
RIS TY - JOUR T1 - LEARNING-TEACHNG PRINCIPLES OF PROPHET MUHAMMAD (P.B.U.H.) AU - Hacer ÂŞIK EV Y1 - 2017 PY - 2017 N1 - doi: 10.18026/cbayarsos.298215 DO - 10.18026/cbayarsos.298215 T2 - Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 713 EP - 738 VL - 15 IS - 1 SN - 1304-4796-2146-2844 M3 - doi: 10.18026/cbayarsos.298215 UR - https://doi.org/10.18026/cbayarsos.298215 Y2 - 2017 ER -
EndNote %0 Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi LEARNING-TEACHNG PRINCIPLES OF PROPHET MUHAMMAD (P.B.U.H.) %A Hacer ÂŞIK EV %T LEARNING-TEACHNG PRINCIPLES OF PROPHET MUHAMMAD (P.B.U.H.) %D 2017 %J Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi %P 1304-4796-2146-2844 %V 15 %N 1 %R doi: 10.18026/cbayarsos.298215 %U 10.18026/cbayarsos.298215
ISNAD ÂŞIK EV, Hacer . "LEARNING-TEACHNG PRINCIPLES OF PROPHET MUHAMMAD (P.B.U.H.)". Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 15 / 1 (March 2017): 713-738. https://doi.org/10.18026/cbayarsos.298215
AMA ÂŞIK EV H . LEARNING-TEACHNG PRINCIPLES OF PROPHET MUHAMMAD (P.B.U.H.). Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2017; 15(1): 713-738.
Vancouver ÂŞIK EV H . LEARNING-TEACHNG PRINCIPLES OF PROPHET MUHAMMAD (P.B.U.H.). Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2017; 15(1): 738-713.