Araştırmanın
amacı, Türkiye’deki 2010-2019 yılları arasında sosyal bilgiler eğitimi alanında
yayınlanmış Ulakbim’de taranan dergilerdeki makaleleri farklı kriterler
açısından değerlendirmektir. Bu çalışmanın daha sonraki araştırmalara ve alana
katılacak yeni çalışmalara ışık tutacağı düşünülmektedir. Nitel araştırma yöntemi
kullanılan bu çalışma durum çalışmasıdır. Dergipark internet sitesi aracılığı
ile alanda yazılmış 804 araştırma makalesine ulaşılmış; elde edilen veriler
içerik analizine tabi tutulmuştur. Bu makaleler yayın yılı, araştırma yöntemi,
kullanılan desen, veri toplama aracı, örneklem düzeyi ve araştırma konusu
açısından değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda incelenen makalelerde nitel
araştırma yönteminin sıklıkla kullanıldığı, öğrencilerin en fazla örneklem
olarak seçildiği görülmüştür. Durum çalışmaları ve tarama modelinde yapılan
çalışmaların diğer araştırma desenlerine göre daha fazla olduğu görülmüştür.
Araştırmanın diğer sonucu ise öğretim yöntemleri ve sosyal bilgiler öğretimi
temasının en sık çalışılan tema olmasıdır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 29, 2020 |
Submission Date | October 23, 2019 |
Acceptance Date | March 4, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 11 Issue: 1 |