Bu çalışmada,
ilkokul 4. Sınıf öğrencilerinin yazma öz yeterliklerinin çeşitli değişkenler
açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu Uşak İl milli
eğitim müdürlüğüne bağlı okullarda öğrenim gören 219 4. Sınıf öğrencilerinden
(kız: n=101, erkek: n=118) oluşmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak Güneş,
Kuşdemir ve Bulut (2017) tarafından geliştirilen “Yazma Öz Yeterlik Ölçeği”
kullanılmıştır. Öğrencilerin yazma öz yeterliği ortalamasının “iyi” düzeyde
olduğu görülmüştür. Kız
öğrencilerin, yazı yazmayı sevdiğini söyleyenlerin ve günlük yazdığını ifade
edenlerin lehine anlamlı bir fark olduğu görülmektedir. Ayrıca kitap okuma
sayısı arttıkça yazma öz yeterliğin de arttığı söylenebilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 27, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 2 Issue: 1 |