BibTex RIS Cite

Matematik Dersinde Probleme Dayalı Öğrenme Üzerine Bir Örnek Olay

Year 2011, Volume: 2 Issue: 2 - Volume: 2 Issue: 2, 20 - 29, 01.12.2011

Abstract

Bu çalışmada, Teknolojinin Matematik Eğitimine Entegrasyonu (TME) projesi kapsamında ilkokul 4.sınıf matematik dersi konu alanında Probleme Dayalı Öğrenme (PDÖ) Sürecine yönelik gerçekleştirilmiş bir örnek olay anlatılmıştır. Bu örnek olay, resimlerle desteklenerek, detaylı bir şekilde anlatılmış ve PDÖ’nün matematik öğretiminde nasıl ve ne şekilde kullanılabileceği örneklenmeye çalışılmıştır. PDÖ’nün Problemin Tanılanması, Eylem Planının Oluşturulması ve Problem Çözümünün Geliştirilmesi aşamaları gözetilerek işlenen ders bu başlıklar altında örnek olay olarak sunulmuştur

A Videocase in Mathematics Lesson Towards Problem Based Learning

Year 2011, Volume: 2 Issue: 2 - Volume: 2 Issue: 2, 20 - 29, 01.12.2011

Abstract

In this article, a videocase, which was developed by Technology Integration Into Education (TME2) Project team in mathematics subject with fourth graders about the use of Problem Based Learning (PBL), is presented in detail by using text and pictures. Through this videocase it is aimed to exemplify the way technology can be used in mathematics instruction. The videocase is presented here by considering the stages of Problem Based Learning. Thus, the videocase is outlined under the stages of Defining Problem, Developing Action Plan, and Developing Problem Solution

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA83TM67AD
Journal Section Research Article
Authors

Cumali Öksüz This is me

Sanem Uça This is me

Publication Date December 1, 2011
Submission Date December 1, 2011
Published in Issue Year 2011 Volume: 2 Issue: 2 - Volume: 2 Issue: 2

Cite

APA Öksüz, C., & Uça, S. (2011). Matematik Dersinde Probleme Dayalı Öğrenme Üzerine Bir Örnek Olay. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(2), 20-29.