Eğitim, hayat boyu devam eden bir süreçtir. Hızla değişen ve gelişen dünyada bireylerin ihtiyaçlarına cevap vermek, mevcut değişimlere ayak uydurmalarını kolaylaştırmak ve yaşam boyu eğitim almalarını sağlamak amacıyla ülkemizde Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğüne bağlı Halk Eğitimi Merkezleri aracılılığıyla eğitimler gerçekleştirilmektedir. Her yaştan bireyin yararlanabileceği kurslarda özellikle son yıllarda ekonomik, toplumsal ve siyasal sebeplerden yetişkin eğitimine yönelik çalışmalar hız kazanmıştır. Bu bağlamda gerçekleştirilen proje çalışmalarıyla eğiticilerin niteliklerinin artırılması, yetişkin eğitiminde yenilikçi yaklaşımların takip edilmesi, iyi uygulamaların transferi ve androgojik eğitim yeterliliklerinin artırılması hedeflenerek yetişkin eğitiminin niteliğinin artması beklenmektedir. Bu çalışmada Erasmus + Programı kapsamında gerçekleştirilen hareketlilikte alınan eğitimin yetişkin eğitiminin niteliğini artırmadaki rolü araştırılmaktadır. Çalışma, nitel araştırma yöntemi çerçevesinde durum çalışması deseniyle yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubu ölçüt örnekleme yoluyla belirlenen 12 katılımcıdan oluşmaktadır. Araştırmada veriler görüşme ve araştırmacı günlüğü yoluyla toplanmıştır. Verilerin analizinde içerik analizi tekniği tercih edilmiştir. Araştırmanın sonucunda gerçekleştirilen hareketlilikte alınan eğitimin yetişkin eğitiminin niteliğini artırmada önemli bir rolü olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Katılımcıların gerçekleştirilen hareketlilikte edindikleri farklı bilgi ve deneyimleri kurslarda kullanarak transfer ettiği, Erasmus + Programının yetişkin eğitiminin kapasitesini güçlendirmeye destek olduğu saptanmıştır. Araştırmanın sonuçlarından hareketle kursiyerlerin ilgi ve ihtiyaçlarına yönelik yapılabilecek çalışmalara yönelik önerilerde bulunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | June 23, 2023 |
Submission Date | February 20, 2023 |
Acceptance Date | May 31, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 |