Bu çalışma çağrı
merkezinde çalışan müşteri temsilcilerinin ve takım liderlerinin duygusal zekâlarının
örgütsel özdeşleşmeleri üzerinde etkisinin olup olmadığını ölçmek üzere
gerçekleştirilmektedir. Erzincan ilindeki çağrı merkezinde çalışanlar arasından
tesadüfi örnekleme yöntemi ile seçilen 150 kişiye 7 tanesi demografik olmak
üzere toplam 66 sorudan oluşan anket çalışması yöneltilmiştir. Araştırmada
duygusal zekâ ve örgütsel özdeşleşmeye ilişkin literatür taramasının ardından,
çalışanların demografik değişkenlerinin duygusal zekâya ve örgütsel
özdeşleşmeye etkisi bunun yanı sıra duygusal zekâ ve alt boyutlarının örgütsel
özdeşleşme üzerindeki etkileri SPSS paket programı kullanılarak incelenmiştir.
Son bölümünde araştırma bulguları değerlendirilmiştir. Araştırma sonuçlarına
göre; duygusal zekânın alt boyutlarından iyimserlik/ruh halinin düzenlenmesi ve
duyguların kullanımı boyutları örgütsel özdeşleşme üzerinde pozitif yönde
anlamlı etki yaratırken duyguların değerlendirilmesi ve duygusal zekânın
örgütsel özdeşleşme üzerinde anlamlı bir etkisi bulunmadığı tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | September 24, 2018 |
Submission Date | September 24, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Issue: 67 |