Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Undergraduate Students’ Knowledge and Opinions About Sexual Health Training and Sexual Health

Yıl 2019, Cilt: 5 Sayı: 1, 1 - 13, 30.04.2019

Öz

The purpose of this study is to examine undergraduate students’ knowledge and opinions about sexual health training and sexual health. This research is a descriptive study. The study population consists of year preparatory, 1., 2., 3. and 4. undergraduate students who study in different universities during the spring term of 2016-2017 academic year. The study was conducted on 288 students. The study group was determined by convenience sampling method. 77.8 % of participants did not have sexual health training before. In this research Personal Information Form and survey form which was developed by the researcher were used. The personal information form includes information about the participant students’ age, gender, grade level, socio-economic status, place of growth and have sexual health training. The survey was developed as a result of literature review. There are eight questions in the survey to determine students' knowledge and opinions about sexual health education and sexual health. The data was analyzed through the SPSS 21 statistical software. Frequency and percentage distributions were calculated in data analysis. According to findings, 94.4 % of the students find it necessary to provide sexual health education and 57.3 % do not find enough knowledge level about sexual health. The majority of students (40.3 %) think that sexual health education should be started at secondary school level and 46.2% say that they start to learn sexual health information in middle school period. Most of the students learned about sexual health from their friends (27.4%). Nearly half (44.8%) of the students stated that they would prefer health personnel if they needed to know about sexual health. It was found that more than half of the students (58%) had moderate knowledge of sexually transmitted diseases and the majority (65.3%) described sexual health as "a general good state". The results were discussed further on the basis of previous findings and recommendations were presented.

Kaynakça

  • Adolesanların Cinsel ve Üreme Sağlığını Etkileyen Faktörler Projesi (2003) http://www.huksam.hacettepe.edu.tr/Turkce/SayfaDosya/adolesan.pdf adresinden erişildi (Erişim tarihi: 02.04.2017).
  • Alpua, Z. (2006). Adolesanların, anne-babalarının ve öğretmenlerinin cinsellik ve üreme sağlığı ile ilgili tutum ve davranışları. Tıpta Uzmanlık Tezi. Dicle Üniversitesi Tıp Fakültesi, Diyarbakır.
  • Bakır, N. ve Kızılkaya-Beji, N. (2015). Üniversite öğrencilerinin cinsel yolla bulaşan hastalıklar konusundaki bilgi düzeyleri. Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 5(3), 10-16.
  • Bozdemir, N. ve Özcan, S. (2011). Cinselliğe ve cinsel sağlığa genel bakış. Turkish Journal of Family Medicine and Primary Care, 5(4), 37-46.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2016). Bilimsel araştırma yöntemleri (Yirminci baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • CETAD, (2006). Cinsel sağlık ve üreme sağlığı araştırması (2006). http://www.cetad.org.tr/CetadData/Book/10/2692011154421Arastirma_sonuclari_Dosyasi_1.pdf adresinden erişildi (Erişim tarihi: 26.03.2017).
  • CETAD, (2007). Cinsel yaşam ve sorunları bilgilendirme dosyası-1. http://www.cetad.org.tr/ adresinden erişildi (Erişim tarihi: 26.03.2017).
  • Cihangiroğlu, Z. ve Deveci, S. E. (2011). Fırat Üniversitesi Elazığ Sağlık Yüksekokulu öğrencilerinin sağlıklı yaşam biçimi davranışları ve etkileyen faktörler. Fırat Tıp Dergisi, 16(2), 78-83.
  • Clark, L. R., Jackson, M. & Allen-Taylor, L. (2002). Adolescent knowledge about sexually transmitted diseases. Sexually Transmitted Diseases, 29(8), 436-443.
  • Coşkun, A. (2006). Hacettepe Üniversitesi Beytepe yerleşkesinde okuyan son sınıf öğrencilerinin cinsel sağlık ve üreme sağlığı konusundaki bilgi, görüş ve davranışları ve bunlar ile ilgili faktörler araştırması. Tıpta Uzmanlık Tezi. Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi, Ankara.
  • Çamur, D., Üner, S., Çilingiroğlu, N. ve Özcebe, H. (2007). Bir üniversitenin bazı fakülte ve yüksek okullarında okuyan gençlerde bazı risk alma davranışları. Toplum Hekimliği Bülteni, 26(3), 32-38.
  • Demir, F. (2008). Haydarpaşa Kampüsü'ndeki öğrencilerin üreme sağlığı/cinsel sağlık konularındaki bilgi, tutum ve davranışları ve ilgili faktörlerin belirlenmesi. Tıpta Uzmanlık Tezi. Marmara Üniversitesi Tıp Fakültesi, İstanbul.
  • Demir, G. ve Şahin, T. K. (2014). Selçuk Üniversitesi öğrencilerinin cinsel yolla bulaşan hastalıklar konusundaki bilgileri. Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 4(3), 19-24.
  • Demir, S. (2016). Gaziosmanpaşa Üniversite hastanesinde çalışan hemşirelerin çalışan güvenliği konusundaki farkındalıkları ile sağlıklı yaşam biçimi davranışları. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gaziosmanpaşa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Tokat.
  • Duman, B. N., Yılmazel, G., Topuz, Ş., Başcı, A. B., Koçak, Y.D. ve Büyükgönenç, L. (2015). Üniversiteli gençlerin üreme sağlığı ve cinsel sağlığa ilişkin bilgi, tutum ve davranışları. Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Hemşirelik e-Dergisi, 3(1), 19-32.
  • Duyuk, G. (2015). Devletlerin sağlık politikaları ile özel sağlık sigorta sistemlerinin sağlık hizmetlerinin sunumu ve finansmanı açısından karşılaştırılması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Namık Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Tekirdağ.
  • Dünya Sağlık Örgütü (2006). http://www.who.int/ adresinden erişildi (Erişim tarihi: 01.04.2017). Erenoğlu, R. ve Bayraktar, E. (2017). Hemşirelik bölümü öğrencilerinin cinsel tutumları ve etkileyen faktörler. Journal of Human Sciences, 14(2), 1745-1756.
  • Ersay, A. R. ve Tortumluoğlu, G. (2006). Türkiye’de ergen ve gençlerde üreme sağlığı. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 3(2), 1-13.
  • Ersin, F. (2008). Gençlere verilen üreme sağlığı eğitiminin üreme sağlığı bilgi ve davranışlarına etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Esen, E. (2015). Lise öğrencilerine yönelik cinsel sağlık eğitimi programının geliştirilmesi, uygulanması ve değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Evcili, F., Cesur, B., Altun, A., Güçtaş, Z. ve Sümer, H. (2013). Evlilik öncesi cinsel deneyim: Ebelik bölümü öğrencilerinin görüş ve tutumları. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 2(4), 486-498.
  • Geçici, F. (2011). Gaziantep Üniversitesi öğrencilerinin cinsellik ve üreme sağlığı hakkındaki bilgi düzeylerinin incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gaziantep Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Gaziantep.
  • Gölbaşı, Z. (2003). Sağlıklı gençlik ve toplum için bir adım: Cinsel sağlık eğitimi. Aile ve Toplum, 2(6).
  • Gölbaşı, Z. (2005). Adölesan dönem üreme sağlığı sorunları ve etkileyen faktörler. Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 8(1), 100-108.
  • Gürsoy, E. ve Gençalp, N. S. (2010). Cinsel sağlık eğitiminin önemi. Aile ve Toplum Dergisi, 6(23), 29-36.
  • Kahyaoğlu-Süt, H., Aşcı, Ö. ve Gökdemir, F. (2015). Hemşirelik bölümü yaz okulu öğrencilerinin cinsel tutumları ve etki eden faktörler. TAF Preventive Medicine Bulletin, 14(4), 315-323.
  • Karabulutlu, Ö. ve Kılıç, M. (2011). Üniversite öğrencilerinin cinsel sağlık ve üreme sağlığı hakkındaki bilgi düzeylerinin belirlenmesi. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 14(2), 39-45.
  • Kaya, F., Serin, Ö. ve Genç, A. (2007). Eğitim fakültesi birinci sınıf öğrencilerinin cinsel yaşamlarına ilişkin yaklaşımlarının belirlenmesi. TSK Koruyucu Hekimlik Bülteni, 6(6), 441-448.
  • Kıran-Yılmaz, F. (2011). Anneden-kızına cinsel sağlık eğitimi programının etkililiğinin incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Koluaçık, S. (2007). İnönü Üniversitesi öğrencilerinin cinsel/üreme sağlığı konusunda bilgi, tutum ve uygulamaları ve bunları etkileyen faktörler. Yüksek Lisans Tezi. İnönü Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Malatya.
  • Koluaçık, S., Güneş, G. ve Pehlivan, E. (2010). İnönü Üniversitesi öğrencilerinin üreme sağlığı konularında bilgi düzeyleri ve hizmetten beklentileri. İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi, 17(1), 7-14.
  • Metin, Z. (2015). Üniversite son sınıf öğrencilerinin cinsel sağlık ve üreme sağlığı bilgi düzeyleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Okan Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Minichiello, V., Paxton, S., Cowling, V., Cross, G., Savage, J., Sculthorpe, A. & Cairns, B. (1996). University students' knowledge of STDs: labels, symptoms and transmission. International Journal of STD & AIDS, 7(5), 353-358.
  • Oğuzkaya-Artan, M. ve Baykan, Z. (2010). Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu öğrencilerinin cinsel yolla bulaşan hastalıklar konusundaki bilgi düzeyleri ve bunu etkileyen faktörler. Türk Hijyen ve Deneysel Biyoloji Dergisi, 67(3), 127-133.
  • Örs-Reyhanioğlu, S. (2010). Üreme Sağlığı Akran Eğitimleri Projesi kapsamında eğitim almış gençlerin cinsel sağlık/üreme sağlığı hakkındaki bilgi, tutum ve davranışları. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Özalp, S., Tanır, H. M., Ilgın, H., Karataş, A. ve Ilgın, B. (2012). Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Tıp ve Mühendislik Fakültesi öğrencilerinin cinsel yolla bulaşan hastalıklar ve aile planlaması konusundaki bilgi ve tutumlarının değerlendirilmesi. Düzce Tıp Dergisi, 14(3), 18-21.
  • Öztürk, H. ve Okçay, H. (2003). İstenmeyen gebelikler ve istemli düşükler. Aile ve Toplum, 2(6).
  • Pınar, G., Doğan, N., Ökdem, Ş., Algıer, L. ve Öksüz, E. (2009). Özel bir üniversitede okuyan öğrencilerin cinsel sağlıkla ilgili bilgi tutum ve davranışları. Tıp Araştırmaları Dergisi, 7(2), 105-113.
  • Siyez, D. M. ve Siyez, E. (2009). Üniversite öğrencilerinin cinsel yolla bulaşan hastalıklara ilişkin bilgi düzeylerinin incelenmesi. Türk Üroloji Dergisi, 35(1), 49-55.
  • Tatlıbadem, B. (2016). Üniversite öğrencilerinde sağlıklı yaşam davranışları ve bunu etkileyen faktörler. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gaziantep Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Gaziantep.
  • Tosun, A. (1999). Atatürk Üniversitesi’nde okuyan öğrencilerin üreme sağlığı konusundaki bilgi düzeyleri. Yüksek Lisans Tezi. Atatürk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Uzun, E. ve Kişioğlu, M. (2007). SDU Tıp Fakültesi Halk Sağlığı Anabilim Dalı Keçiborlu eğitim ve araştırma bölgesi çalışmaları Bir meslek yüksek okulunda okuyan öğrencilerin cinsel yolla bulaşan hastalıklarla ilgili bilgi durumları. SDÜ Tıp Fakültesi Dergisi, 14(3), 7-12.
  • Ünsal-Atan, Ş., Taşçı-Duran, E., Şen, S., Bolsoy, N. ve Sevil, Ü. (2012). Üniversite öğrencilerinin cinsellik ve aile planlaması yöntemleri konusundaki bilgi, görüş ve uygulamaları. Ege Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi, 28(1), 13-25.

Lisans Öğrencilerinin Cinsel Sağlık Eğitimi ve Cinsel Sağlık İle İlgili Bilgi ve Görüşleri

Yıl 2019, Cilt: 5 Sayı: 1, 1 - 13, 30.04.2019

Öz

Bu çalışmanın amacı lisans öğrencilerinin cinsel sağlık eğitimi ve cinsel sağlık ile ilgili bilgi ve görüşlerini incelemektir. Araştırma betimsel niteliktedir. Araştırmanın çalışma grubunu 2016-2017 eğitim öğretim yılı bahar döneminde çeşitli üniversitelerde hazırlık, birinci, ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıflarda öğrenim gören 288 lisans öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışma grubu uygun örnekleme yöntemi ile belirlenmiştir. Katılımcıların % 77.8’ i daha önce cinsel sağlık eğitimi almamıştır. Araştırmada araştırmacı tarafından geliştirilen Kişisel Bilgi Formu ve anket kullanılmıştır. Kişisel Bilgi Formu’nda yaş, cinsiyet, sınıf düzeyi, sosyoekonomik gelir düzeyi, büyüdüğü yer ve cinsel sağlık eğitimi alma durumu bilgileri yer almaktadır. Anket ise literatür taraması sonucunda geliştirilmiştir. Ankette öğrencilerin cinsel sağlık eğitimi ve cinsel sağlık ile ilgili bilgi ve görüşlerini belirlemek amacıyla sekiz soru bulunmaktadır. Toplanan veriler SPSS 21 istatistik programı ile analiz edilmiştir. Veri analizinde frekans ve yüzde dağılımları hesaplanmıştır. Bulgulara göre öğrencilerin % 94.4’ü cinsel sağlık eğitimi verilmesini gerekli bulmakta, % 57.3’ü cinsel sağlık ile ilgili bilgi düzeyini yeterli bulmamaktadır. Öğrencilerin çoğunluğu (% 40.3) cinsel sağlık eğitiminin ortaokul kademesinde verilmeye başlanması gerektiğini düşünmekte, % 46.2’si cinsel sağlık ile ilgili bilgileri ortaokul döneminde öğrenmeye başladığını belirtmektedir. Öğrenciler cinsel sağlık ile ilgili bilgilerini en çok (% 27.4) arkadaşlarından öğrenmiştir. Öğrencilerin yaklaşık yarısı (% 44.8) cinsel sağlık ile ilgili bilgi edinmeleri gerekirse sağlık personellerini tercih edeceklerini belirtmişlerdir. Öğrencilerin yarısından fazlasının (% 58) cinsel yolla bulaşan hastalıklar ile ilgili orta düzeyde bilgi sahibi olduğu ve çoğunluğun (% 65.3) cinsel sağlığı “genel bir iyilik hali” olarak tanımladığı saptanmıştır. Bulgular alan yazın çerçevesinde tartışılmış ve öneriler sunulmuştur.





Kaynakça

  • Adolesanların Cinsel ve Üreme Sağlığını Etkileyen Faktörler Projesi (2003) http://www.huksam.hacettepe.edu.tr/Turkce/SayfaDosya/adolesan.pdf adresinden erişildi (Erişim tarihi: 02.04.2017).
  • Alpua, Z. (2006). Adolesanların, anne-babalarının ve öğretmenlerinin cinsellik ve üreme sağlığı ile ilgili tutum ve davranışları. Tıpta Uzmanlık Tezi. Dicle Üniversitesi Tıp Fakültesi, Diyarbakır.
  • Bakır, N. ve Kızılkaya-Beji, N. (2015). Üniversite öğrencilerinin cinsel yolla bulaşan hastalıklar konusundaki bilgi düzeyleri. Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 5(3), 10-16.
  • Bozdemir, N. ve Özcan, S. (2011). Cinselliğe ve cinsel sağlığa genel bakış. Turkish Journal of Family Medicine and Primary Care, 5(4), 37-46.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2016). Bilimsel araştırma yöntemleri (Yirminci baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • CETAD, (2006). Cinsel sağlık ve üreme sağlığı araştırması (2006). http://www.cetad.org.tr/CetadData/Book/10/2692011154421Arastirma_sonuclari_Dosyasi_1.pdf adresinden erişildi (Erişim tarihi: 26.03.2017).
  • CETAD, (2007). Cinsel yaşam ve sorunları bilgilendirme dosyası-1. http://www.cetad.org.tr/ adresinden erişildi (Erişim tarihi: 26.03.2017).
  • Cihangiroğlu, Z. ve Deveci, S. E. (2011). Fırat Üniversitesi Elazığ Sağlık Yüksekokulu öğrencilerinin sağlıklı yaşam biçimi davranışları ve etkileyen faktörler. Fırat Tıp Dergisi, 16(2), 78-83.
  • Clark, L. R., Jackson, M. & Allen-Taylor, L. (2002). Adolescent knowledge about sexually transmitted diseases. Sexually Transmitted Diseases, 29(8), 436-443.
  • Coşkun, A. (2006). Hacettepe Üniversitesi Beytepe yerleşkesinde okuyan son sınıf öğrencilerinin cinsel sağlık ve üreme sağlığı konusundaki bilgi, görüş ve davranışları ve bunlar ile ilgili faktörler araştırması. Tıpta Uzmanlık Tezi. Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi, Ankara.
  • Çamur, D., Üner, S., Çilingiroğlu, N. ve Özcebe, H. (2007). Bir üniversitenin bazı fakülte ve yüksek okullarında okuyan gençlerde bazı risk alma davranışları. Toplum Hekimliği Bülteni, 26(3), 32-38.
  • Demir, F. (2008). Haydarpaşa Kampüsü'ndeki öğrencilerin üreme sağlığı/cinsel sağlık konularındaki bilgi, tutum ve davranışları ve ilgili faktörlerin belirlenmesi. Tıpta Uzmanlık Tezi. Marmara Üniversitesi Tıp Fakültesi, İstanbul.
  • Demir, G. ve Şahin, T. K. (2014). Selçuk Üniversitesi öğrencilerinin cinsel yolla bulaşan hastalıklar konusundaki bilgileri. Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 4(3), 19-24.
  • Demir, S. (2016). Gaziosmanpaşa Üniversite hastanesinde çalışan hemşirelerin çalışan güvenliği konusundaki farkındalıkları ile sağlıklı yaşam biçimi davranışları. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gaziosmanpaşa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Tokat.
  • Duman, B. N., Yılmazel, G., Topuz, Ş., Başcı, A. B., Koçak, Y.D. ve Büyükgönenç, L. (2015). Üniversiteli gençlerin üreme sağlığı ve cinsel sağlığa ilişkin bilgi, tutum ve davranışları. Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Hemşirelik e-Dergisi, 3(1), 19-32.
  • Duyuk, G. (2015). Devletlerin sağlık politikaları ile özel sağlık sigorta sistemlerinin sağlık hizmetlerinin sunumu ve finansmanı açısından karşılaştırılması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Namık Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Tekirdağ.
  • Dünya Sağlık Örgütü (2006). http://www.who.int/ adresinden erişildi (Erişim tarihi: 01.04.2017). Erenoğlu, R. ve Bayraktar, E. (2017). Hemşirelik bölümü öğrencilerinin cinsel tutumları ve etkileyen faktörler. Journal of Human Sciences, 14(2), 1745-1756.
  • Ersay, A. R. ve Tortumluoğlu, G. (2006). Türkiye’de ergen ve gençlerde üreme sağlığı. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 3(2), 1-13.
  • Ersin, F. (2008). Gençlere verilen üreme sağlığı eğitiminin üreme sağlığı bilgi ve davranışlarına etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Esen, E. (2015). Lise öğrencilerine yönelik cinsel sağlık eğitimi programının geliştirilmesi, uygulanması ve değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Evcili, F., Cesur, B., Altun, A., Güçtaş, Z. ve Sümer, H. (2013). Evlilik öncesi cinsel deneyim: Ebelik bölümü öğrencilerinin görüş ve tutumları. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 2(4), 486-498.
  • Geçici, F. (2011). Gaziantep Üniversitesi öğrencilerinin cinsellik ve üreme sağlığı hakkındaki bilgi düzeylerinin incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gaziantep Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Gaziantep.
  • Gölbaşı, Z. (2003). Sağlıklı gençlik ve toplum için bir adım: Cinsel sağlık eğitimi. Aile ve Toplum, 2(6).
  • Gölbaşı, Z. (2005). Adölesan dönem üreme sağlığı sorunları ve etkileyen faktörler. Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 8(1), 100-108.
  • Gürsoy, E. ve Gençalp, N. S. (2010). Cinsel sağlık eğitiminin önemi. Aile ve Toplum Dergisi, 6(23), 29-36.
  • Kahyaoğlu-Süt, H., Aşcı, Ö. ve Gökdemir, F. (2015). Hemşirelik bölümü yaz okulu öğrencilerinin cinsel tutumları ve etki eden faktörler. TAF Preventive Medicine Bulletin, 14(4), 315-323.
  • Karabulutlu, Ö. ve Kılıç, M. (2011). Üniversite öğrencilerinin cinsel sağlık ve üreme sağlığı hakkındaki bilgi düzeylerinin belirlenmesi. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 14(2), 39-45.
  • Kaya, F., Serin, Ö. ve Genç, A. (2007). Eğitim fakültesi birinci sınıf öğrencilerinin cinsel yaşamlarına ilişkin yaklaşımlarının belirlenmesi. TSK Koruyucu Hekimlik Bülteni, 6(6), 441-448.
  • Kıran-Yılmaz, F. (2011). Anneden-kızına cinsel sağlık eğitimi programının etkililiğinin incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Koluaçık, S. (2007). İnönü Üniversitesi öğrencilerinin cinsel/üreme sağlığı konusunda bilgi, tutum ve uygulamaları ve bunları etkileyen faktörler. Yüksek Lisans Tezi. İnönü Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Malatya.
  • Koluaçık, S., Güneş, G. ve Pehlivan, E. (2010). İnönü Üniversitesi öğrencilerinin üreme sağlığı konularında bilgi düzeyleri ve hizmetten beklentileri. İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi, 17(1), 7-14.
  • Metin, Z. (2015). Üniversite son sınıf öğrencilerinin cinsel sağlık ve üreme sağlığı bilgi düzeyleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Okan Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Minichiello, V., Paxton, S., Cowling, V., Cross, G., Savage, J., Sculthorpe, A. & Cairns, B. (1996). University students' knowledge of STDs: labels, symptoms and transmission. International Journal of STD & AIDS, 7(5), 353-358.
  • Oğuzkaya-Artan, M. ve Baykan, Z. (2010). Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu öğrencilerinin cinsel yolla bulaşan hastalıklar konusundaki bilgi düzeyleri ve bunu etkileyen faktörler. Türk Hijyen ve Deneysel Biyoloji Dergisi, 67(3), 127-133.
  • Örs-Reyhanioğlu, S. (2010). Üreme Sağlığı Akran Eğitimleri Projesi kapsamında eğitim almış gençlerin cinsel sağlık/üreme sağlığı hakkındaki bilgi, tutum ve davranışları. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Özalp, S., Tanır, H. M., Ilgın, H., Karataş, A. ve Ilgın, B. (2012). Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Tıp ve Mühendislik Fakültesi öğrencilerinin cinsel yolla bulaşan hastalıklar ve aile planlaması konusundaki bilgi ve tutumlarının değerlendirilmesi. Düzce Tıp Dergisi, 14(3), 18-21.
  • Öztürk, H. ve Okçay, H. (2003). İstenmeyen gebelikler ve istemli düşükler. Aile ve Toplum, 2(6).
  • Pınar, G., Doğan, N., Ökdem, Ş., Algıer, L. ve Öksüz, E. (2009). Özel bir üniversitede okuyan öğrencilerin cinsel sağlıkla ilgili bilgi tutum ve davranışları. Tıp Araştırmaları Dergisi, 7(2), 105-113.
  • Siyez, D. M. ve Siyez, E. (2009). Üniversite öğrencilerinin cinsel yolla bulaşan hastalıklara ilişkin bilgi düzeylerinin incelenmesi. Türk Üroloji Dergisi, 35(1), 49-55.
  • Tatlıbadem, B. (2016). Üniversite öğrencilerinde sağlıklı yaşam davranışları ve bunu etkileyen faktörler. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gaziantep Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Gaziantep.
  • Tosun, A. (1999). Atatürk Üniversitesi’nde okuyan öğrencilerin üreme sağlığı konusundaki bilgi düzeyleri. Yüksek Lisans Tezi. Atatürk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Uzun, E. ve Kişioğlu, M. (2007). SDU Tıp Fakültesi Halk Sağlığı Anabilim Dalı Keçiborlu eğitim ve araştırma bölgesi çalışmaları Bir meslek yüksek okulunda okuyan öğrencilerin cinsel yolla bulaşan hastalıklarla ilgili bilgi durumları. SDÜ Tıp Fakültesi Dergisi, 14(3), 7-12.
  • Ünsal-Atan, Ş., Taşçı-Duran, E., Şen, S., Bolsoy, N. ve Sevil, Ü. (2012). Üniversite öğrencilerinin cinsellik ve aile planlaması yöntemleri konusundaki bilgi, görüş ve uygulamaları. Ege Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi, 28(1), 13-25.
Toplam 43 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makale
Yazarlar

Merve Aydın 0000-0001-9216-3410

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2019
Gönderilme Tarihi 13 Ocak 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Aydın, M. (2019). Lisans Öğrencilerinin Cinsel Sağlık Eğitimi ve Cinsel Sağlık İle İlgili Bilgi ve Görüşleri. Eğitim Kuram Ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 5(1), 1-13.