Bu çalışma çağrı
merkezinde çalışan müşteri temsilcilerinin ve takım liderlerinin duygusal zekâlarının
örgütsel özdeşleşmeleri üzerinde etkisinin olup olmadığını ölçmek üzere
gerçekleştirilmektedir. Erzincan ilindeki çağrı merkezinde çalışanlar arasından
tesadüfi örnekleme yöntemi ile seçilen 150 kişiye 7 tanesi demografik olmak
üzere toplam 66 sorudan oluşan anket çalışması yöneltilmiştir. Araştırmada
duygusal zekâ ve örgütsel özdeşleşmeye ilişkin literatür taramasının ardından,
çalışanların demografik değişkenlerinin duygusal zekâya ve örgütsel
özdeşleşmeye etkisi bunun yanı sıra duygusal zekâ ve alt boyutlarının örgütsel
özdeşleşme üzerindeki etkileri SPSS paket programı kullanılarak incelenmiştir.
Son bölümünde araştırma bulguları değerlendirilmiştir. Araştırma sonuçlarına
göre; duygusal zekânın alt boyutlarından iyimserlik/ruh halinin düzenlenmesi ve
duyguların kullanımı boyutları örgütsel özdeşleşme üzerinde pozitif yönde
anlamlı etki yaratırken duyguların değerlendirilmesi ve duygusal zekânın
örgütsel özdeşleşme üzerinde anlamlı bir etkisi bulunmadığı tespit edilmiştir.
Duygusal Zekâ Örgütsel Özdeşleşme Örgüt Empati Çağrı Merkezi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Eylül 2018 |
Gönderilme Tarihi | 24 Eylül 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 67 |