Bu çalışmada amaç, üniversite personelinin ve çocuklarının eğitim
profillerini ortaya çıkartarak personelin ve çocuklarının eğitim ihtiyaçlarını
belirlemektir. Çalışma betimsel bir çalışma olup tarama modeline göre
tasarlanmıştır. Adnan Menderes Üniversitesi’nde görev yapmakta olan ve çocuk
sahibi olan gönüllü 261 akademik ve idari personel örneklemde yer almıştır.
Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen
anketler kullanılmıştır. Toplanan verilerin analizi için frekans, yüzde, iki
yönlü kay kare testi, bağımsız örneklemler için t-testi, Mann Whitney-U testi
ve Spearman korelasyon testinden yararlanılmıştır. Araştırmada; üniversite
personelinin çoğunlukla çekirdek aile yapısına sahip olduğu, katılımcıların kendileriyle benzer statüde bireylerle
evli oldukları, evlerinde bilgisayar ve internet bulunduğu, bilgisayarı akademik
personelin daha çok kendilerinin, idari personelin ise çocuklarının kullandığı,
bilgisayarın daha çok eğitim amaçlı kullanıldığı, evlerinin çoğunlukla kendilerine
ait ve üç veya dört odalı olduğu, akademik
personelin evlerindeki oda sayısının idari personelin evlerindeki oda
sayısından daha fazla olduğu, neredeyse tüm personelin evinde çocuklarına ait
bir odası olduğu, akademik personelin aile gelirinin yoksulluk sınırının
üzerinde, idari personelin ise yoksulluk sınırında olduğu, akademik personelin
çoğunluğunun çocuklarının aylık eğitim giderlerinin 1000 lira ve üzeri olduğu,
aile geliri yükseldikçe çocukların eğitim, sosyo-kültürel ve sportif giderlerinin
de arttığı, personelin çoğunluğunun günlük gazete takibi yaptıkları, süreli
yayınları daha çok eğitim-öğretim ve genel kültür amacıyla takip ettikleri, personelin
çocuklarının meslek seçimine ilişkin önemli olarak gördükleri etkinliklerin
yeterince gerçekleşmediği, çocuklarına yönelik açılması istenilen kurslar
bakımından katılımcıların yaptıkları sıralamada katılımcıların meslek grubuna
göre “aile içi iletişim kursu” ve “ergenlik psikolojisi kursu” sıralamalarında
anlamlı farklılık olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
The purpose of this study is to determine the educational needs of
staff and their children by identifying educational profiles of university
staff and their children. The study is a descriptive study and designed
according to the survey model. 261 academic and administrative staff who are
working at Adnan Menderes University and have children were included in the
sample. Surveys developed by researchers were used as data collection tools in
the research. Frequency, percentage, chi-squared test, t-test for independent
samples, Mann Whitney-U test and correlation test were used for the analysis. It
has been concluded that university staff mostly have a core family structure, are
married to individuals who have similar status, have computers and internet at home,
academic staff are more likely to use home computers, children of
administrative staff use computers more than their parents, computer is used for
educational purposes, the vast majority of the staff own their homes which have
three or four rooms, the income of family of academic staff is above the
poverty line, the income of family of the administrative staff is on the
poverty line, the monthly education expenses of children of the majority of the
academic staff has 1000 Turkish Liras and over, the higher the family income,
the higher the educational, socio-cultural and sporting costs of children, that
the majority of the staff are following daily newspapers for education and
general culture, the activities which participants consider important for the choice of
profession are not achieved sufficiently, there is a significant difference in
the order of “family members communication course” and “adolescence psychology
course” according to the occupational group of the participants in terms of the
courses they wanted to be opened for their children.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 28, 2017 |
Acceptance Date | December 7, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 |
Adnan Menderes University Institute of Social Sciences Journal’s main purpose is to contribute to the social sciences at national and international level, to create a respected academic ground where scientists working in dis field can share the unique and remarkable works.