Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

YÖNETİMLERDE KAİZEN FELSEFESİ

Yıl 2020, Cilt: 1 Sayı: 1, 67 - 75, 23.04.2020

Öz

Japonca'da Kaizen “küçük, artan, sürekli gelişme” anlamına gelir. Onu tercüme ettiğimizde “sürekli iyileştirme veya sürekli gelişme” anlamındadır. Bu felsefe, iş yaşamında, sosyal hayatta, evde, okulda, kurumda, işletmede kısacası hayatın her alanında uygulanabilir bir özelliğe sahiptir.
Günümüz dünyasında işletmeler artan müşteri gereksinimlerine cevap verebilmek, verimliliklerini arttırabilmek, yoğun rekabet ortamında rakiplerine karşı avantajlar sağlayabilmek için bazı yönetim yaklaşımlarını uygulama çabası içine girmişlerdir. Bu noktada işletmeler gelişen küresel koşullarda uyum sağlamak için sürekli iyileştirme yaklaşımı olan Kaizen felsefesini uygulamaya başlamışlardır. Bu çalışmada kaizen yaklaşımının olumlu etkilerinden söz edilmiştir.

Kaynakça

  • Alkan, H. (2001). İşletme Başarısında Maliyet Yönetiminin Rolü ve Maliyet Yönetiminde Yeni Yaklaşımlar, Süleyman Demirel Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi, A(2), 177-192. Altınok, M, Saçlı, C. (2009). Toplam Kalite Yönetiminin Verimliliğe Etkisi-Panel Mobilya Üreten Bir Işletmede Çerçeve Uygulama, Sosyal Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 9(18), 63-86. Cheser, R. (1994). Kaizen is more than Continuous Improvement, Quality Progress, 27(4), 23-26. Çetinay, H. (2013). Kaizen El Kitabı - Sürekli İyileştirme, Treem Kaizen El Kitabı, Treem Eğitim Danışmanlık, http://www.treem.com.tr/kaizenelkitabi.pdf, Erişim: 20.09.2016. Imai, M. (1986). Kaizen: The Key to Japan’s Competitive Success, New York: McGraw-Hill Publishing Company. Imai, M. (1997). Kaizen, İstanbul: Kalder Yayınları. Kandebo, S.W. (1995). Sikorsky Boosts Quality, Cuts Costs with Kaizen, Aviation Week & Space Technology, 1 Mayıs, 39-40. Karakaya, M. (2004). Maliyet Muhasebesi, Ankara: Gazi Kitabevi. Lillrank, P., Kano, N. (1989). Continuous Improvement: Quality Control Circles in Japanese Industry, Ann Arbor: Michigan Papers in Japanese Studies 19. Robinson, A. (1991). Continuous Improvement in Operations: A Systematic Approach to Waste Reduction, Cambridge: Productivity Press. Stuart, R., Mullins, E., Drew, E. (1994). Statistical Quality Control and Improvement, European Journal of Operational Research, 88(2), 203-214. Womack, J., Jones, D., Ross, D. (1990). The Machine That Changed the World, New York: Free Press. Yükçü, S. (2000). JIT Üretim Sisteminin Maliyet Muhasebesi Uygulamalarına Etkisi, Muhasebe ve Denetime Bakış, Nisan 2000, 18-30.
Yıl 2020, Cilt: 1 Sayı: 1, 67 - 75, 23.04.2020

Öz

Kaynakça

  • Alkan, H. (2001). İşletme Başarısında Maliyet Yönetiminin Rolü ve Maliyet Yönetiminde Yeni Yaklaşımlar, Süleyman Demirel Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi, A(2), 177-192. Altınok, M, Saçlı, C. (2009). Toplam Kalite Yönetiminin Verimliliğe Etkisi-Panel Mobilya Üreten Bir Işletmede Çerçeve Uygulama, Sosyal Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 9(18), 63-86. Cheser, R. (1994). Kaizen is more than Continuous Improvement, Quality Progress, 27(4), 23-26. Çetinay, H. (2013). Kaizen El Kitabı - Sürekli İyileştirme, Treem Kaizen El Kitabı, Treem Eğitim Danışmanlık, http://www.treem.com.tr/kaizenelkitabi.pdf, Erişim: 20.09.2016. Imai, M. (1986). Kaizen: The Key to Japan’s Competitive Success, New York: McGraw-Hill Publishing Company. Imai, M. (1997). Kaizen, İstanbul: Kalder Yayınları. Kandebo, S.W. (1995). Sikorsky Boosts Quality, Cuts Costs with Kaizen, Aviation Week & Space Technology, 1 Mayıs, 39-40. Karakaya, M. (2004). Maliyet Muhasebesi, Ankara: Gazi Kitabevi. Lillrank, P., Kano, N. (1989). Continuous Improvement: Quality Control Circles in Japanese Industry, Ann Arbor: Michigan Papers in Japanese Studies 19. Robinson, A. (1991). Continuous Improvement in Operations: A Systematic Approach to Waste Reduction, Cambridge: Productivity Press. Stuart, R., Mullins, E., Drew, E. (1994). Statistical Quality Control and Improvement, European Journal of Operational Research, 88(2), 203-214. Womack, J., Jones, D., Ross, D. (1990). The Machine That Changed the World, New York: Free Press. Yükçü, S. (2000). JIT Üretim Sisteminin Maliyet Muhasebesi Uygulamalarına Etkisi, Muhasebe ve Denetime Bakış, Nisan 2000, 18-30.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm Derleme Makaleler
Yazarlar

Kaya Ağın 0000-0003-2783-5334

Yayımlanma Tarihi 23 Nisan 2020
Gönderilme Tarihi 6 Mart 2020
Kabul Tarihi 24 Mart 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Ağın, K. (2020). YÖNETİMLERDE KAİZEN FELSEFESİ. 19 Mayıs Sosyal Bilimler Dergisi, 1(1), 67-75.