Bu çalışmanın amacı Kafkasya Bölgesi’nde eğitim öğretim faaliyetlerini sürdüren bir üniversitede eğitim gören öğrencilerin turizm ve turist olgularını anlamlandırma düzey ve gerekçelerini belirleyebilmektir. Çalışma kapsamında Artvin Çoruh Üniversitesi’nde 2020-2022 arası eğitim-öğretim yıllarında eğitim alan ön lisans öğrencilerinin turizm ve turist kavramlarına yönelik düşünceleri metaforlar aracılığı ile ortaya çıkarılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, olgu bilim araştırma deseni ve kolay ulaşılabilir durum örneklemesi kullanılarak 86 katılımcıdan oluşmuştur. Araştırma verileri katılımcıların “Turizm / Turist benim için …….. ifade eder, çünkü ……….” cümlelerini tamamlamalarıyla elde edilmiştir. İçerik analizi tekniğiyle çözümlenen veriler doğrultusunda katılımcılar turizm ile ilgili 21 adet, turist ile ilgili 18 adet metafor üretmiş, bu metaforlar 5 tanesi turizm, 5 tanesi turist için olmak üzere 10 farklı kategoride toplanmıştır. Araştırma neticesinde katılımcıların turizmi; tatil, farklılık, ekonomi, seyahat olarak algıladıkları turisti ise yabancı, para, gezi ve kültür olarak algıladıkları, ayrıca turizm ve turist kavramları ile ilgili ifade edilen metaforların 1. sınıf, 2. sınıf ve mezun olma seçeneklerine göre farklılık gösterdikleri tespit edilmiştir.
This study aims to determine the level and reasons why students studying at a university providing further education and training in the Caucasus Region have a sense of tourism and tourist phenomena. The study revealed the thoughts of the associate degree students studying at Artvin Çoruh University in the academic years 2020-2022 regarding the concepts of tourism and tourists through metaphors. The study group comprised 86 participants using the phenomenological research design and easily accessible case sampling. Data shows that the participants said: "Tourism / Tourist means ........ for me, because ..........". It was obtained by completing the sentences. According to the data analyzed with the content analysis technique, the participants produced 21 metaphors about tourism and 18 metaphors about tourists, and these metaphors were collected in 10 different categories, of which five were for tourism, and five were for tourists. As a result of the research, the participants' tourism; has been determined that they perceive tourists as holiday, difference, economy, and travel, while they perceive tourists as foreigners, money, travel, and culture, and that the metaphors expressed about the concepts of tourism and tourist differ according to the first year, second year and graduation options.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Tourism Marketing |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 1, 2024 |
Submission Date | June 14, 2024 |
Acceptance Date | July 21, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 |
Artvin Çoruh Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi
ACUSBD, Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC) ile lisanslanmıştır.