Mevcut çalışma, Samsun’un markalaşması sürecinde hangi
aşamada olduğunu anlamak amacıyla şehrin ileri gelenlerinin algıları ve ortak
bilincini incelemeye yönelik gerçekleştirilmiş, ilgili birimlerin bilgi ve
düşüncelerine ulaşılmaya çalışılmıştır. Çalışmada Samsun şehrinin markalaşma
sürecine şahit olmuş, bu konuda etkin rol almış veya alması muhtemel yedi kişi
ile standartlaştırılmış açık uçlu görüşme yapılmıştır. MÜSİAD, SAGİD, SAMİKAD,
TÜMSİAD, SAMSİAD, SAMGİAD başkanları ve Samsun Büyükşehir Belediye Başkanı ile
yapılan görüşmelerde, herkesin ortak bir fikir etrafında toplandığı ancak birbirleri
ile bu fikirlerini paylaşmadıkları, henüz markalaşma için bir başlık atılmadığı
gibi, herkesin bu konuda farklı bir algı ve bilgiye sahip olduğu
gözlemlenmiştir. Bu çalışmada,
şehir markalaşması ve şehir pazarlaması değerlendirmesi sonrasında araştırmanın
yöntemi ve elde edilen bulgular ayrıntılı olarak sunulmuş, Samsun şehrinin
markalaşma sürecinde yapılabilecekler ayrıntılı olarak ele alınmıştır.
The present study was
conducted to examine the perceptions and collective consciousness of the
leading people in Samsun province to find out at which level of branding
process the province is in and the information and thoughts of the related
units were gathered. In the study, standardized open-ended interviews were
conducted with seven people who witnessed the branding process of Samsun
province, who played an active role or who are likely to play an active role in
this process. In interviews conducted
with the presidents of MÜSİAD, SAGİD, SAMİKAD, TÜMSİAD, SAMSİAD, SAMGİAD and
Samsun Metropolitan Municipality Mayor, it was observed that everyone gathered
around a common idea; however, they did not share these ideas with each other;
and in addition to the fact that there was no headline for branding yet,
everyone had a different perception and information on the issue. In this study, following city branding and city marketing assessments, the
method and results of the study were given in detail and the things which can
be done during the process of branding were discussed in detail.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | All Sections |
Authors | |
Publication Date | July 31, 2019 |
Submission Date | May 22, 2018 |
Published in Issue | Year 2019 |
Artvin Çoruh Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi
ACUSBD, Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC) ile lisanslanmıştır.