İnternetin
dünyada hızlı şekilde yayılmasıyla bu medya ortamında ortaya çıkan ünlüler
bulunmaktadır. Bu ünlüler çok geniş fan kitlesine sahip olmaktadır. Fan
kitlesinin kendilerine özgü tüketim alışkanlıkları bulunmaktadır. Bu çalışmada
internetin popüler paylaşım alanlarında ünlü kültü oluşturulması ve fan tüketim
kültürü üzerine etkileri incelenmiştir. Bu amaçla internetin popüler paylaşım
alanlarında en fazla takipçilerine sahip iki ünlü Katy Perry ve Justin Bieber
örnek olay olarak ele alınmıştır. Sonuç olarak her iki ünlünün de kült haline
gelmesinde internetin oldukça etkili olduğudur. Kült haline gelen ünlülerin de
fanlarının tüketimlerini de etkilediği sonucuna varılmıştır.
With the rapid spread of the
Internet in the world, there are celebrities emerging in this media
environment. These celebrities have a very large fan mass. The fan mass has
their own specific consumption habits. In this study, the creation of celebrity
cult on popular sharing areas of Internet and its effects on fan consumption
culture were examined. For this purpose, two famous Katy Perry and Justin
Bieber who have the most followers in the popular sharing areas of the Internet
are considered as case studies. As a result, the internet is highly effective
for both celebrities to become cult. It is also concluded that celebrities who
have become cult have also affected the consumption of their fans.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | All Sections |
Authors | |
Publication Date | July 31, 2019 |
Submission Date | July 1, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 |
Artvin Çoruh Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi
ACUSBD, Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC) ile lisanslanmıştır.