Araştırmanın amacı üniversitede öğrenim gören kadın öğrencilerin ilişki bağımlılığı düzeyleri ile bazı sosyodemografik değişkenler arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırma ilişkisel tarama modeline dayalı olarak nicel araştırma şeklinde yapılmıştır. Bağımlı değişken ilişki bağımlılığı düzeyi, bağımsız değişkenler ise sosyodemografik değişkenlerdir. Araştırmanın verileri 284 öğrenciye Spann Fisher İlişki Bağımlılığı Ölçeği ve Sosyodemografik Bilgi Formu uygulanarak toplanmıştır. Veriler SPSS 15.0 programına işlenerek Pearson Korelasyon, T-testi ve Tek Yönlü Anova testleri uygulanarak analiz edilmiştir. Yaş, ekonomik düzey, aile içi yakın ilişki durumu, içe kapanık ve asosyal kişilik özelliği, kaygılı ve depresif olma durumu, romantik ilişkiden sonraki ayrılık sürecinde psikolojik desteğe ihtiyaç duyma ve maddeye kullanma ile öğrencilerin madde kullanma durumlarının ilişki bağımlılığı düzeyleri arasında anlamlı ilişki olduğu belirlenmiştir. Araştırma sonucuna göre yaşın artması, aile içi yakın ilişkiler ilişki bağımlılığı geliştirmede koruyucu faktörken, düşük ekonomik düzey, içe kapanık ve asosyal kişilik özelliği, kaygılı ve depresif ruh hali ile madde kullanımı risk faktörleridir.
| Primary Language | Turkish |
|---|---|
| Subjects | Women's Studies |
| Journal Section | Research Articles |
| Authors | |
| Publication Date | March 30, 2024 |
| Submission Date | October 3, 2023 |
| Acceptance Date | January 31, 2024 |
| Published in Issue | Year 2024 Volume: 5 Issue: 1 |
© 2019–2025 19 Mayıs Journal of Social Sciences. All rights reserved.
This journal is published by the Association for Educational, Scientific, Social and Cultural Research and Practices in Çanakkale and is provided via the DergiPark platform as an open-access publication.
ISSN: 2717-736X | Periodicity: Quarterly | Editor-in-Chief: Halil Emre Deniş
No Article Processing Charges | Languages: Turkish and English
Website: https://dergipark.org.tr/en/pub/19maysbd | Contact: editor@cebsader.com

All content published in this journal is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0) license.