Dokümantasyon ve eleştirel içerik
analizi yöntemleri ile gerçekleştirilen bu çalışmada, genelde eğitime, özelde
de din eğitimine tarihi temel oluşturan, Hz.
Peygamberin eğitim-öğretim
faaliyetleri değerlendirilmiş ve bunlardan öğrenme-öğretme ilkeleri çıkartılmıştır.
Hz.
Muhammed’in (s.a.v.) eğitim anlayışından çıkartılan ilkeleri iki kategoride
değerlendirmek mümkündür: Birinci kategoride yer alanlar; insana görelik,
yakından uzağa, somuttan soyuta, bilinenden bilinmeyene, tedricilik, hazır
bulunuşluluk, özgürlük, tekrar, toplumsallık, motivasyon ve açıklık gibi
günümüz eğitim anlayışında da kabul gören öğrenme-öğretim ilkeleridir. İkinci
kategoride yer alanlar ise, günümüz öğrenme-öğretim ilkeleri ile
ilişkilendirilebilmekle birlikte daha çok Hz. Peygamber’in kişiliğini, iletişim
biçimini, eğitim anlayışını yansıtan,
Hz. Peygambere özgü ilkelerdir. Bunlar da; kolaylık; sevdirme ve ikna etme,
hoşgörü ve sevgi, şefkat; itidal; eşitlik (fırsat ve imkan eşitliği); her yerde
eğitim; insanların eğitimi için bütün imkanlardan yararlanma; itidal;
estetik-zerafet-vefa; alçakgönüllülük ve insan onurunu korumak ve yüceltmektir.
Hz. Peygamberin eğitim anlayışı öğrenme-öğretim ilkeleri din eğitimi
Bölüm | Beşeri Bilimler Sayısı |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 15 Sayı: 1 |