The protection of personal data, one of the people's fundamental rights and freedoms, has become a crucial issue in developing technology and changing life conditions. Especially in banking transactions where sensitive personal data are processed, protected, and stored, banks must take the necessary administrative and technical measures against the relevant persons' data and create a firewall against data breaches. However, it is possible to encounter situations such as the abuse of trust by banks and the illegal transfer of information to third parties. Also, in some cases, it is seen that the data breaches experienced are caused by the bank employees acting out of personal emotions. This paper will discuss data breaches occurring in banks and the effect of these violations on banks as trust institutions. Although a significant level of security is provided in terms of legal regulations for the data processed in banks, banks cannot provide it in practice due to a lack of technical infrastructure and systems.
personal data data breach the data controller trust institutions processing of personal data in the banking sector
Kişilerin temel hak ve özgürlüklerinden birisi olan kişisel verilerin korunması, gelişen teknoloji ve buna bağlı değişen hayat koşulları içerisinde oldukça önemli bir konu hâline gelmiştir. Özellikle hassas kişisel verilerin işlendiği, korunduğu ve saklandığı bankacılık işlemlerinde, bankaların ilgili kişilerin kişisel verilerine karşı gerekli idari ve teknik tedbirleri almaları ve veri ihlallerine karşı bir güvenlik duvarı oluşturmaları, kişilik hakkı olan kişisel verilerin değeri gözetildiğinde oldukça önem arz etmektedir. Ancak bankaların kendilerine duyulan güveni suiistimal etmeleri ve banka çalışanları tarafından sahip oldukları yetkilerin kötüye kullanılması gibi durumların meydana gelmesi ile gerçek kişilere ait bilgilerin hukuka aykırı yollarla üçüncü kişilere aktarıldığı durumlarla karşılaşılabilmektedir. Bu kapsamda çalışmamızda kamu nezdinde güven kuruluşu olarak kabul gören bankalarda meydana gelen veri ihlalleri ve bu ihlallerinin bankalara karşı duyulan güven duygusuna olan etkisi ele alınmaktadır. Günümüzde her ne kadar bankalarda işlenen verilere kanuni düzenlemeler açısından önemli boyutta bir güvenlik sağlanıyor olsa da fiiliyatta bankaların bunu sorunsuz sağlayabilecek bir teknik altyapıya, sisteme sahip olamamalarından ötürü bu kanuni güvenliğin gerçekten sağlanamadığı görülmektedir.
kişisel veri veri ihlali veri sorumlusu güven kuruluşu olan bankalar bankacılık sektöründe kişisel verilerin işlenmesi
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Law in Context |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 2, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 |
Ankara Barosu Dergisi TÜHAS atıf sistemini benimsemektedir.