Hemşirelik eğitimi sonunda, öğrencilerin mesleğe yönelik bilgi beceri, tutum ve değerleri içselleştirmeleri beklenmektedir. Bu beklentilerin öğrenci tarafından başarılması yani mesleğe ilişkin profesyonel bir kimliğin gelişimi oldukça zordur. Eğitsel süreç doğrultusunda, bireylerin sosyalleşerek kendi profesyonel kimlik tanımlarını yapabilir duruma gelmeleri aynı zamanda mesleğin profesyonelleşme sürecine de katkı verecektir. Hemşirelik eğitimi sırasında öğrencilerin sosyalizasyonları, profesyonel sosyalizasyon kavramı ile irdelenirken bu kavramların profesyonel kimlik gelişimindeki öneminin mesleği yerine getiren profesyoneller kadar eğitime yeni başlayan öğrenciler tarafından da doğru anlaşılmasına gereksinim vardır. Bu yazıda, sosyalizasyon süreci literatür temelinde incelenmiş ve profesyonel sosyalizasyon sürecinin profesyonel kimlik gelişimindeki önemi vurgulanmış, eğitim sürecinde bu kavramların nasıl ele alınması gerektiğine ilişkin bazı önerilerde bulunulmuştur
Sosyalizasyon Profesyonel Sosyalizasyon Hemşirelik Eğitimi Profesyonel Kimlik.
As a result of the nursing education process, students are expected to develop their professional knowledge and skills and to internalize the vocational attitude and values. Accomplishment of these expectations by students, that is, development of professional identity with regard to their vocation is rather difficult. In line with educational process, individuals’ acquisition of capability to describe their professional identities through socialization would also make significant contribution to professionalization at this occupation. While socialization of nursing students is examined by the view of professional socialization concept, it is considered necessary that significance of acknowledgment of these concepts accurately in terms of development of professional identity for the practitioner professionals as well as students just joined in the relevant education process. In the present article, the socialization process was examined on the basis of the available literature and importance of professional socialization process was emphasized with respect to development of professional identity; and suggestions on how these concepts could be handled in the education process were drawn
Socialization Professional Socialization Nursing Education Professional Identity
Diğer ID | JA48RG78GP |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2016 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 7 Sayı: 2 |