Research Article
BibTex RIS Cite

YÖNETİMLERDE KAİZEN FELSEFESİ

Year 2020, Volume: 1 Issue: 1, 67 - 75, 23.04.2020

Abstract

Japonca'da Kaizen “küçük, artan, sürekli gelişme” anlamına gelir. Onu tercüme ettiğimizde “sürekli iyileştirme veya sürekli gelişme” anlamındadır. Bu felsefe, iş yaşamında, sosyal hayatta, evde, okulda, kurumda, işletmede kısacası hayatın her alanında uygulanabilir bir özelliğe sahiptir.
Günümüz dünyasında işletmeler artan müşteri gereksinimlerine cevap verebilmek, verimliliklerini arttırabilmek, yoğun rekabet ortamında rakiplerine karşı avantajlar sağlayabilmek için bazı yönetim yaklaşımlarını uygulama çabası içine girmişlerdir. Bu noktada işletmeler gelişen küresel koşullarda uyum sağlamak için sürekli iyileştirme yaklaşımı olan Kaizen felsefesini uygulamaya başlamışlardır. Bu çalışmada kaizen yaklaşımının olumlu etkilerinden söz edilmiştir.

References

  • Alkan, H. (2001). İşletme Başarısında Maliyet Yönetiminin Rolü ve Maliyet Yönetiminde Yeni Yaklaşımlar, Süleyman Demirel Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi, A(2), 177-192. Altınok, M, Saçlı, C. (2009). Toplam Kalite Yönetiminin Verimliliğe Etkisi-Panel Mobilya Üreten Bir Işletmede Çerçeve Uygulama, Sosyal Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 9(18), 63-86. Cheser, R. (1994). Kaizen is more than Continuous Improvement, Quality Progress, 27(4), 23-26. Çetinay, H. (2013). Kaizen El Kitabı - Sürekli İyileştirme, Treem Kaizen El Kitabı, Treem Eğitim Danışmanlık, http://www.treem.com.tr/kaizenelkitabi.pdf, Erişim: 20.09.2016. Imai, M. (1986). Kaizen: The Key to Japan’s Competitive Success, New York: McGraw-Hill Publishing Company. Imai, M. (1997). Kaizen, İstanbul: Kalder Yayınları. Kandebo, S.W. (1995). Sikorsky Boosts Quality, Cuts Costs with Kaizen, Aviation Week & Space Technology, 1 Mayıs, 39-40. Karakaya, M. (2004). Maliyet Muhasebesi, Ankara: Gazi Kitabevi. Lillrank, P., Kano, N. (1989). Continuous Improvement: Quality Control Circles in Japanese Industry, Ann Arbor: Michigan Papers in Japanese Studies 19. Robinson, A. (1991). Continuous Improvement in Operations: A Systematic Approach to Waste Reduction, Cambridge: Productivity Press. Stuart, R., Mullins, E., Drew, E. (1994). Statistical Quality Control and Improvement, European Journal of Operational Research, 88(2), 203-214. Womack, J., Jones, D., Ross, D. (1990). The Machine That Changed the World, New York: Free Press. Yükçü, S. (2000). JIT Üretim Sisteminin Maliyet Muhasebesi Uygulamalarına Etkisi, Muhasebe ve Denetime Bakış, Nisan 2000, 18-30.
Year 2020, Volume: 1 Issue: 1, 67 - 75, 23.04.2020

Abstract

References

  • Alkan, H. (2001). İşletme Başarısında Maliyet Yönetiminin Rolü ve Maliyet Yönetiminde Yeni Yaklaşımlar, Süleyman Demirel Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi, A(2), 177-192. Altınok, M, Saçlı, C. (2009). Toplam Kalite Yönetiminin Verimliliğe Etkisi-Panel Mobilya Üreten Bir Işletmede Çerçeve Uygulama, Sosyal Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 9(18), 63-86. Cheser, R. (1994). Kaizen is more than Continuous Improvement, Quality Progress, 27(4), 23-26. Çetinay, H. (2013). Kaizen El Kitabı - Sürekli İyileştirme, Treem Kaizen El Kitabı, Treem Eğitim Danışmanlık, http://www.treem.com.tr/kaizenelkitabi.pdf, Erişim: 20.09.2016. Imai, M. (1986). Kaizen: The Key to Japan’s Competitive Success, New York: McGraw-Hill Publishing Company. Imai, M. (1997). Kaizen, İstanbul: Kalder Yayınları. Kandebo, S.W. (1995). Sikorsky Boosts Quality, Cuts Costs with Kaizen, Aviation Week & Space Technology, 1 Mayıs, 39-40. Karakaya, M. (2004). Maliyet Muhasebesi, Ankara: Gazi Kitabevi. Lillrank, P., Kano, N. (1989). Continuous Improvement: Quality Control Circles in Japanese Industry, Ann Arbor: Michigan Papers in Japanese Studies 19. Robinson, A. (1991). Continuous Improvement in Operations: A Systematic Approach to Waste Reduction, Cambridge: Productivity Press. Stuart, R., Mullins, E., Drew, E. (1994). Statistical Quality Control and Improvement, European Journal of Operational Research, 88(2), 203-214. Womack, J., Jones, D., Ross, D. (1990). The Machine That Changed the World, New York: Free Press. Yükçü, S. (2000). JIT Üretim Sisteminin Maliyet Muhasebesi Uygulamalarına Etkisi, Muhasebe ve Denetime Bakış, Nisan 2000, 18-30.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Business Administration
Journal Section Derleme Makaleler
Authors

Kaya Ağın 0000-0003-2783-5334

Publication Date April 23, 2020
Submission Date March 6, 2020
Acceptance Date March 24, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 1 Issue: 1

Cite

APA Ağın, K. (2020). YÖNETİMLERDE KAİZEN FELSEFESİ. 19 Mayıs Sosyal Bilimler Dergisi, 1(1), 67-75.