Amasra kasabasında on dokuzuncu yüzyılın sonları ile yirminci yüzyılın başında kurulan okullarda Amasralı çocukların eğitim sorunları giderilmeye çalışılmıştır. Tanzimat öncesi revaçta olan sıbyan mekteplerinde okutulan derslerin yetersizliği anlaşıldığından daha sıkı eğitim veren ibtidaî mektepleri kurulmuştur. Genel olarak Osmanlı toplumu ve özelde Amasralılar, kısa zamanda bu kurumları benimsemişler, yetkililerin teşebbüsleri ve halkın yardımları sayesinde bazı eğitim-öğretim faaliyetlerine girişmişlerdir. Ancak, bu süreçte birçok sorunun da yaşandığı anlaşılmaktadır. Esasında bu sorunların temelinde maddi yetersizlik yatmaktadır ki, fakir halkın da bunu kâmilen aşacak gücü bulunmamaktadır. Bununla beraber, öğretmenlerin ve halkın fedakârlığı sayesinde eğitimin sürdürülmesi yönünde önemli başarılar sağlandığı anlaşılmaktadır.
Amasra Amasra Mekteb-i İbtidaîsi Amasra Mekteb-i Rüşdiyesi İsmail Kemal Bey Mustafa Zeki Efendi Tahir Efendi Veli Hoca
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Library and Information Studies |
Journal Section | Refereed Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2014 |
Acceptance Date | December 15, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Issue: 16-17 |