This paper examines the implementation of an
online Project management software (OPMS), in the context of teaching Project
management, with 90 undergraduate students from two universities. The OPMS
enabled students to interact, to go over the course content, to share files, to
get timely feedback, to schedule their study, to discuss within or among study
groups and to make use of other opportunities while learning via the web. The
paper focused on the effects of this educational implementation, during four
months, on student satisfaction and interaction. Both quantitative and
qualitative data were collected and analyzed separately and the results
regarding student satisfaction and interaction were presented and compared. Findings
reveal that the implementation was found to be valuable in terms of facilitating
student satisfaction, student-student interaction and student-teacher
interaction.
Bu çalışmada, iki üniversiteden 90 lisans
öğrencisine çevrimiçi bir proje yönetim yazılımı üzerinden proje yönetimi
eğitimi verilerek bu uygulamanın etkileri incelenmiştir. Web temelli bu yazılım
üzerinden öğrencilere çevrimiçi etkileşim, ders içeriğine erişim, dosya
paylaşımı, zamanında geribildirim alma, çalışma takvimi oluşturma, grup içi
veya gruplar arası tartışmalar yapabilme vb. olanaklar sunulmuştur. Çalışmada
dört ay süren bu uygulamanın öğrenci memnuniyeti ve etkileşim üzerindeki
etkileri incelenmiştir. Süreçte nicel ve nitel veriler toplanarak ayrı ayrı
analiz edilmiş ve analiz sonuçları ışığında öğrenci memnuniyeti ve etkileşime
ilişkin bulgular sunularak karşılaştırılmıştır. Araştırma bulguları çevrimiçi
proje yönetim yazılımı üzerinden gerçekleştirilen bu uygulamanın öğrenci
memnuniyeti, öğrenci-öğrenci ve öğrenci-öğretim elemanı etkileşimi açılarından
olumlu ve faydalı sonuçlar doğurduğunu ortaya koymuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 28, 2017 |
Acceptance Date | December 25, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 |
Adnan Menderes University Institute of Social Sciences Journal’s main purpose is to contribute to the social sciences at national and international level, to create a respected academic ground where scientists working in dis field can share the unique and remarkable works.