Research Article
BibTex RIS Cite

DENEYİMSEL PAZARLAMANIN MÜŞTERI MEMNUNİYETİ VE SADAKATI ÜZERİNDEKI ETKİSİ: K.K.T.C. GLORIA JEAN’S COFFEES ÖRNEĞİ

Year 2021, Volume: 2 Issue: 1, 5 - 23, 01.07.2021

Abstract

Bu çalışmada, deneyimsel pazarlamanın müşteri memnuniyeti ve sadakati ile olan ilişkisi incelenmiştir. Hizmet sektörü ve özellikle zincir kahve mağazaları pazarı için deneyimsel pazarlamanın etkili bir pazarlama iletişimi stratejisi olduğunu vurgulamak isteyen bu çalışmayla, deneyimsel pazarlamanın tüketici davranışları üzerindeki etkisi ele alınmıştır. Çalışmanın verisi 500 Gloria Jean’s Coffees Kuzey Kıbrıs müşterisinden toplanmış ve SPSS programı kullanılarak analiz edilmiştir. Analizler sonucunda, tüketiciler tarafından en çok ve en az beğenilen deneyimsel pazarlama öğeleri, müşteri memnuniyeti ve sadakati üzerinde etkili olan stratejik deneyimsel pazarlama modülleri ve farklı hedef kitlelerin deneyimsel pazarlamaya olan yaklaşımları arasındaki farklar ortaya çıkarılmıştır.

References

  • Anderson, R.E., Srinivasan, S.S. (2003). “E-satisfaction & E-loyalty: A contingency Framework”. International Journal of Online Marketing, Vol.6, No. 4.
  • Arnould, E. J. and Price, L. L. (1993). ‘‘River Magic: Extraordinary Experience And The Extended Service Encounter’’, The Journal of Consumer Research
Year 2021, Volume: 2 Issue: 1, 5 - 23, 01.07.2021

Abstract

References

  • Anderson, R.E., Srinivasan, S.S. (2003). “E-satisfaction & E-loyalty: A contingency Framework”. International Journal of Online Marketing, Vol.6, No. 4.
  • Arnould, E. J. and Price, L. L. (1993). ‘‘River Magic: Extraordinary Experience And The Extended Service Encounter’’, The Journal of Consumer Research
There are 2 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Public Relations
Journal Section Research Articles
Authors

Ebru Neslihan Can 0000-0002-3134-0919

Nimet Harmancı 0000-0003-0533-3034

Publication Date July 1, 2021
Submission Date April 22, 2021
Acceptance Date June 25, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 2 Issue: 1

Cite

APA Can, E. N., & Harmancı, N. (2021). DENEYİMSEL PAZARLAMANIN MÜŞTERI MEMNUNİYETİ VE SADAKATI ÜZERİNDEKI ETKİSİ: K.K.T.C. GLORIA JEAN’S COFFEES ÖRNEĞİ. Antalya Bilim Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 2(1), 5-23.

Aday makaleler akademik intihal engelleme programından (Örneğin:Turnitin, Ithenticate, intihal.net vb.) alınmış orijinallik raporu ile birlikte gönderilmelidir. Bu oran %25'ye kadar kabul edilmektedir. %25 nin üzerinde benzerlik oranı olan çalışmalar ön kontrol aşamasında iade edilecektir.